Βριλήσσια: Εκατομμύρια για την αναβάθμιση του οδοφωτισμού αλλά τα προβλήματα παραμένουν
Γράφει ο Δημοτικός Σύμβουλος της ”Νέας Πνοής για τα Βριλήσσια” Νικήτας Σταματελόπουλος και κάνει την παρακάτω παρέμβαση για θέματα φωτισμού δημοσίων χώρων.
Ο οδοφωτισμός είναι μια από τις σημαντικότερες υποδομές μιας πόλης, καθώς βοηθάει στην τόνωση του αισθήματος ασφάλειας των κατοίκων, στην καλύτερη κινητικότητα μέσα στην πόλη αλλά και στη βελτίωση των συνθηκών ασφαλούς οδήγησης κατά τις νυκτερινές ώρες. Τα τελευταία χρόνια οι περισσότεροι Δήμοι της χώρας προχωρούν σε αναβάθμιση του δημοτικού φωτισμού, με στόχο την ενεργειακή εξοικονόμηση, αλλά και τη δυνατότητα άμεσου ελέγχου, εποπτείας και παρέμβασης σε ολόκληρο το δίκτυο του οδοφωτισμού.
Αναβάθμιση του συστήματος φωτισμού δημοσίων χώρων στα Βριλήσσια
Στα Βριλήσσια αυτή την περίοδο εκτελείται ένα πρόγραμμα άνω των 2.000.0000 ευρώ για την αναβάθμιση του δικτύου ηλεκτροφωτισμού της πόλης, με λάμπες LED και την εγκατάσταση συστήματος διαχείρισης μέσω ψηφιακών εφαρμογών. Το σημαντικό αυτό έργο έχει ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο μέρος, χωρίς όμως ακόμα να έχει παραληφθεί οριστικά από τον Δήμο.
Ωστόσο, ενώ αυτό το μεγάλο έργο ολοκληρώνεται, δεν λύνονται σημαντικά προβλήματα με τον οδοφωτισμό στα Βριλήσσια. Οι παρακάτω περιπτώσεις έχουν επισημανθεί κατά τη διάρκεια των δημοτικών συμβουλίων, χωρίς όμως να έχουν ληφθεί μέχρι στιγμής υπόψιν από τη Δημοτική Αρχή.
Αρχικά, έχουν αντικατασταθεί στα περισσότερα σημεία οι συμβατικές λάμπες με λάμπες LED, αλλά υπάρχουν σημεία που δεν έχουν ακόμα αλλαχθεί όπως στο κάτω μέρος του πάρκου ρεματιάς.
Πάρκο Ρεματιάς Βριλησσίων – Δυτικά Βριλήσσια
H κατάταση που επικρατεί όλα αυτά τα χρόνια στο πάρκο δεν είναι η πρέπουσα, καθώς η παραμέλησή του από τη Δημοτική Αρχή είναι εμφανής σε κάθε σημείο του.
Ιδιαίτερα όμως το κάτω μέρος του πάρκου, που οδηγεί στο ρέμα, είναι πλήρως εγκατελειμμένο και απαξιωμένο. Χαρακτηστικό της εγκατάλειψης είναι το γεγονός ότι από τις 12 κολώνες φωτισμού που υπάρχουν στο συγκεκριμένο χώρο δεν λειτουργεί και δεν έχει αναβαθμιστεί ούτε μία, καθιστώντας αυτόν τον χώρο μη επισκέψιμο μετά το σούρουπο. Οι κάτοικοι της περιοχής δικαιολογημένα διαμαρτύρονται για την υποβάθμιση του πάρκου.
3.500 βραχίονες-μπράτσα
Επίσης, έχουν αντικατασταθεί 3.500 περίπου φωτιστικά σώματα, με τους αντιστοίχους λαμπτήρες φωτισμού, χωρίς όμως να έχει αλλαχθεί το σύνολο των βραχιώνων-μπράτσων, όπως συνέβη σε αλλους Δήμους. Αποτέλεσμα, τα φωτιστικά σώματα να στηρίζονται στα διαβρωμένα-σκουριασμένα μπράτσα.
