News Ticker

Diesel ή βενζίνη; – Τα υπέρ και τα κατά!

Μετά την ραγδαία αύξηση των diesel στην ελληνική αγορά, τα μοντέλα βενζίνης έκλεισαν λίγο την ψαλίδα το τελευταίο χρονικό διάστημα, με βάση πάντα τα επίσημα στοιχεία.

Ευκαιρίας δοθείσης, εύλογα τίθεται και το δίλημμα για το ποιο καύσιμο από τα δύο είναι το πιο κατάλληλο για τις ανάγκες της μετακίνησης μας. Με μια γρήγορη ματιά αυτά είναι τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα ανά περίπτωση και εσείς αποφασίζετε ποιο σας ταιριάζει περισσότερο.

ΒΕΝΖΙΝH

ΥΠΕΡ

+ Ελαφρώς χαμηλότερο κόστος κτήσης του αυτοκινήτου (παρόλα αυτά κάποιες ελληνικές αντιπροσωπείες προκειμένου να κινητοποιήσουν το περιορισμένο λόγω γενικότερης ύφεσης ενδιαφέρον προχώρησαν σε προσφορές με παρόμοιες τιμές μεταξύ των μοντέλων – βενζινοκίνητων & diesel – εντός της γκάμας τους).

+Αμεσότερη απόκριση στο γκάζι. Θα το εκτιμήσεις περισσότερο σε ένα αυτοκίνητο με σπορ χαρακτήρα – και όχι κατ’ επίφαση σπορ….

+Μεγαλύτερο εύρος στροφών.

+ Περισσότερες επιλογές στην αγορά μεταχειρισμένου.

+ Πιο ήσυχος σε λειτουργία κινητήρας.

ΚΑΤΑ

– Μικρότερη διάρκεια ζωής κινητήρα

-Πιο συχνά διαστήματα service.

– Μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου. Ίσως ο σημαντικότερος λόγος για την απόκτηση ενός diesel, ιδιαίτερα τέτοιες εποχές. Ειδικά σε μεγάλου κυβισμού και βαριά αυτοκίνητα οι διαφορές στη μέση κατανάλωση εντυπωσιάζουν.

ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

ΥΠΕΡ

+ Αισθητά μικρότερη κατανάλωση. Έως και 35% αναλόγως συνθηκών.

+ Αυξημένη ροπή από πολύ χαμηλές στροφές λειτουργίας του κινητήρα. Ακούγεται παράδοξο αλλά στην ελληνική επαρχιακή χωροταξία (βουνά, κλειστές στροφές και συχνές αυξομειώσεις ταχύτητας ) με ένα diesel μπορείς να πας εντυπωσιακά πιο γρήγορα από ένα αντίστοιχης απόδοσης βενζινοκίνητο.

+ Κατασκευή κινητήρα με θετικές επιπτώσεις στην μακροζωία του.

+ Καλύτερη μεταπώληση μακροπρόθεσμα.

+ Ιδιαίτερα εξελιγμένα συστήματα διαχείρισης καυσίμου οδήγησαν σε φιλικούς προς το περιβάλλον πετρελαιοκινητήρες.

ΚΑΤΑ

– Θόρυβος ρελαντί παρά τη δραματική βελτίωση. Σε κάποια premium χαρακτήρα αυτοκίνητα, ωστόσο, τα db φιλτράρονται θεαματικά.

– Ευαισθησία αντλίας πετρελαίου σε περίπτωση νοθευμένου καυσίμου. Το κόστος αντικατάστασης σε περίπτωση βλάβης της μπορεί να φτάσει και τα 3.000 ευρώ.

– Ελαφρά μειωμένη απόκριση γκαζιού.

– Μεγαλύτερο (συνήθως) κόστος κτήσης.

– Περισσότερο βάρος στον εμπρός άξονα (αφορά τη συμπεριφορά προσθιοκίνητων)

Πηγή: newsauto.gr