News Ticker

Οδική συμπεριφορά και τροχαία ατυχήματα

Γράφει ο Κωνσταντίνος Λύκος*

Το αρνητικό μας προφίλ
Η οδική μας συμπεριφορά χαρακτηρίζεται συχνά από έλλειψη επίγνωσης του κινδύνου και ανωριμότητα.
Παραβιάσεις:
-Των ορίων ταχύτητας
-Του ερυθρού σηματοδότη
-Του STOP
-Η δίχως έλεγχο προσπεράσεις
-Η χρήση κινητού τηλεφώνου
-Η αντίθετη κίνηση σε μονόδρομο (βολική τακτική! Με αυξητικές τάσεις)
-Η στάθμευση σε γωνίες και σε χώρους που εμποδίζουν και απειλούν τους πεζούς
-Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
αποτελούν μερικά από τα πιο επικίνδυνα «καθημερινά» σφάλματα των οδηγών.

Στο αστικό περιβάλλον
Σε κατοικημένες περιοχές επισημαίνεται ότι το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας ορίζεται σε 50 χλμ. την ώρα, εκτός αν αλλιώς ορίζεται με ειδική σήμανση.
Κατά συνέπεια, υπάρχει πάντοτε το ενδεχόμενο κάποιος πεζός – ένα παιδί, ένας ηλικιωμένος κ.τλ. – να βρεθεί αίφνης μπροστά στο κινούμενο όχημα.
Πρόκειται για καταστάσεις που δε μπορούν να προβλεφθούν γι’ αυτό και ο οδηγός οφείλει να βρίσκεται σε διαρκή εγρήγορση.
Επίσης, ένα ανησυχητικό σύμπτωμα, είναι η αγάπη των νέων για την ταχύτητα και τον εντυπωσιασμό, γεγονός που τους οδηγεί συχνά σε αυτοσχέδιες αναμετρήσεις ταχύτητας, κυρίως κατά τις νυχτερινές ώρες. Πρόκειται για μια άκρως απερίσκεπτη και επικίνδυνη συμπεριφορά, η οποία εκτός από την σοβαρή όχληση των περιοίκων, οδηγεί συχνά σε ατυχήματα.

Τρόποι αντιμετώπισης
-Με τη συνδρομή της εκπαίδευσης αλλά και των μέσων μαζικής επικοινωνίας θα πρέπει να επιδιωχθεί το ταχύτερο η δραστική αλλαγή στον τρόπο που αντιμετωπίζουμε την οδήγηση και πρωτίστως τα νέα παιδιά.
-Αυστηρότερο πλαίσιο εκπαίδευσης για την απόκτηση διπλώματος.
-Διασφάλιση της τήρησης των κανόνων οδικής κυκλοφορίας.
-Ο περιστασιακός έλεγχος δημιουργεί στον οδηγό την εντύπωση πως έχει το ελεύθερο να τους παραβιάζει κατά βούληση.
-Το αυτοκίνητο ή η μηχανή δεν πρέπει να εκλαμβάνονται ως μέσο επίδειξης ή εκτόνωσης. Οι κίνδυνοι από την απρόσεκτη και παραβατική οδήγηση δεν πρέπει να θεωρούνται απλώς ως πιθανοί, αλλά απολύτως δεδομένοι!!
-Ως δημότες οφείλουμε να σεβόμαστε τον Κ.Ο.Κ. και τους συνδημότες μας συμπεριφερόμενοι υπεύθυνα στους δρόμους.
-Οι αρχές που έχουν την ευθύνη ελέγχου και της απρόσκοπτης και ασφαλούς μετακίνησης εντός της πόλεως θα πρέπει να λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να ελαχιστοποιούνται οι κίνδυνοι που προκύπτουν από επικίνδυνες και ανεύθυνες συμπεριφορές.

*O Kωνσταντίνος Λύκος είναι Διευθυντής της ΕΧPERTPRO Facilities Management, Αξιωματικός ΕΛ. ΑΣ ε.α. και στέλεχος της δημοτικής παράταξης «Νέα Πνοή για τα Βριλήσσια» του Γ. Πισιμίση.