News Ticker

Γρηγόρης Κωνσταντέλλος: Τα φτερά της Ολυμπιακής έγιναν η Πατρίδα για τους Έλληνες σε όλο τον κόσμο

Συνέντευξη στην Βίβιαν Μαργέλλου

Όταν το 1956 ο πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής προσκάλεσε τους εφοπλιστές Ωνάση και Νιάρχο να επενδύσουν σε Ναυπηγεία και Πολιτική Αεροπορία, ο Αριστοτέλης Ωνάσης επέλεξε το δεύτερο. Όπως καταγράφει ο εμβληματικός Κυβερνήτης και Γεν. Διευθυντής της ΟΑ 1957-1974, κ. Παύλος Ιωαννίδης, «Όταν είπαν στον Ωνάση, κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων, ότι δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει τους πέντε ολυμπιακούς κύκλους -σήμα διεθνώς κατοχυρωμένο απ’ την Ολυμπιακή Επιτροπή- στο κάθετο της ουράς των αεροσκαφών, αντέδρασε ακαριαία. «Δεν υπάρχει θέμα. Θα βάλουμε και έναν έκτο κύκλο»

Στις 6 Απριλίου 1957 ιδρύεται η Ολυμπιακή Αεροπορία και ανοίγει τα φτερά της πραγματοποιώντας την παρθενική πτήση Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Η Ολυμπιακή τελικά κατέκτησε την αγάπη και την εμπιστοσύνη του κόσμου, πρωταγωνιστώντας σταθερά, ως πρώτη επιλογή των Ελλήνων, της Ομογένειας, των απαιτητικών επιβατών ακόμη και με συνεχή παρουσία σε ταινίες της εποχής. 

Η Ολυμπιακή εξελίχθηκε σε παγκόσμιο brand name, κυρίως μέσα από την σπάνια, πλέον, στήριξη και αγάπη όλου του προσωπικού για την εταιρία τους, Από αυτή την επέτειο δεν θα μπορούσε να απουσιάζει ένας Κυβερνήτης ο οποίος από το 1988 μέχρι το 2009 πέταξε μαζί της σε όλο τον κόσμο.

Ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, ένας από τους πιο αγαπητούς Κυβερνήτες της Ολυμπιακής Αεροπορίας και από το 2014 ένας από τους πλέον δραστήριους Δήμαρχους. Στον Δήμο Βάρης-Βούλας- Βουλιαγμένης. Στις δε πρόσφατες Δημοτικές Εκλογές της 26ης Μαΐου 2019, επανεξελέγη με ποσοστό 72.04%!

Γεννημένος στη Βούλα το 1967, απόφοιτος του Κολλεγίου Αθηνών, της Αεροπορικής Ακαδημίας “FLIGHT SAFETY” των Η.Π.Α., πτυχιούχος του Τμήματος Δημόσιας Διοίκησης του Παντείου Πανεπιστημίου, κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου (ΜASTER) στη Διοίκηση Αερομεταφορών από το Πανεπιστήμιο “CITY” του Λονδίνου. Κάτοχος Διδακτορικού (Ph.D) στη Διοικητική Επιστήμη της Σχολής Διοίκησης (INTERNATIONAL SCHOOL OF MANAGEMENT) (I.S.M) του Παρισιού.

Εκτός από την πτητική και διοικητική καριέρα του είναι αξιοσημείωτη και η συμμετοχή του ως Κυβερνήτης Boeing 737/300-400 στις επιχειρήσεις του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών και στην μεταφορά των κυανόκρανων προς και από τις εμπόλεμες ζώνες του κόσμου. 

Σήμερα θυμάται μαζί μας, «με ευγνωμοσύνη», όπως αναφέρει, την μεγάλη αγαπημένη όλων των Ελλήνων!

Ο Δήμαρχος Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης Γρηγόρης Κωνσταντέλλος

ΒΜ: 6 Απριλίου 1957 ιδρύεται η Ολυμπιακή Αεροπορία. Ακούγεται συχνά πως ήταν μια μεγάλη οικογένεια!

ΓΚ: Στα 52 χρόνια λειτουργίας της Ολυμπιακής, όλοι οι εργαζόμενοι, ιπτάμενοι και εδάφους αγαπήσαμε την εταιρεία ολόψυχα, το Δυτικό Αεροδρόμιο Ελληνικού έγινε το δεύτερο σπίτι μας. Δημιουργήσαμε φιλίες, κουμπαριές, οικογένειες και όλοι μαζί νιώθαμε μέλη αυτής της μεγάλης οικογένειας. Αυτό το συναίσθημα μας κρατάει ακόμα δεμένους μεταξύ μας παρά το γεγονός πως έχουν περάσει πολλά χρόνια από το κλείσιμο της εταιρείας και όπου κι αν βρεθούμε νιώθουμε ακόμα μεγάλη συγκίνηση. Η Ολυμπιακή Αεροπορία μας άνοιξε ένα παράθυρο στον κόσμο, γνωρίσαμε χώρες, ανθρώπους, πολιτισμούς που με άλλες συνθήκες δύσκολα θα το καταφέρναμε. Μόνο ευγνωμοσύνη, λοιπόν μπορούμε να έχουμε για την εταιρεία της καρδιάς μας.

