News Ticker

Μετρό: Από Κατεχάκη άρχισαν τα έργα της γραμμής 4

Διερευνητικές εργασίες στην Κατεχάκη, ακολουθούν Ακαδημίας και Ευαγγελισμός

Αρχισαν οι εργασίες για τη διαμόρφωση των χώρων όπου θα λειτουργήσουν τα πρώτα εργοτάξια της νέας γραμμής του μετρό στην Αθήνα. Ηδη στην Κατεχάκη (σε ένα από τα δύο σημεία εισόδου μετροπόντικα) έχουν ξεκινήσει εργασίες προετοιμασίας του εργοταξίου, ενώ στην Ακαδημίας και τον Ευαγγελισμό προετοιμάζεται το κλείσιμο του χώρου του σταθμού, ώστε να ξεκινήσουν αρχαιολογικές ανασκαφές. Θα ακολουθήσουν η λεωφόρος Βεΐκου στο Γαλάτσι (το δεύτερο σημείο εισόδου μετροπόντικα) και η πλατεία Κολωνακίου, ενώ ενδέχεται να ξεκινήσουν μέσα στο φθινόπωρο και διερευνητικές τομές στους σταθμούς στα Δικαστήρια και τη λεωφόρο Αλεξάνδρας

Εχουν περάσει έξι μήνες από την υπογραφή της «μικρής» σύμβασης για την κατασκευή της γραμμής 4 (αφορά τις προπαρασκευαστικές εργασίες στις θέσεις των 15 σταθμών και των 9 φρεάτων) και σιγά σιγά τα πρώτα εργοτάξια ξεκινούν να κάνουν την εμφάνισή τους στην πόλη. Σε προτεραιότητα βρίσκονται οι δύο θέσεις στα άκρα της γραμμής (Βεΐκου και Κατεχάκη), από όπου θα εισέλθουν στη γη οι δύο μετροπόντικες και οι σταθμοί του κέντρου όπου υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να βρεθούν αρχαιότητες (Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Εξάρχεια). 

Η αρχή έγινε με το εργοτάξιο στην Κατεχάκη, όπου ήδη έχουν ξεκινήσει κάποιες πρώτες εργασίες τόσο από τον ανάδοχο των προπαρασκευαστικών εργασιών (ΕΡΕΤΒΟ) όσο και από τον ανάδοχο του βασικού έργου (κοινοπραξία υπό την Αβαξ). Σε δύο σταθμούς, στην οδό Ακαδημίας (ανάμεσα στη Νομική και το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων) και τον Ευαγγελισμό (πάρκο Ριζάρη) έχει ξεκινήσει η σταδιακή κατάληψη του χώρου και σύντομα θα τοποθετηθούν οι γνωστές λαμαρίνες που θα οριοθετήσουν τον χώρο του εργοταξίου. Ακολούθως θα ξεκινήσει το ξήλωμα όλων των υφιστάμενων εκεί στοιχείων αστικού εξοπλισμού προκειμένου να αρχίσουν διερευνητικές αρχαιολογικές ανασκαφές.

Δοκιμαστικές τομές

Πριν στηθούν τα εργοτάξια έχουν ήδη ξεκινήσει οι πρώτες δοκιμαστικές τομές για τη θέση των δικτύων κοινής ωφελείας στις θέσεις των σταθμών. Ο ανάδοχος βρίσκεται σε επικοινωνία με τις εταιρείες που διαχειρίζονται δίκτυα (ηλεκτρισμού, ύδρευσης και αποχέτευσης κ.λπ.) και με βάση τα στοιχεία που λαμβάνει καταρτίζει τα συνολικά σχέδια, τα οποία στη συνέχεια επιβεβαιώνονται με τις δοκιμαστικές τομές. Μόλις η θέση των δικτύων επιβεβαιωθεί, οριστικοποιείται και η θέση του εργοταξίου, οπότε ολοκληρώνονται οι κυκλοφοριακές μελέτες. 

Σύμφωνα με την «Αττικό Μετρό», πάντως, η όχληση στη λειτουργία της πόλης θα είναι περιορισμένη σε σχέση με το μέγεθος του έργου. Κι αυτό γιατί οι περισσότεροι σταθμοί δεν θα κατασκευαστούν με ανοιχτό όρυγμα (δηλαδή σκάβοντας κάθετα στη θέση του σταθμού και μετά χτίζοντας τον σταθμό από κάτω προς τα επάνω), αλλά ως μεικτές κατασκευές, με το τμήμα των αποβαθρών (που φθάνουν σε μήκος τα 80 μέτρα) να διαμορφώνεται με υπόγεια διάνοιξη με συμβατικά μηχανικά μέσα και ο υπόλοιπος σταθμός και οι είσοδοι με τη μέθοδο εκσκαφής και επανεπίχωσης (Cut & Cover). 

Πάντως, οι προκαταρκτικές εργασίες δεν γίνονται πάντα χωρίς προβλήματα. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», τα πρώτα συνεργεία του αναδόχου που πήγαν στις αρχές του καλοκαιριού στην πλατεία Εξαρχείων για να προχωρήσουν στην ακριβή τοπογραφική της αποτύπωση, εκδιώχθηκαν από παρισταμένους. Τελικώς η αποτύπωση ολοκληρώθηκε και η «Αττικό Μετρό» επιδιώκει να μην κινηθεί «αιφνιδιαστικά» αλλά να ενημερώνει για τις επόμενες κινήσεις, προκειμένου να μην προκληθούν αντιδράσεις. Επίσης στο σημείο εισόδου στη Βεΐκου δεν έχει ακόμα καταστεί δυνατή η δημιουργία του εργοταξίου, καθώς η κατάσταση με τα δίκτυα κοινής ωφελείας είναι πιο περίπλοκη από ό,τι αναμενόταν. 

Γιώργος Λιάλιος

Πηγή: kathimerini.gr