ΕΛΣΤΑΤ: Σε ποια προϊόντα αυξήθηκαν ή μειώθηκαν οι τιμές!
Επιβράδυνση παρουσίασε ο αποπληθωρισμός τον Οκτώβριο σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).
Ειδικότερα, ο δείκτης τιμών καταναλωτή διαμορφώθηκε στο -0,9% τον Οκτώβριο από -1,7% τον Σεπτέμβριο. Ο εναρμονισμένος αποπληθωρισμός διαμορφώθηκε στο -0,1% από -0,8% τον προηγούμενο μήνα. Η εξέλιξη του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, με έτος αναφοράς 2009 = 100,0 του μηνός Οκτωβρίου 2015, έχει ως εξής:
Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) του μηνός Οκτωβρίου 2015, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2014 προκύπτει μείωση 0,9%, έναντι μείωσης 1,7%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2014 προς το 2013 Ο Γενικός Δείκτης κατά τον μήνα Οκτώβριο 2015 σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο 2015, παρουσίασε μείωση 0,1%, έναντι μείωσης 0,9%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Νοεμβρίου 2014 – Οκτωβρίου 2015 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Νοεμβρίου 2013 – Οκτωβρίου 2014 παρουσίασε μείωση 2,0%, έναντι μείωσης 1,4%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο Σύγκριση Οκτωβρίου 2015 με Σεπτέμβριο 2015 αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2015, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών: Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,1% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα γαλακτοκομικά και αυγά, νωπά φρούτα και νωπά ψάρια. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στο ψωμί και δημητριακά, κρέατα γενικά και νωπά λαχανικά.
β) Κατά 0,3% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κρασιά.
γ) Κατά 1,7% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου.
δ) Κατά 0,8% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και στη μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο.
ε) Κατά 0,1% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία.
Από την αύξηση του δείκτη:
α) Κατά 1,5% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
β) Κατά 4,6% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών, του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό.
γ) Κατά 2,4% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, στις μεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή μη, στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και στις οικιακές υπηρεσίες-υπηρεσίες οικιακής μέριμνας.
δ) Κατά 5,7% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών αγοράς αυτοκινήτων, στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και στην συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, μεταφοράς επιβατών με πλοίο, και στις οδικές μεταφορές επιβατών.
ε) Κατά 1,7% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές, στα θέατρα και στα είδη για παιχνίδια και αθλητισμό.
στ) Κατά 0,9% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μεταδευτεροβάθμιας μη τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΙΕΚ).
ζ) Κατά 3,5% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ατομικής φροντίδας, στα προσωπικά είδη και στην ασφάλιση οχημάτων.
Από τις αυξήσεις των δεικτών :
α) Κατά 3,1% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο ψωμί και δημητριακά, ψάρια γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα γενικά, νωπά λαχανικά, ζάχαρησοκολάτες-γλυκά-παγωτά, πατάτες νωπές, λοιπά τρόφιμα, καφές-κακάο-τσάι. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα κρέατα γενικά και στο μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων.
β) Κατά 2,2% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα τσιγάρα.
γ) Κατά 1,6% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα και στις κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ιατρικών, οδοντατρικών και παραιατρικών υπηρεσιών.
δ) Κατά 1,9% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία και στα ξενοδοχεία.
Leave a comment