ΒΜ: Τι αγάπησε περισσότερο το επιβατικό κοινό στην OA; Πως καθιερώθηκε το χειροκρότημα στην προσγείωση;

ΓΚ: Η Ολυμπιακή Αεροπορία υπήρξε ο Εθνικός Αερομεταφορέας της Ελλάδος για πάνω από μισό αιώνα με διεθνή καταξίωση από τα πρώτα κιόλας χρόνια της λειτουργίας της. Τα φτερά της ΟΑ έγιναν η Πατρίδα για τους Έλληνες απανταχού της γης, γιατί η αλματώδης ανάπτυξή της και τα λίγα ατυχήματα που είχε, την κατέστησαν σύντομα εταιρεία των 5 Ηπείρων. Οι επιβάτες την αγάπησαν για την ασφάλεια στο αεροπλάνο που σε συνδυασμό με την ευγένεια και την εξυπηρέτηση, καθώς και το πλούσιο φαγητό κατά την διάρκεια της πτήσης, έκαναν το ταξίδι τους απολαυστικό. Τα πρώτα χρόνια, ένα αεροπορικό ταξίδι θεωρείτο πολυτέλεια, γρήγορα όμως καθιερώθηκε διεθνώς και έφτασε σε σημείο να προσφέρονται γαρδένιες στις κυρίες στην πρώτη θέση και το φαγητό να σερβίρεται με ασημένια μαχαιροπήρουνα. Επιπλέον τα πληρώματα είχαν υψηλού επιπέδου εκπαίδευση που κατέστησε την εταιρεία ασφαλή και δημιούργησε αίσθημα εμπιστοσύνης στους επιβάτες. Το 1991 μάλιστα αναδείχθηκε η Ολυμπιακή ως η ασφαλέστερη αεροπορική εταιρεία του κόσμου.

Το χειροκρότημα των επιβατών κατά την προσγείωση ήταν η επιβράβευση του πιλότου για την καλή και ασφαλή πτήση. Το αεροπορικό ταξίδι για πολλούς ανθρώπους είναι βίωμα και γεννά ακόμα και φόβους. Η προσγείωση είναι το τέλος του ταξιδιού και η ανακούφιση που νιώθουν τους οδηγεί αυθόρμητα στο χειροκρότημα. Με τον τρόπο αυτό ο επιβάτης εκτονώνει την πιθανή φοβική ένταση του ταξιδιού. Πάντως καλό είναι να γνωρίζουν οι αναγνώστες σας πως η «γλυφτή» -μαλακή προσγείωση δεν είναι κατ’ ανάγκην ασφαλέστερη της πιο βαριάς προσγείωσης, μάλλον το αντίθετο συμβαίνει. Όπως και να ‘χει είναι η επιβράβευση του πιλότου για την ασφαλή πτήση και η χαρά των επιβατών για την άφιξη στον προορισμό τους εκφράζεται με ένα θερμό, αυθόρμητο χειροκρότημα.

ΒΜ: Ο Σήφης Μιγάδης έμεινε στην Ιστορία για τη διάσωση 418 επιβατών. Ήταν αυτή η πιο δυνατή στιγμή της ΟΑ;

ΓΚ: Ο Σήφης Μιγάδης ήταν ένας άριστος πιλότος της ΟΑ. Έγινε θρύλος, όταν τον Αύγουστο του 1978 έσωσε 418 επιβάτες που ταξίδευαν από Αθήνα για τη Νέα Υόρκη, από βέβαιο θάνατο. Από τη μια το πολύ μεγάλο βάρος του αεροπλάνου (μόλις είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο του Ελληνικού με προορισμό τη Νέα Υόρκη) από την άλλη το πρόβλημα στον ένα κινητήρα και η έλλειψη του 20% της ισχύος στους υπόλοιπους τρεις, έκαναν την προσγείωση αφάνταστα δύσκολη, σχεδόν ακατόρθωτη χωρίς ανθρώπινες απώλειες. Όλα κρίθηκαν από την άριστη εκπαίδευσή του και την ψυχραιμία του, που την μεταλαμπάδευσε στο υπόλοιπο πλήρωμα και τους έκανε να συνεργαστούν άψογα . Έτσι επετεύχθη η μαγική αυτή, χωρίς απώλειες, προσγείωση και να καταστήσει τον Κυβερνήτη Μιγάδη έναν αεροπορικό θρύλο. Σημειωτέον πως όσες φορές στην Μπόινγκ έβαλαν στους υπολογιστές των εξομοιωτών πτήσεων τις παραμέτρους της πτήσης το αποτέλεσμα έβγαινε πτώση.



ΒΜ: Σήμερα πιλοτάρετε τον Δήμο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης. Υπάρχουν κοινά χαρακτηριστικά μεταξύ χειριστή και Δημάρχου

ΓΚ: Η αεροπορική παιδεία στηρίζεται στην μεθοδικότητα, τον προγραμματισμό και στην ψυχραιμία αλλά και αποφασιστική αντιμετώπιση των πραγμάτων και των προβλημάτων που προκύπτουν. Ο Δήμαρχος σαν πιλότος λειτουργεί με βαθιά γνώση του αντικειμένου, ψυχραιμία, αποφασιστικότητα, ακρίβεια στους χρόνους, συνεργασία, επιτυχή αντιμετώπιση των κρίσεων και ικανότητα στην εξεύρεση λύσεων σε όλα τα προβλήματα που προκύπτουν. Ο Δήμος θέλει γρήγορες και δυναμικές λύσεις που θα διασφαλίσουν την ομαλή λειτουργία της πόλης με απόλυτη ασφάλεια, όλα τα στοιχεία που χρειάζονται για μια πετυχημένη πτήση!