News Ticker

Μετρό: Τα επικρατέστερα σενάρια για την επέκταση της Γραμμής 4 προς Μαρούσι

Η κατάσταση του υπεδάφους αναμένεται να αποτελέσει τη μεγαλύτερη πρόκληση στην επέκταση της γραμμής 2 του μετρό προς το Ίλιον και το Καματερό, στην οποία αναφέρθηκε στη διαδικτυακή εκδήλωση του Economist ο υπουργός Υποδομών.

Σύμφωνα με τον Κώστα Καραμανλή, η Αττικό Μετρό φιλοδοξεί να ξεκινήσει τη διαδικασία δημοπράτησης του έργου, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό ύψους 350 εκατομμυρίων ευρώ, τους τελευταίους μήνες του 2021.

Εκτός από την προκαταρκτική χάραξη, η Αττικό Μετρό έχει εκπονήσει συγκοινωνιακές, τοπογραφικές και γεωλογικές μελέτες για την επέκταση της γραμμής 2 στα δυτικά προάστια της Αθήνας.

Τα σχέδια της εταιρείας προβλέπουν την επέκταση της γραμμής 2 του μετρό βορειοδυτικά, κατά περίπου 4 χιλιόμετρα από τον τωρινό τερματικό σταθμό της Ανθούπολης, με την κατασκευή τριών νέων σταθμών.

Πρόκειται για τους σταθμούς Παλατιανή, στη συμβολή των λεωφόρων Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου,Ίλιον και τον σταθμό του Αγίου Νικολάου, οποίος θα κατασκευαστεί επί της ομώνυμης λεωφόρου στο Καματερό.

Ωστόσο, η κατασκευή σηράγγων και σταθμών μετρό στην περιοχή δεν αποτελεί εύκολη υπόθεση, με τους μηχανικούς της Αττικό Μετρό να προβληματίζονται έντονα για την κατάσταση του υπεδάφους στην Ανθούπολη.

Στην περιοχή υπάρχει ένα δαιδαλώδες δίκτυο με στοές, οι οποίες εξαπλώνονται σε απόσταση αρκετών χιλιομέτρων, καθώς από τις αρχές της δεκαετίας του 1930 έως τα τέλη της δεκαετίας του 1950 λειτουργούσαν στο Περιστέρι λιγνιτωρυχεία.

Οι μηχανικοί της Αττικό Μετρό επεξεργάζονται εναλλακτικές χαράξεις, προκειμένου να παρακάμψουν τα επικίνδυνα σημεία και να μην προκύψουν ζητήματα στατικότητας για τους νέους σταθμούς και τα υπερκείμενα κτήρια στην περιοχή.

Η γραμμή 4 και οι μελλοντικές επεκτάσεις

Την ώρα που ο διαγωνισμός για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό έχει μπει στην τελική ευθεία, με τον έλεγχο των δικαιολογητικών του προσωρινού αναδόχου, τα στελέχη της Αττικό Μετρό έχουν ξεκινήσει να εξετάζουν την υλοποίηση των επόμενων φάσεων της γραμμής.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της εταιρείας, το συνολικό μήκος της γραμμής 4 θα ανέλθει σε 38,2 χιλιόμετρα, με 35 σταθμούς και πέντε διακριτά τμήματα.

Μεταξύ των αποφάσεων που πρέπει να λάβει η διοίκηση της Αττικό Μετρό είναι πιο από τα υπόλοιπα τέσσερα τμήματα θα δημοπρατηθεί, μετά από την ολοκλήρωση της κατασκευής των 15 σταθμών της πρώτης φάσης από το Άλσος Βεϊκου έως το Γουδή.

Ένα από τα επικρατέστερα σενάρια προβλέπει την επέκταση της γραμμής 4 προς το Μαρούσι με οκτώ νέους σταθμούς. Έξι από αυτούς (Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ) αναμένεται να κατασκευαστούν επί της λεωφόρου Κηφισιάς.

Δεν αποκλείεται, ωστόσο, να δοθεί προτεραιότητα στην επέκτασης της γραμμής 4 προς την Πετρούπολη, με έξι νέους σταθμούς (Νέα Ιωνία, Περισσός, Νέα Φιλαδέλφεια, Πύργος Βασιλίσσης, Ίλιον, Πετρούπολη).

Πηγή: economistas.gr/Αχιλλέας Τόπας