News Ticker

Oι «τζαμπατζήδες» στα μέσα μεταφοράς! – Πως αποφεύγουν να πληρώσουν εισιτήριο!

Γη και ουρανό κινούν οι «τζαμπατζήδες» στα μέσα μαζικής μεταφοράς, προκειμένου να μην πληρώσουν εισιτήριο.

Όπως αναφέρει η «Ημερησία», οι επιβάτες των ΜΜΜ εφευρίσκουν» τρόπους που θα ζήλευε και το πιο… «δυνατό» μυαλό για να μην ακυρώσουν το εισιτήριο, που κοστίζει 1,40 ευρώ. Και όπως φαίνεται, έχουν αποτέλεσμα, καθώς οι ακυρώσεις εισιτηρίων έχουν μειωθεί δραματικά, όπως και οι πωλήσεις καρτών απεριορίστων διαδρομών.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οκτώ στους δέκα επιβάτες σε λεωφορεία και τρόλεϊείναι πλέον… «τζαμπατζήδες», ενώ σημειώνεται ότι η λαθρεπιβίβαση στα ΜΜΜ έχει πλέον εκτοξευθεί σε επίπεδα που δεν θα μπορούσε να προβλέψει ούτε το πιο απαισιόδοξο σενάριο. Ως αποτέλεσμα, οι απώλειες για τις εταιρείες αστικών συγκοινωνιών να αγγίζουν τα 57 εκατ. ευρώ και να εκτοξεύουν τα ελλείμματά τους.

Δεν είναι τυχαίο ότι η ΟΣΥ έχει εν ενεργεία μόλις 26 ελεγκτές, από τους οποίους μόλις 11 είναι ενεργοί. Αυτό σημαίνει ότι αναλογούν στον καθένα 1.727 δρομολόγια, για να γίνεται ένας τουλάχιστον έλεγχος ανά δρομολόγιο!

Μεταξύ των κόλπων για να μην πληρώνουν εισιτήριο είναι: 

  • Η ανταλλαγή εισιτηρίων μεταξύ επιβατών πριν λήξουν τα 70 λεπτά του ενιαίου εισιτηρίου ή η εναπόθεση του εισιτηρίου πάνω στα ακυρωτικά από όσους βγαίνουν από το μετρό και δεν έχουν καλύψει το σύνολο της ώρας του ενιαίου.
  • Να βάζουν λιποζάν ή λακ στην πλευρά του εισιτηρίου που χτυπούν στο αυτόματο μηχάνημα ακύρωσης, και στη συνέχεια αφού το βγάλουν, να σκουπίζουν την ουσία και μαζί της «σβήνεται» και κάθε είδους «αποτύπωμα» της σφραγίδας του μηχανήματος. Έτσι το εισιτήριο παραμένει ολοκαίνουργιο.
  • Οι διάφανες θήκες. Κάποιοι άλλοι είναι πιο ευρηματικοί και «ντύνουν» τα εισιτήρια με διαφάνειες. Η διαφάνεια βοηθά και μετά την ακύρωση σβήνει εύκολα το μελάνι της ακύρωσης. Το εισιτήριο είναι έτοιμο για μία ακόμα χρήση.
  • Η ιστοσελίδα που κατέβηκε. Το Syrma.gr ήταν η ιστοσελίδα-εφαρμογή που ενημέρωνε ανά πάσα στιγμή που βρίσκονται οι ελεγκτές των εισιτηρίων σε σταθμούς του μετρό και συρμούς. Μάλιστα περιελάμβανε και χάρτη στον οποίο αναβόσβηνε κόκκινο φωτάκι στις στάσεις όπου γινόταν έλεγχος. Τελικά το συγκεκριμένο site δεν λειτούργησε πολύ, αφού μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα κατέβηκε.