News Ticker

Δράση: «Απολογισμός» δι’ αλληλογραφίας και άνευ αντιλόγου!

Ενημερωτική επιστολή της διοίκησης προς τους δημότες με τους λογαριασμούς του νερού

Οι τελευταίοι λογαριασμοί νερού που έστειλε ο δήμος Βριλησσίων είχαν μια ιδιαιτερότητα. Ο φάκελος εμπεριείχε ένα «ενημερωτικό» φυλλάδιο, που παρουσίαζε, εν συντομία, τα επιτεύγματα της νέας διοίκησης, η οποία, όπως η ίδια ανέφερε, «με επιμονή και διάθεση προσφοράς» έκλεισε 15 μήνες στο τιμόνι του δήμου.

Όσοι όμως δεν έχουν εντελώς ασθενή μνήμη θα θυμούνται, ότι αυτή ακριβώς την πρακτική είχε ακολουθήσει και η προηγούμενη διοίκηση. Όμως τότε, οι σημερινοί διοικούντες, ως αξιωματική αντιπολίτευση, επέπλητταν τους προκατόχους τους στο δημοτικό συμβούλιο επειδή έστελναν διαφημιστικά με έξοδα του δήμου! Πέρασαν βέβαια μήνες από τότε. Και τώρα, μια νέα «ενημερωτική επιστολή», εμφανίζεται πανομοιότυπη με τις προηγούμενες, τόσο αισθητικά, όσο και σε ότι αφορά το περιεχόμενό της. Φαίνεται, οι διοικήσεις αλλάζουν, όχι όμως και οι πρακτικές εξουσίας…

Επί της ουσίας τώρα: Ποιο το νόημα αυτού του φυλλαδίου. (Και ποιο το κόστος του;) Από τα 14 σημεία που περιλαμβάνει, μόνον ένα, που αναφέρεται στη λειτουργία «Ιατρείου Μνήμης», έχει κάποια χρηστικότητα, χωρίς και πάλι να δίνονται συγκεκριμένες πληροφορίες για να επικοινωνήσει κανείς με το δήμο. Όλα τα υπόλοιπα αποπνέουν μια προεκλογικού τύπου παλαιοκομματική προβολή, που αφορά, είτε σε αυτονόητες ενέργειες ενός δήμου, («προχωρήσαμε σε συντήρηση στα γήπεδα της οδού Ολύμπου», «ολοκληρώσαμε τις πρώτες συνδέσεις σχολείων με το φυσικό αέριο», «υλοποιήσαμε εργολαβία συντήρησης σχολικών μονάδων», «φροντίζουμε διάφορα θέματα καθημερινότητας τα οποία αποτελούν προτεραιότητά μας»!!), είτε στην ανανέωση ήδη ανακοινωμένων σχεδιασμών που έχουν καθυστερήσει, («μελέτη πεζογέφυρας στη Λ. Αναπαύσεως» και «κυκλοφοριακή μελέτη»), είτε και σε μελλοντικά, αλλά μη οριστικοποιημένα έργα, («διεκδικήσαμε και πετύχαμε χρηματοδότηση 5,4εκ.€ από την Περιφέρεια για αντιπλημμυρικά έργα»).

Ποια είναι λοιπόν η «πληροφορία» που κρίθηκε αναγκαίο να μεταφερθεί προς τους δημότες; Η νέα διοίκηση έχει να παρουσιάσει κάποιο σχεδιασμό για κάποιο θέμα; Έχει να «ζητήσει» κάτι από τους δημότες; (π.χ. τη γνώμη τους για κάποιο ζήτημα;) Τους επιφυλάσσει κάποιο ρόλο; (π.χ. για την ανακύκλωση;) Ζητάει τη συμμετοχή τους σε κάποια προσπάθεια; (π.χ. για το κοινωνικό παντοπωλείο;) Τους ενημερώνει για κάποιες ενέργειές της, ώστε να τους δοθεί η δυνατότητα να τις αξιοποιήσουν; Όχι! Η νέα διοίκηση απλώς «διαφημίζει» τα (ελάχιστα) πεπραγμένα της! «Δημοπρατούμε μέχρι το τέλος του έτους την προμήθεια 6 οχημάτων για τις καθημερινές και λειτουργικές ανάγκες του Δήμου»! Είναι αυτό πληροφορία; Για τη σημερινή Ελλάδα; Προάγει το δημόσιο διάλογο; Δεν αρκούν οι καθημερινές ανακοινώσεις του γραφείου τύπου του δημάρχου, που διακινούνται καθημερινά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Μήπως πρόκειται για έναν άτυπο απολογισμό δι’ αλληλογραφίας και άνευ αντιλόγου;

Μερικές φορές κάποια «μικρά» ζητήματα είναι αποκαλυπτικά για τη «φύση» των δημοτικών παρατάξεων. Η νέα διοίκηση εξακολουθεί να ενεργεί στο «παραδοσιακό» πλαίσιο πολιτικής, παρά την αγωνιώδη προσπάθειά της να εμφανιστεί διαφορετική, απλούστατα, διότι μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο συγκροτήθηκε και πέτυχε τους εκλογικούς της στόχους. Μόνο που τώρα αυτό έχει οριστικά κριθεί αναντίστοιχο των αναγκών, σε κάθε επίπεδο, τοπικό ή ευρύτερο και επείγει να εγκαταλειφθεί. Θα το αντιληφθούν άραγε εγκαίρως οι διοικούντες;

Leave a comment

Your email address will not be published.




Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.