Δράση: Ποιος (και για ποιον) κυβερνά τον Δήμο Βριλησσίων;
«Θύελλα» προκαλεί η ανάπλαση στις οδούς Θέτιδος και Αναλήψεως που πέρασε από το δημοτικο συμβούλιο. Oξύτατη επίθεση στην δημοτική αρχή και όχι μόνο… εξαπολύει η παράταξη Δράση Για Μια Άλλη Πόλη:
Ακουλουθεί η ανακοίνωση της Δράσης:
Δύο μέτρα – δύο σταθμά, η ασθένεια της μικροπολιτικής
Το δημοτικό συμβούλιο της 30ης Μαρτίου απασχολήθηκε επί 2 ώρες με την ψήφιση δύο ψηφισμάτων. Το ένα που αφορούσε στις κεραίες κινητής τηλεφωνίας και τις επιπτώσεις τους, υιοθετήθηκε σχετικά γρήγορα από όλες τις παρατάξεις. Το δεύτερο, αφορούσε σε στήριξη αιτήματος του Σωματείου Συνταξιούχων ΙΚΑ της περιοχής σχετικά με την ψήφιση του νέου ασφαλιστικού. Η διοίκηση του δήμου και προσωπικά ο δήμαρχος, κατέβαλαν κάθε προσπάθεια ώστε και αυτό να υιοθετηθεί ομόφωνα. Αν και αυτό τελικά δεν συνέβη, η δημοτική αρχή εξάντλησε κάθε περιθώριο συναίνεσης, δηλώνοντας ότι είναι πάγια πρόθεσή της να εκδίδονται ομόφωνα ψηφίσματα, ακόμη κι’ όταν αυτά περιλαμβάνουν εκτιμήσεις και χαρακτηρισμούς που δύσκολα θα μπορούσαν να γίνουν από όλες τις παρατάξεις δεκτές.
Λίγο αργότερα, κατά την ίδια συνεδρίαση, ο ίδιος δήμαρχος εισηγήθηκε μια πολεοδομική παρέμβαση στο κέντρο της πόλης που αλλάζει τα δεδομένα δεκαετιών σε δύο «κρίσιμα» οικοδομικά τετράγωνα. Καμία διαβούλευση δεν προηγήθηκε της πρότασης. Ουδείς από τους άμεσα ενδιαφερόμενους, κατοίκους ή επαγγελματίες, των οποίων η καθημερινότητα ή η επαγγελματική υπόσταση επηρεάζεται από το σχεδιασμό δεν ρωτήθηκε, πέραν ίσως 3-4 επιχειρήσεων φαγητού και αναψυχής. Ακόμη και επιχειρήσεις που λειτούργησαν προ λίγων ημερών ή πρόκειται να λειτουργήσουν άμεσα, αγνοούσαν τα σχέδια των διοικούντων! Από τις 5 παρατάξεις της αντιπολίτευσης, οι τέσσερεις, (εκτός της παράταξης του κ. Παπασπηλίου), δεν ενέκριναν την εισήγηση της διοίκησης. Τίποτα δεν έδειχνε το «επείγον» της υπόθεσης. Αλλά παρόλα αυτά, ο επιλεκτικά συναινετικός κ. Δήμαρχος όταν πρόκειται για ανώδυνα ψηφίσματα, αδιαφόρησε για τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης. Το χειρότερο; Συνεχίζεται η πρακτική, κάποιοι να αποφασίζουν αυθαίρετα στα γραφεία τους, ερήμην αυτών των οποίων τις ζωές έρχονται να «ρυθμίσουν».
Η «πρόταση» της διοίκησης
«Ο Δήμος Βριλησσίων, θέλοντας να βελτιώσει την εικόνα κοινόχρηστων χώρων του Δήμου… προτείνει την ανάπλαση και μετατροπή σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας της οδού Αναλήψεως στο τμήμα της από την οδό Γράμμου έως τη Λεωφ. Πεντέλης καθώς και των οδών πέριξ της Πλατείας Ελευθερίας (Θέτιδος -από την οδό Ομήρου έως την οδό Αίαντος, Ομήρου –από την Λ. Πεντέλης έως την οδό Θέτιδος και Αίαντος –από την οδό Θέτιδος έως την Λ. Πεντέλης)».