Κολώνες φωτισμού
Επιπλέον, αναβαθμίστηκαν με αλλαγή σωμάτων και λαπτήρων οι κολώνες φωτισμού της πόλης. Πολλές όμως κολώνες είναι σκουριασμένες και ιδιαίτερα διαβρωμένες, αφού παραμένουν ασυντήρητες όλα αυτά τα χρόνια. Είναι αναγκαία λοιπόν η βαφή τους όχι μόνο για αισθητικούς λόγους αλλά και για να προστατευθούν από τη διάβρωση.
500.000 ευρώ για παροχή υπηρεσιών για την αναβάθμιση του συστήματος φωτισμού
Επίσης, η μελέτη του έργου προβλέπει την παροχή υπηρεσιών για την αναβάθμιση του υπάρχοντος συστήματος φωτισμού του δημοσίου χώρου του Δήμου Βριλησσίων, συνολικής δαπάνης 491.033,80 €.
Στο σημείο αυτό εκτός των άλλων προβλέπεται και η πλατφόρμα που θα γίνεται η διαχείριση του ηλεκτροφωτισμού. Το σύστημα αυτό ελέγχου λειτουργίας και συντήρησης μάλιστα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε άλλες λειτουργίες και υπηρεσίες του Δήμου και να αξιοποιηθεί για την ανάπτυξη εφαρμογών «Έξυπνης Πόλης».
Το σύστημα αυτό ελέγχου, το οποίο είναι πολύ σημαντικό για τη διαχείριση του φωτισμού, δεν έχει ακόμα παραληφθεί από τον Δήμο. Όταν παραδοθεί είναι αναγκαία η σωστή εκπαίδευση των αρμόδιων δημοτικών υπαλλήλων, για να μπορούν να αξιοποιηθούν όλες οι δυνατότητές του για την καλύτερη παρακολούθηση του δικτύου οδοφωτισμού και την άμεση αποκατάσταση των βλαβών.
Ελλιπής φωτισμός
Ο επαρκής φωτισμός μιας πόλης δεν αποτελεί πολυτέλεια, αλλά ουσιαστικό συντελεστή της καθημερινότητας και της εύρυθμης λειτουργίας της πόλης. Υπάρχουν αρκετά σημεία στα Βριλήσσια που ο φωτισμός δεν είναι επαρκής. Στα σημεία μάλιστα αυτά παρατηρείται αύξηση της εγκληματικότητας. Είναι απαραίτητο να γίνει μια μελέτη για να καταγράφουν αναλυτικά τα σκοτεινά σημεία.
Επιπρόσθετα, πρέπει να γίνεται σωστός προγραμματισμός και αξιοποίηση των χρηματοδοτικών εργαλείων που να ενισχύσουν τον δημόσιο φωτισμό, περίπτωση οδού Ταϋγέτου.
Πεζοδρόμια στην οδό Ταϋγέτου
Το 2019 δημιουργήθηκαν πεζοδρόμια στην οδό Ταϋγέτου, χωρίς όμως να έχει το έργο ολοκληρωθεί εντελώς, αφού κατά μήκος του πεζοδρομίου έχουν αφεθεί αναμονές για να τοποθετηθούν 22 κολώνες οδοφωτισμού. Παραμένουν από τότε σε αυτήν την κατάσταση, η οποία είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη για τους πεζούς ιδιαίτερα τις νυχτερινές ώρες. Αυτά τα 4 χρόνια υπήρχαν ευκαιρίες ώστε να ενταχθεί αυτό το μικρό έργο σε πρόγραμμα και να χρηματοδοτηθεί.
Για να έχει ένα έργο το μέγιστο δυνατό όφελος για την πόλη, πρέπει να γίνεται όχι μόνο σωστός σχεδιασμός και ολοκληρωμένη μελέτη, αλλά και σωστή εκτέλεση.