News Ticker

Σ. Χαντζάρα: “Όχι δεν φοβούνται οι δάσκαλοι την κάμερα”

Με ανάρτησή της η Αντιδήμαρχος Παιδείας, Εθελοντισμού και Ανθρώπινου Δυναμικού του Δήμου Βριλησσίων και χρόνια εκπαιδευτικός στα Βριλήσσια, Σοφία Χαντζάρα, τοποθετείται στο μείζον θέμα της εκπαιδευτικής κοινότητας για την χρήση κάμερας στις σχολικές αίθουσες.

Γράφει η Σοφία Χαντζάρα:

“Για δες καιρό που διάλεξαν ”επιφανείς” και ”πεφωτισμένοι ”άνδρες να τα βάλουν με τους εκπαιδευτικούς!!

Άνδρες (δεν αναφέρω καν τα ασήμαντα ονόματά τους), των οποίων η “προσωπικότητα”, το επιστημονικό τους “κύρος” και η προσφορά τους στην κοινωνία εξαντλούνται στις μίζερες, ευκαιριακές και κραυγαλέως αγράμματες εκπομπούλες τους, που γίνονται προς τέρψη των “φανατικών” τηλεθεατών τους.
Μάταια προσπαθούν να βγουν λίγο στην επιφάνεια της δημοσιότητας ( 5΄ – 10 λεπτά ντόρου και βερμπαλισμού αρκούν). Ευτυχώς το ακροατήριο τους πήρε ” χαμπάρι “!!
Βλέπετε επιτελούν οι ..κύριοι, κοινωνικό έργο και πρέπει να στηλιτεύσουν τα κακώς κείμενα της συντεχνίας των τεμπέληδων εκπαιδευτικών!
Ιδού πεδίο δόξης λαμπρό!! Κάνουν διακοπές διαρκείας και πληρώνονται!!Το προσπερνάω αυτό, διότι απευθύνομαι σε νοήμονες!
Στέκομαι όμως στα εξής: Αλήθεια οι συγκεκριμένοι και όσοι ενστερνίζονται τις απόψεις τους, τι γνωρίζουν από τις πραγματικές συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών;
Πότε ασχολήθηκαν στις μίζερες και θλιβερές τους εκπομπούλες, με τα προβλήματα της καθημερινότητας των εκπαιδευτικών;
Πότε έσκυψαν με πραγματικό ενδιαφέρον και ειλικρινή διάθεση προκειμένου να προβάλλουν και να επιλυθούν χρονίζοντα προβλήματα; Το αντίθετο μάλλον, με μεγάλη ελαφρότητα, ευκολία και βαρύγδουπους τίτλους, ρίχνουν το ανάθεμα σε κάθε ευκαιρία. Αναρωτήθηκαν ποτέ πόσους ρόλους, εκτός του λειτουργήματός του, καθημερινά ενδύεται ένας Δάσκαλος, ο οποίος έχει να διαχειριστεί τουλάχιστον 100 με 120 διαφορετικούς μαθητές;;
Μιλάμε για πρόσωπα κύριοι…και όχι για αριθμούς!!
θα σας αναφέρω μερικούς( χωρίς σχολιασμό, αυτός δικός σας): Ρόλο Ψυχολόγου, ρόλο διαμεσολαβητή – ειρηνοποιού, ρόλο φύλακα εισόδου – εξόδου, ρόλο γραμματέως, ρόλο δικαστή, ρόλο διασκεδαστή, ρόλο χωροφύλακα( με την κλασική έννοια φυλάσσω το χώρο), ρόλο κοινωνικού λειτουργού,ρόλο πνευματικού, ρόλο γιατρού, ρόλο τραπεζοκόμου, ρόλο ελεγκτού τροφίμων, ρόλο συνοδού εκδρομών και ενίοτε ρόλο προσωρινού γονιού!!!
Και τώρα τελευταία, θέλουν να τον κάνουν κομπάρσο, συμμετέχοντα σε ….ριάλιτι….
Κύριοι δεν κρατιέται μια τάξη και ένα σχολείο, εάν δεν καταθέσεις το ”είναι” σου και την ψυχή σου!!!
Δεν θεσπίστηκαν οι διακοπές για τους εκπαιδευτικούς, αλλά για τους μαθητές!
Μην πυροβολείτε λοιπόν κύριοι της επιφάνειας της πρόσκαιρης προβολής και της ευκαιριακής αναγνωρισιμότητας τους εκπαιδευτικούς λειτουργούς, διότι σε αυτούς και εσείς και όλοι μας εμπιστευόμαστε τα παιδιά μας και αυτοί οι ”τεμπέληδες” συμπληρώνουν τα κενά της ανεπάρκειάς σας!! Τα ίδια κενά της εκάστοτε εξουσίας που και τώρα με διάθεση προσφοράς προσπαθούν απεγνωσμένα να καλύψουν, προκειμένου να κρατήσουν ζωντανές τις παιδαγωγικές λειτουργίες εντός και εκτός σχολείου!
Τώρα νομιμοποιείται η κάμερα στην τάξη!! Άλλο κεφάλαιο, άλλη έκπτωση!
Όχι δεν φοβούνται οι δάσκαλοι την κάμερα, τους μαθητές τους θέλουν να προφυλάξουν και το δικαίωμά τους να μην προσποιούνται ρόλους για το ” θεαθήναι “, αλλά να διδάσκουν ελεύθερα το μάθημά τους.
Τάξεις που γεμίζουν φόβο, απομόνωση, μοναξιά και ανασφάλεια τείνουν να μετατραπούν οι αίθουσες διδασκαλίας.
Σχολείο σημαίνει μόρφωση, κοινωνικοποίηση, χαρά, δημιουργία, δεξιότητες, παιχνίδι, ανεμελιά και επαφή!!
Σημαίνει διπλανό, συμμαθητές, σημαίνει μοιράζομαι το θρανίο, το προαύλιο και την τάξη!!
Αυτό θα πει ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Και για να είμαι δίκαιη, οι εξαιρέσεις επιβεβαιώνουν το γενικό κανόνα!”

Σοφία Χαντζάρα / Εκπαιδευτικός
Αντιδήμαρχος Παιδείας-Εθελοντισμού και Ανθρώπινου Δυναμικού Δήμου Βριλησσίων