Την δική του πρόταση καταθέτει ο επικεφαλής της παράταξης «Νέα Πνοή» για τα Βριλήσσια Κώστας Ιωαννίδης, μετά την παρ’ ολίγον τραγωδία με το σχολικό λεωφορείο που έχει συγκλονίσει την τοπική κοινή γνώμη.
Ο κ. Ιωαννίδης επισημαίνει πως επί της θητείας του είχαν τοποθετηθεί σαμαράκια στους δρόμους που είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση της ταχύτητας των οχημάτων και επακόλουθα τη μείωση των τροχαίων στο οδικό δίκτυο της πόλης. Ωστόσο, τα σαμαράκια αποσύρθηκαν με ευθύνη της Αποκεντρωμένης Διοίκησης που απαίτησε την απομάκρυνσή τους.
Ακολουθεί η ανακοίνωση του Κώστα Ιωαννίδη:
Προφανώς και δεν ωφελεί να γράφουμε κάτι μόνο για να γράφουμε και να επισημαίνουμε αόριστα ευθύνες αόριστων υπευθύνων, χωρίς να προτείνουμε λύσεις.
Σαφώς, η κύρια και πρώτη προϋπόθεση είναι να οδηγούμε συγκεντρωμένοι και να τηρούμε τον ΚΟΚ. Χωρίς αυτήν και το Τείχος του Βερολίνου να ξαναχτιζόταν στις διασταυρώσεις της πόλης, πάλι ατυχήματα θα είχαμε.
Περί το 2007 ή 2008 το Υπουργείο Δημοσίων Έργων είχε εκπονήσει προδιαγραφές για “σαμαράκια” στους δρόμους, τις οποίες (αντίθετα με ότι συμβαίνει σε όλες τις πόλεις τις Ευρώπης τουλάχιστον) δεν τόλμησε να επιβάλει μετά από αντιδράσεις διαφόρων ομάδων πολιτών. Παρ όλα αυτά κάποιο δήμοι κατασκεύασαν ακόμη και χτιστά σαμαράκια.
Πριν μερικά χρόνια, ως δημοτική αρχή, είχαμε τοποθετήσει σαμαράκια από ανθεκτικό πλαστικό με κατάλληλη σήμανση και παλλόμενους λαμπτήρες, στις διασταυρώσεις με τα περισσότερα ατυχήματα. Θέλω να πιστεύω ότι αυτά συνέβαλαν σημαντικά στον περιορισμό (η εξάλειψη θα έλθει με την τήρηση της πρώτης παραπάνω προϋπόθεσης) των ατυχημάτων.
Το 2015, αν δεν κάνω λάθος, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση απαίτησε την απομάκρυνση όλων αυτών των σαμαριών. Θεωρώ την παράλειψη της κεντρικής διοίκησης για υιοθέτηση σαφών προδιαγραφών εμποδίων, εγκληματική για την ασφάλεια οδηγών και πεζών.
Τουλάχιστον, ως άμεσο μέτρο ας τοποθετηθούν επί του οδοστρώματος λευκές ταινίες ενισχυμένου πλαστικού (hardex) που και αυτές θα συμβάλουν στην μείωση της ταχύτητας και την προειδοποίηση των οδηγών. Η σημερινή διοίκηση το είχε εξαγγείλει το 2014. Ακόμη περιμένουμε.