News Ticker

Cine Δράση: «Οι απόγονοι» αυτήν την Τετάρτη στο ΤΥΠΕΤ

Με την ταινία «Οι απόγονοι» του Αλεξάντερ Πέιν συνεχίζονται οι φθινοπωρίνες προβολές του Cine Δράση στην αίθουσα «Νίκος Εγγονόπουλος» στο πάρκο Μίκης Θεοδωράκης (πρώην ΤΥΠΕΤ). Η προβολή ξεκινά στις 20:15 και η είσοδος είναι ελεύθερη.

Λίγα λόγια για την ταινία

«Οι απόγονοι» είναι μια ταινία για μια οικογένεια που ξαφνικά βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι δύσκολων αποφάσεων. Ένα φιλμ για τη σημασία να είσαι απόγονος κάποιων , να διαχειρίζεσαι την κληρονομιά σου και για το είδος των σχέσεων που   διαμορφώνεις με τους δικούς σου απογόνους. Η πλοκή της   αναπτύσσεται  στην Χαβάη,   την πολιτεία των ΗΠΑ που έχει περισσότερο από όλες ταυτιστεί με την πραγμάτωση του αστικού τρόπου ζωής και πλασαριστεί σαν τόπος παγκόσμιου τουριστικού ονείρου (οι διακοπές στη Χαβάη είναι όνειρο κάθε μέσου αμερικανού και όχι μόνον). Ένας παράδεισος,   στην πραγματικότητα  ένα   πεδίο  άγριων επιχειρηματικών συμφερόντων στον τομέα Επένδυσης Γης. Τα real estate καραδοκούν να αγοράσουν γη και να χτίσουν μεγάλα τουριστικά συγκροτήματα αδιαφορώντας για την οικολογική καταστροφή.

Κεντρικός  της ήρωας είναι ο   Ματ Κινγκ, ένας ευκατάστατος δικηγόρος, άτομο γεμάτο ελαττώματα και κληρονόμος μιας τεράστιας έκτασης, στην εκπληκτικής ομορφιάς  παραλία  Χαναλάι Μπέι, που την περιβάλλει ένα  μαγευτικό τροπικό δάσος.   Ο Κινγκ  είναι   απορροφημένος από  καριέρα του. Έχει επιφανειακές σχέσεις με τη γυναίκα και τα παιδιά του. Είναι μαζί, αλλά ψυχικά και ουσιαστικά αποξενωμένοι.  Έχουν  ξεχάσει να μιλάνε , να αγαπάνε , να κάνουν έρωτα  και να αφουγκράζονται ό ένας τις ανάγκες και τις επιθυμίες   του άλλου.  Τα παιδιά τους, η ατίθαση έφηβη Αλεξάνδρα και  η δεκάχρονη θρασύτατη Σκότι    είναι κακομαθημένα, φευγάτα σε κόσμους εξάρτησης , ανέξοδων ρήξεων, και δείχνουν συναισθηματικά απονεκρωμένα. Τίποτα δεν τα εκπλήσσει, τίποτα δεν τα συγκινεί βαθειά. Τα έχουν δει και τα έχουν ζήσει όλα πριν καν ωριμάσουν.  Ο οικογενειακός ιστός είναι   τόσο αποσαρθρωμένος, που ένα τυχαίο γεγονός μπορεί να προκαλέσει  οριστική διάλυση.

Καταλύτης σε  αυτό το τέλμα αναδεικνύεται ένα  ατύχημα με σκάφος στο οποίο η σύζυγος   του  Ματ τραυματίζεται σοβαρά και πέφτει  σε κώμα. Προσπαθώντας να διαχειριστεί τη νέα κατάσταση  ανακαλύπτει,   σχεδόν με τρόμο,  ότι η γυναίκα του  είχε εξωσυζυγική σχέση. Μπροστά του ανοίγονται τραγικές αποκαλύψεις, δράματα,   εφιάλτες και  πολλαπλά διλήμματα. Στο συγκλονιστικό αυτό πρόβλημα προστίθεται και ένα ήσσονος σημασίας: ένας συνεταιρισμός διαπραγματεύεται με επενδυτική εταιρία την αξιοποίηση της κτηματικής περιουσίας του. Ο Ματ βρίσκεται ως εκ τούτων αντιμέτωπος με  μια εκ βάθρων αλλαγή στη ζωή του. Αναγκάζεται να επανεξετάσει το παρελθόν του  και να δει το μέλλον με διαφορετική ματιά.  Σοκαρισμένος, πάντα με την απειλή του θανάτου να καραδοκεί,  ξεκινάει ένα ταξίδι για να συναντήσει τον αντίζηλό του , ταξίδι  που αποτελεί  παράλληλα   βαθειά και ειλικρινή ανθρώπινη προσπάθεια   να γνωρίσει τον εαυτό του  και να επανακτήσει τις χαμένες σχέσεις με τα παιδιά του.    Η  αναζήτηση του  έχει χαρακτηριστικά απόγνωσης,   απειρίας, γραφικότητας.   Τελικά είναι οι απόγονοί του, αυτοί που θα τον βοηθήσουν να   απαντήσει στα διλλήματα   με εντιμότητα και αξιοπρέπεια.   Στο φόντο της ταινίας  ακροθιγώς τοποθετούνται και  άλλες αντιθέσεις    όπως αυτή ανάμεσα στο   παραδοσιακό με το μοντέρνο, την πόλη με την άγρια φύση, την ανάπτυξη με την  προστασία του περιβάλλοντος.

Ο  μεγαλύτερος μαέστρος της σύγχρονης αμερικανικής κοινωνικής δραματικής κωμωδίας, ο ελληνικής καταγωγής Αλεξάντερ Πέιν   ασχολείται και σε αυτό το έργο με το αγαπημένο του θέμα    της  αφύπνισης της ανθρώπινης συνείδησης. Παίζει με τη διπλή σημασία που έχει η λέξη  Descendants στην αγγλική γλώσσα (προσδιορίζει  και τους απογόνους αλλά και αυτούς που κατρακυλούν, που παρακμάζουν) και καταφέρνει να μας  δώσει ένα ακόμα κινηματογραφικό αριστούργημα, σαν το «Νεμπράσκα»  και το «Πλαγίως»,   εναλλάσσοντας  τις χαρές  με τις λύπες, τις κωμικές με τις δραματικές στιγμές, όπως ακριβώς  συμβαίνει στην ίδια τη ζωή.  Η άψογη σκηνοθετική προσπάθεια ολοκληρώνεται με την εξαίσια φωτογραφία του, επίσης ελληνικής καταγωγής,    Φαίδωνα Παπαμάικλ   και  την ερμηνεία του George Clooney  που απαλλαγμένος από τα στερεότυπα του Χόλυγουντ περί ομορφιάς και γοητείας, δίνει κατά γενική ομολογία την ωριμότερη ερμηνεία της καριέρας του χωρίς κραυγαλέες  εξάρσεις. Εκπληκτική είναι στην ερμηνεία της και η πρωτοεμφανιζόμενη ηθοποιός Shailene Woodley. Το φιλμ κέρδισε 2   Χρυσές Σφαίρες (Καλύτερης Δραματικής Ταινίας και Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας σε Δραματική Ταινία για τον  George Clooney) και  το Βραβείο  Όσκαρ   για   καλύτερο διασκευασμένο σενάριο.

Leave a comment

Your email address will not be published.




Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.