Επί της ουσίας, η προτεινόμενη ανάπλαση προβλέπει διαπλάτυνση των υφιστάμενων πεζοδρομίων στον χώρο του οδοστρώματος που καταλαμβανόταν από σταθμευμένα οχήματα, με ταυτόχρονη μείωση του πλάτους των δρόμων. Με άλλα λόγια, προβλέπει την απαγόρευση στάσης και στάθμευσης όλων των οχημάτων στα συγκεκριμένα σημεία.
Η σκοπιμότητα του έργου κατά τη διοίκηση, «… σκοπό έχει την τόνωση της ασφαλούς επισκεψιμότητας αλλά και της επιχειρηματικότητας της πλατείας Ελευθερίας που σήμερα διαθέτει στενά πεζοδρόμια και κατακλύζεται από σταθμευμένα οχήματα. Η παρέμβαση στην οδό Αναλήψεως, σκοπό έχει την απαλλαγή του εν λόγω τμήματος από την άναρχη κίνηση και στάθμευση των οχημάτων και ταυτόχρονα την υλοποίηση ενός χώρου κίνησης πεζών που θα αποτελεί, ουσιαστικά, τον συνδετικό κρίκο πεζής κινητικότητας ανάμεσα στις δύο σημαντικότερες πλατείες του Δήμου, την πλατεία Αναλήψεως και την πλατεία Ελευθερίας».
Κατά τις αρμόδιες διευθύνσεις που ανέλαβαν τη μελέτη: «Τα προβλήματα που θα προκύψουν από τον περιορισμό των διαθέσιμων θέσεων στάθμευσης, εξ αιτίας της δημιουργίας των χώρων αποκλειστικής κίνησης των πεζών (διαπλάτυνση πεζοδρομίων κλπ) θεωρούνται ήσσονος σημασίας, (!) δοθέντος του ότι: α) προτεραιότητα για τον δήμο αποτελεί η δημιουργία χώρου κίνησης πεζών που σήμερα δεν υπάρχει (!) και β) τα Βριλήσσια είναι ως επί το πλείστον περιοχή αμιγούς κατοικίας, με αποτέλεσμα την δυνατότητα στάθμευσης των οχημάτων τόσο σε κλειστούς χώρους στάθμευσης εντός των ιδιοκτησιών, όσο και εντός των ακαλύπτων χώρων των οικοπέδων. Επί πλέον τα περισσότερα κτήρια είναι σύγχρονα (της τελευταίας 20ετίας) και έχουν προβλεφθεί οι κατά τον νόμο επιβαλλόμενες υποχρεωτικές θέσεις στάθμευσης σε κάθε σχεδόν ιδιοκτησία.(!)….
Εύλογα ερωτήματα…
Όπως προέκυψε κατά τη διαδικασία συζήτησης του θέματος στο δημοτικό συμβούλιο, η έκθεση σκοπιμότητας είναι διάτρητη και ανακριβής. Σε σημείο που τα περισσότερα σημεία της, αναγκάστηκε να τα ανακαλέσει εντός της συνεδρίασης και η ίδια η διοίκηση! α) Με βάση ποια στοιχεία, «ο περιορισμός των θέσεων στάθμευσης είναι ήσσονος σημασίας», όταν μιλάμε για δεκάδες θέσεις προσωρινής στάθμευσης, που εξυπηρετούν όχι μόνο τα καταστήματα των συγκεκριμένων τμημάτων αλλά συνολικά την αγορά της Λ. Πεντέλης; β) Κανένα απολύτως κτήριο της συγκεκριμένης περιμέτρου δεν είναι της τελευταίας 20ετίας, αλλά άνω της 30ετίας και κανένα δεν διαθέτει θέσεις στάθμευσης, όπως αναφέρεται! γ) Τα πεζοδρόμια της οδού Ομήρου αλλά και του τμήματος της οδού Αναλήψεως, είναι από τα πλέον φαρδιά των Βριλησσίων! Κανένα πρόβλημα βαδισιμότητας δεν υπάρχει, τουλάχιστον συγκριτικά με τη συντριπτική πλειοψηφία των (ανύπαρκτων) πεζοδρομίων του προαστίου. δ) Πώς εννοεί την επιχειρηματικότητα η διοίκηση; Μονοσήμαντα, ως ανάπτυξη καταστημάτων εστίασης; ε) Πώς νοείται η «διασύνδεση των δύο πλατειών», όταν παρεμβάλλεται η Λ. Πεντέλης;
Η αλήθεια είναι ότι οι θέσεις στάθμευσης που καταργούνται είναι πολύτιμες και αναντικατάστατες συνολικά για τη λειτουργία της αγοράς, λαμβανομένου μάλιστα υπ’ όψη του γεγονότος, ότι η ίδια Λ. Πεντέλης έχει καταστεί δρόμος περιορισμένης στάθμευσης, υποκρύπτοντας το πραγματικό πρόβλημα έλλειψης θέσεων!
