Έτσι θα είναι ο νέος ποδηλατόδρομος «Γκάζι – Κηφισιά» – Τα βασικά σημεία του σχεδίου
Μπορεί η Αθήνα να γίνει Άμστερνταμ ή Κοπεγχάγη; Στις… ράγες μπαίνει το έργο για τη δημιουργία ενός σύγχρονου ποδηλατοδρόμου που θα συνδέει το κέντρο της Αθήνας με την Κηφισιά, το οποίο θα έρθει να… κουμπώσει με το νότιο τμήμα του Μητροπολιτικού Ποδηλατοδρόμου «Φαληρικός Όρμος – Γκάζι» και θα συμβάλει στο να αποτινάξει η πρωτεύουσα τον τίτλο μιας από τις αφιλόξενες πόλεις για τους ποδηλάτες.
Στο παρελθόν είχε εκπονηθεί σχετική μελέτη για το βόρειο σκέλος του Ποδηλατοδρόμου «Γκάζι – Κηφισιά», από τη Διεύθυνση Ειδικών Έργων Αναβάθμισης Περιοχών (ΔΕΕΑΠ) του ΥΠΕΚΑ, η οποία υποστηρίχθηκε ερευνητικά από τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), μέσω του προγράμματος Έρευνα ανάπτυξης μεγάλου μήκους ποδηλατικών διαδρομών στην Αθήνα.
Βάσει του σχεδίου ο βόρειος άξονας του Μητροπολιτικού Ποδηλατοδρόμου θα διέρχεται από 5 Δήμους και συγκεκριμένα τους Δήμους Αθηναίων, Νέας Ιωνίας, Νέου Ηρακλείου, Αμαρουσίου και Κηφισιάς.
Η εν λόγω αρχική μελέτη αφορούσε σε χάραξη ποδηλατοδρόμου από το Θησείο (Πλατεία Ασωμάτων) μέχρι τον σταθμό ΗΣΑΠ της Κηφισιάς, μήκους 16,73χλμ., η οποία κινείτο, σε μεγάλο τμήμα, παράλληλα με τις γραμμές του ΗΣΑΠ. Το υπουργείο Περιβάλλοντος έχει αναλάβει στην παρούσα φάση την επικαιροποίηση της μελέτης προκειμένου το έργο να είναι έτοιμο προς δημοπράτηση και να μην αντιμετωπίσει προβλήματα κατά τη φάση υλοποίησης.
Συγκεκριμένα η νέα επικαιροποιημένη μελέτη θα εκτιμήσει και θα προσδιορίσει τις αλλαγές που θα επέλθουν στην ευρύτερη περιοχή κατόπιν της υλοποίησης του αναπροσαρμοσμένου σχεδιασμού και των προβλέψεών του για τον ποδηλατόδρομο του Βόρειου Σκέλους.
Τα σενάρια που θα εξεταστούν είναι, σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr τα εξής:
- η κατάργηση παρόδιας στάθμευσης, είτε τμηματικά είτε σε όλη την έκταση του οδικού τμήματος,
- η αλλαγή της κυκλοφοριακής οργάνωσης (π.χ. μονόδρομος να γίνει πεζόδρομος, αμφίδρομος να γίνει μονόδρομος, να καταργηθεί λωρίδα κυκλοφορίας, κ.ά.),
- η δημιουργία μεικτών δρόμων ποδηλάτων – οχημάτων, με προτεραιότητα στα ποδήλατα (cycle street),
- η τροποποίηση της αρχικής χάραξης του ποδηλατοδρόμου,
- η διεύρυνση των πεζοδρομίων,
- η διεύρυνση των λωρίδων των ποδηλατοδρόμων, κ.ά.
Για το σύνολο αυτών των αναγκαίων προβλέψεων και ρυθμίσεων θα υπάρξει διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, με στόχο τη σύνθεση των απόψεων.
Ο Μητροπολιτικός Ποδηλατόδρομος Γκάζι-Κηφισιά θα γίνει με πόρους από το νέο Περιφερειακό Πρόγραμμα Αττική 2021-2027. Μάλιστα οι αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής (Διαχειριστική Αρχή) είναι στη διάθεση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, για τη διευθέτηση των διάφορων τεχνικών ζητημάτων, που ενδέχεται να προκύψουν, έτσι ώστε στο αμέσως προσεχές διάστημα να εκδοθεί από την Περιφέρεια Αττικής, η πρόσκληση για τη χρηματοδότηση του έργου στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ.
Σημειώνεται ότι, με βάση σχετική προηγούμενη μελέτη με τίτλο «Ποδηλατικός άξονας Φαληρικός Όρμος – Κηφισιά», η οποία εκπονήθηκε επίσης από την ΔΕΕΑΠ και υποστηρίχθηκε ερευνητικά από την Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, έχει ήδη κατασκευαστεί το νότιο τμήμα του Μητροπολιτικού Ποδηλατόδρομου, «Φαληρικός Όρμος – Γκάζι», μήκους 5.600μ, με χρηματοδότηση από το Περιφερειακό Πρόγραμμα «Αττική» 2007-2013.
Το νότιο τμήμα ξεκινά από την περιοχή του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και διερχόμενο μέσω των Δήμων Μοσχάτου και Καλλιθέας, αρχικά παράλληλα με την κοίτη του Ιλισού και στη συνέχεια με τις γραμμές του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου, καταλήγει στον πεζόδρομο της Ερμού, στο ύψος της Κορεάτικης αγοράς (Δήμος Αθηναίων).
Το enikos.gr παρουσιάζει τα δύο τυπικά σχέδια από τον Νότιο Ποδηλατικό Άξονα που έχει ήδη κατασκευαστεί και λειτουργεί και θα μπορούσαν να προσιδιάζουν και με τα σχέδια για τον Βόρειο Ποδηλατικό Άξονα προκειμένου αυτός να αποτελέσει τη συνέχεια του πρώτου έργου.
Δείτε εδώ και εδώ τα δύο τυπικά σχέδια του Νότιου Ποδηλατικού Άξονα
Πηγή: enikos.gr