Αυξήσεις στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων σχεδιάζουν οι εταιρείες!
Προ των πυλών είναι η αύξηση στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων, καθώς εξαντλείται η δυνατότητα των ασφαλιστικών εταιρειών να συντηρήσουν περαιτέρω τα χαμηλά τιμολόγια. Οπως διαπιστώνει η KPMG σε ανάλυση των οικονομικών μεγεθών του κλάδου, οι εταιρείες εξαντλούν τα αποθέματα κερδών των προηγούμενων ετών και «ο χρονικός ορίζοντας για την αντίστροφη πορεία των ασφαλίστρων δεν είναι μακρινός», συμπεραίνει.
Τα ασφάλιστρα του αυτοκινήτου ακολουθούν καθοδική πορεία όλα τα τελευταία χρόνια και η μείωση του ασφαλίστρου στο βασικό πακέτο της αστικής ευθύνης φθάνει έως και το 40% από το 2011 μέχρι και σήμερα. Το μέσο ασφάλιστρο ανά εξάμηνο διαμορφώνεται στα 120 ευρώ περίπου, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις που οι τιμές διαμορφώνονται ακόμη χαμηλότερα. Οι εταιρείες έχουν επιδοθεί σε ένα παιχνίδι μηδενικού αποτελέσματος, όπου δεν φαίνεται να κερδίζει κανένας, σημειώνει η KPMG, η ανάλυση της οποίας διαπιστώνει ότι η μείωση των ασφαλιστικών εργασιών που παρατηρείται στον κλάδο αυτοκινήτου, είναι αποτέλεσμα του ανταγωνισμού μεταξύ των εταιρειών, που οδηγεί σε μείωση της κερδοφορίας και στη συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους. Ετσι, αν και το επίπεδο κερδοφορίας παραμένει σε ικανοποιητικά επίπεδα, αυτό φαίνεται να οφείλεται κυρίως στην αναστροφή προβλέψεων προηγούμενων ετών και όχι σε νέα παραγωγή.
Οπως παρατηρεί στην ανάλυσή της η KPMG, ο δείκτης ζημιών στον κλάδο αυτοκινήτου, που καταγράφει τα δεδουλευμένα ασφάλιστρα ως προς τις καθαρές αποζημιώσεις που έχουν πληρώσει οι ασφαλιστικές εταιρείες, αυξήθηκε το 2016 στο 58% από 51% το 2015. Με δεδομένο ότι δεν έχουν παρατηρηθεί αξιοσημείωτες μεταβολές στη συχνότητα ή στη σφοδρότητα των ατυχημάτων, η αύξηση αποδίδεται στη μείωση των ασφαλίστρων.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της KPMG, ο δείκτης δεδουλευμένων προμηθειών, δηλαδή οι προμήθειες που καταβάλλουν οι εταιρείες στο ασφαλιστικό δίκτυο για την πρόσκτηση εργασιών ανήλθε το 2016 στο 18%. Πρόκειται για ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό, εάν ληφθεί υπόψη ότι η ασφάλιση για αστική ευθύνη στο αυτοκίνητο αποτελεί υποχρεωτική εκ του νόμου κάλυψη. Είναι χαρακτηριστικό ότι στον κλάδο γενικών ασφαλίσεων ο δείκτης δεδουλευμένων προμηθειών διαμορφώνεται χαμηλότερα και συγκεκριμένα στα 14%, ενώ στο 12% περιορίζεται ο αντίστοιχος δείκτης για τον κλάδο ζωής, παρά το γεγονός ότι ο ανταγωνισμός σε αυτούς τους κλάδους είναι πιο έντονος μεταξύ των ασφαλιστικών δικτύων. Οι υψηλές προμήθειες που επιβαρύνουν το ασφάλιστρο του αυτοκινήτου, οδηγεί σε υψηλά επίπεδα και τον μεικτό δείκτη ζημιών που περιλαμβάνει εκτός από τα δεδουλευμένα ασφάλιστρα και τις προμήθειες που καταβάλλουν οι εταιρείες στο ασφαλιστικό δίκτυο για την πρόσκτηση εργασιών (προς τις καθαρές αποζημιώσεις), ανήλθε το 2016 στο 76% από 68% του 2015.
Συνοψίζοντας την τάση στον κλάδο, η KPMG διαπιστώνει αξιοσημείωτη αύξηση παραγωγής έπειτα από έξι συνεχή χρόνια πτώσης. Η παραγωγή το 2016 επανήλθε στα επίπεδα του 2014, ενώ ανοδικές τάσεις εμφανίζονται καθ’ όλη τη διάρκεια και του 2017. Αν δεν υπάρξουν νέες αναταράξεις στην ελληνική οικονομία, σημειώνει, οι προοπτικές για γρήγορη ανάκτηση του επιπέδου των πωλήσεων σε επίπεδα προ κρίσης θεωρούνται ευοίωνες, με στροφή των καταναλωτών σε προϊόντα υγείας και ασφαλίσεις ζωής συνδεόμενων με επενδύσεις.
Πηγή: Καθημερινή