Η αλήθεια είναι ότι στην περίμετρο της πλ. Ελευθερίας λειτουργεί το Ταχυδρομείο Βριλησσίων, πέντε ιατροί, ένα φυσικοθεραπευτήριο, ένα super market, δύο φαρμακεία, φροντιστήρια, σχολές ξένων γλωσσών και χορού, (που φιλοξενούν μικρά παιδάκια), υπηρεσίες δικηγόρων, λογιστών, τεχνικές εταιρίες, εμπορικά καταστήματα κλπ, ένα υπό ίδρυση διαγνωστικό κέντρο και λίγα καταστήματα αναψυχής. Πόσο εφικτό είναι λοιπόν ένας ασθενής που κατευθύνεται προς τα ιατρεία ή το φυσικοθεραπευτήριο ή αύριο το διαγνωστικό κέντρο ή τα φαρμακεία, (που ενίοτε διανυκτερεύουν, καλύπτοντας και τα Βριλήσσια και τα Μελίσσια!), ή κάποιος που θέλει απλώς να στείλει ένα δέμα στο ταχυδρομείο, να πρέπει σταθμεύσει 3-4 οικοδομικά τετράγωνα μακριά για να τα προσεγγίσει; Αλλά ακόμη και οι μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής, πόσο μακριά πρέπει να σταθμεύουν;
Και τελικά, για ποιον ουσιαστικό λόγο όλα αυτά; Για να παρουσιάσει η διοίκηση «έργο»; Έτσι αναβαθμίζεται η πλατεία Ελευθερίας; Μα ακόμη κι αν επρόκειτο για πραγματικό έργο, για ποιο λόγο επιλέγεται πάλι μια παρέμβαση στο κέντρο της πόλης, αντί διαπιστωμένα αναγκαίων παρεμβάσεων σε άλλες γειτονιές ή στα Άνω Βριλήσσια;
Συμπέρασμα: Κάποιος ξύπνησε στραβά! Έχει καταλήξει ο Δήμος Βριλησσίων σε πολιτική δίωξης του αυτοκινήτου; Ότι δεν έχουν «δικαιώματα» τα καθημερινά καταστήματα, σε σχέση με τα καταστήματα εστίασης, στο όνομα των οποίων αποφασίζονται παρεμβάσεις; Σήμερα, το πρόβλημά μας είναι ο περιορισμός της χρήσης του αυτοκινήτου, όταν αυτή έχει ήδη περιοριστεί λόγω κρίσης και όταν δεν υπάρχει εναλλακτικά κάποια αξιόπιστη δημοτική συγκοινωνία ή οποιοδήποτε σημείο στάθμευσης; Η επέκταση των τραπεζοκαθισμάτων είναι το μόνο ζητούμενο;
Ποιος λοιπόν «αιτείται» τη συγκεκριμένη «ανάπλαση» που εισηγήθηκε η διοίκηση; Και ποιος εξουσιοδοτεί δημοτικούς παράγοντες να σχεδιάζουν ερήμην των άμεσα ενδιαφερόμενων με προσχηματικά επιχειρήματα;
Αν η δημοτική αρχή φαντάζεται ότι με τέτοιου είδους παρεμβάσεις, καλλιεργεί ένα «οικολογικό» προφίλ, που δεν έχει, αυταπατάται. Ουδέποτε η μικροπολιτική υπήρξε πειστική και ουσιαστική απάντηση σε οποιοδήποτε ζήτημα…
ΥΓ1. Αλίμονο αν στο προάστιο, με τον ίδιο τρόπο υλοποιηθούν, στο όνομα μάλιστα της επιστήμης, οι προτάσεις των μελετητών που θα εξαχθούν από την μονίμως αναμενόμενη «κυκλοφοριακή μελέτη»!
ΥΓ2. Η οδός Αργυροκάστρου, ανήκει σε άλλο Δήμο;
«Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων Δράση για μια Άλλη Πόλη»
Leave a comment