News Ticker

Αυτές είναι οι 8 ελληνικές αλυσίδες ηλεκτρικών που δεν υπάρχουν πια στην αγορά!

Η πάλαι ποτέ κραταιά Ηλεκτρονική δεν είναι φυσικά η πρώτη ελληνική αλυσίδα ηλεκτρικών ειδών που αναγκάστηκε να αναστείλει τη λειτουργία της.

Ο κλάδος των ηλεκτρικών συσκευών, σε αντίθεση με αυτόν των σούπερ μάρκετ, είχε πληγεί με λουκέτα και πτωχεύσεις πολύ πριν εμφανιστεί η κρίση. Το προϊοντικό μείγμα που άλλαζε συνεχώς, στρεφόμενο όλο και ποιο πολύ στην τεχνολογία, ο ανταγωνισμός, η είσοδος ισχυρών παικτών από το εξωτερικό και η στροφή στις on line αγορές δεν άφησε αρκετά περιθώρια σε αλυσίδες που έμεναν έστω και ελάχιστα πίσω.

Υπάρχουν άλλα εφτά «επώνυμα» brands ελληνικών συμφερόντων που αποτελούσαν κάποτε σημεία αναφοράς, αλλά σήμερα έχουν κλείσει, εξαγοραστεί ή πτωχεύσει.

1. Ράδιο Αθήναι. Η ιστορική αλυσίδα με το ποδοσφαιρικό σύνθημα «Ράδιο Αθήναι: Πρώτο ήταν πρώτο είναι» εξαγοράστηκε από την Κωτσόβολος και αποτελούσε το δυνατό χαρτί του ομίλου σε όσους επέλεγαν να πληρώνουν τοις μετρητοίς. Με τον καιρό το σήμα χάθηκε από την αγορά καθώς επιλέχθηκε τα καταστήματα της να μπουν κάτω από το σήμα της Κωτσόβολος.

2. Κορασίδης. Στις περασμένες δεκαετίες ήταν το αντίπαλο δέος στον Κωτσόβολο. Αν και είχε το δεύτερο μεγαλύτερο δίκτυο πανελλαδικά, η κακή διαχείριση τον οδήγησε σε πτώχευση στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, πολύ πριν την ύφεση. Στην συνέχεια έγινε προσπάθεια επιστροφής καθώς το σήμα εξαγοράστηκε σε δεύτερη φάση από την ΜΙG του Ανδρέα Βγενόπουλου (2008), ωστόσο το εγχείρημα δεν κράτησε ούτε δύο χρόνια.

3. Elephant. Στη λογική της εμπορικής πολιτικής του ομίλου Κωτσόβολου με το Ράδιο Αθήναι, η Elephant αποτέλεσε το δεύτερο σήμα του ομίλου Κορασίδη. Κατέρρευσε και αυτή μαζί τον Κορασίδη το 2006, καθώς απορροφήθηκε ουσιαστικά από τον Κωτσόβολο (που παρεμπιπτόντως ανήκει στη βρετανικών συμφερόντων Dixons).

4. Βασιλάκης. Μία από τις πολλές παράπλευρες απώλειες του ομίλου Κορασίδη ήταν και η αλυσίδα Βασιλάκης η οποία διατηρούσε ηγετική θέση στην αγορά της Βορείου Ελλάδας με τα οκτώ καταστήματα που διέθετε.

5. Σαραφίδης. Μέσα από μία «καραμπόλα» το 2006, το 51% των μετοχών της εταιρείας που μαζί με τον Βασιλάκη ήταν οι μακεδονάρχες των ηλεκτρικών πέρασε στην Ηλεκτρονική Αθηνών. Η τελευταία, που για χάρη της επέκτασης της στην αγορά της Βορείου Ελλάδος είχε «φάει» τα τελευταία χρόνια το «Αθηνών» από την επωνυμία της, είχε ως στόχο το σήμα Σαραφίδης να λειτουργεί παράλληλα και συμπληρωματικά στην τοπική αγορά.

6. Συκάρης. Μπορεί αρκετοί να μην την θυμούνται αλλά η Συκάρης διέθετε 30 καταστήματα στον Νομό Αττικής στις αρχές της περασμένης δεκαετίας έχοντας εξαγοράσει μικρότερες αλυσίδες όπως την Ζαφειρίδης και την Εικόνα Ήχος Νοτίου Ελλάδος. Η δραστηριότητα της περιορίστηκε δραματικά το 2005 έχοντας διαγράψει μία πορεία 40 χρόνων στο λιανικό εμπόριο.

7. Εικόνα – Ηχος. Ορμώμενη από την Θεσσαλονίκη η Εικόνα Ήχος πρόλαβε να εισαγάγει τις μετοχές της στο χρηματιστήριο λίγο μετά το κραχ κάτι που της έδωσε δυνατότητα να επεκτείνει το δίκτυο της και να καταφέρει να επιβιώσει για μία δεκαετία. Το 2010 τα εναπομείναντα καταστήματα της θα κατεβάσουν ταμπέλες και θα μπουν κάτω από αυτά του συνεταιρισμού Expert.

8. Ηλεκτρονική Αθηνών. Η Ηλεκτρονική Αθηνών αποτελεί πλέον παρελθόν. Η οικογένεια Στρούτση άνοιξε στην δεκαετία του ’50 το πρώτο της κατάστημα στην πλατεία Κλαυθμώνος ή αλλιώς «πλατεία της πρίζας», λόγω του μεγάλου αριθμού καταστημάτων ηλεκτρικών. Πριν από 20 χρόνια διέθετε μόλις 7 καταστήματα, όλα στην Αθήνα, και στην συνέχεια ακολούθησε μια συνεχή ανοδική πορεία με επέκταση στην επαρχεία και μικρές εξαγορές. Ωστόσο τα ανοίγματα στο εξωτερικό (Σερβία, Κύπρος), η κακοδιαχείριση, η καθίζηση της αγοράς, ο ισχυρός ανταγωνισμός και φυσικά η κρίση οδήγησαν στο άδοξο φινάλε.

Leave a comment

Your email address will not be published.




Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.