News Ticker

Συνεχίζεται η ταλαιπωρία για την ηλεκτρονική κάρτα

Αντιμέτωποι με τεράστιες ουρές στα εκδοτήρια βρίσκονται οι πολίτες που προσπαθούν να αντικαταστήσουν την χάρτινη κάρτα απεριόριστων διαδρομών με ηλεκτρονική. Η προθεσμία λήγει την Τρίτη 31 Οκτωβρίου, καθώς από την 1η Νοεμβρίου τίθεται σε ισχύ το νέο σύστημα.

Οι συνθήκες και ο χρονικός περιορισμός για τη διαδικασία έχουν δημιουργήσει έντονο εκνευρισμό στο επιβατικό κοινό. Σύμφωνα με μαρτυρίες, κατά μέσο όρο η αναμονή στην ουρά είναι σήμερα, Τετάρτη, περίπου μιάμιση ώρα.

Τι πρέπει να γνωρίζετε

Ηλεκτρονικό εισιτήριο (ΑΤΗ.ΕΝΑ Ticket) και απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα (απρόσωπη ATH.ENACard)

Στo ηλεκτρονικό εισιτήριο και στην ηλεκτρονική απρόσωπη κάρτα, ο επιβάτης μπορεί να προμηθευτεί προϊόντα, όπως:

Το πακέτο των 10 + 1 εισιτηρίων (το 1 εισιτήριο είναι δωρεάν), το ημερήσιο εισιτήριο των 4,5 ευρώ, το πενθήμερο εισιτήριο των 9 ευρώ, το τουριστικό εισιτήριο των 3 ημερών για όλα τα μέσα (περιλαμβάνει 1 διαδρομή από και προς το αεροδρόμιο) των 22 ευρώ, τα εισιτήρια προς το αεροδρόμιο, κτλ.

Η διάθεση του πολλαπλού «έξυπνου» εισιτηρίου και της απρόσωπης «έξυπνης» κάρτας γίνεται, προς το παρόν, με προϊόντα αξίας άνω των 4,5 ευρώ.

Δηλαδή, κάποιος δεν μπορεί να τα προμηθευτεί, την πρώτη φορά, με το ενιαίο εισιτήριο των 1,4 ευρώ. Ωστόσο, μετά μπορεί να κάνει επαναφόρτιση με 1,4 ευρώ.

Η κύρια διαφορά μεταξύ τους είναι ότι η απρόσωπη «έξυπνη» κάρτα αποθηκεύει και χρηματική αξία.

Προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα (προσωποποιημένη ATH.ENA Card)

Η προσωποποιημένη ATH.ENA Card θα υποκαταστήσει τις υφιστάμενες μηνιαίες, τριμηνιαίες, εξαμηνιαίες και ετήσιες κάρτες του ΟΑΣΑ, τα μειωμένα και τα ελευθέρας. Απευθύνεται δηλαδή, στους συστηματικούς χρήστες των ΜΜΜ. Για την έκδοσή της απαιτείται υποβολή φακέλου με τα απαραίτητα δικαιολογητικά έγγραφα.

Στον φάκελο (μεγέθους Α4) πρέπει να τοποθετηθούν φωτοτυπία της υφιστάμενης χάρτινης κάρτας απεριορίστων διαδρομών, φωτοτυπία εγγράφου που πιστοποιεί τον ΑΜΚΑ, πρόσφατη φωτογραφία τύπου διαβατηρίου ή ταυτότητας και εκτύπωση του Εντύπου Προσωποποίησης με QR Code από την ιστοσελίδα www.athenacard.gr.

Πάνω στον φάκελο που θα κατατεθεί θα πρέπει να αναγράφονται το όνομα, το επώνυμο, η διεύθυνση όπου θα αποσταλεί η προσωποποιημένη κάρτα. Στη συνέχεια ο φάκελος παραδίδεται ανοιχτός σε οποιονδήποτε σταθμό των γραμμών 1, 2, 3 του μετρό (ηλεκτρικός και μετρό) χωρίς αναμονή για την έκδοση της κάρτας.

Έκδοση προσωποποιημένης κάρτας από ΤΕΚ

Για την έκδοση προσωποποιημένης κάρτας από Τερματικό Έκδοσης Καρτών (ΤΕΚ) απαιτείται o επιβάτης να προσκομίσει:

  • επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον αριθμό ΑΜΚΑ,
  • την αστυνομική του ταυτότητα ή εναλλακτικά, για μη Έλληνες υπηκόους, απαιτείται διαβατήριο,
  • εισαγωγή 8ψήφιου κωδικού.

Ο εκδότης εισάγει στην εφαρμογή του ΤΕΚ τον ΑΜΚΑ, το όνομα, το επώνυμο καθώς και το μήνα και έτος γέννησης. Στη συνέχεια προχωρά σε επιβεβαίωση της ταυτότητας του επιβάτη, ο οποίος εισάγει τον 8ψήφιο κωδικό ασφαλείας. Τέλος, ο εκδότης προχωρά σε λήψη φωτογραφίας του επιβάτη (μέσω της φωτογραφικής μηχανής που διαθέτει το ΤΕΚ ή μέσω σάρωσης προεκτυπωμένης φωτογραφίας) και εκδίδει την έξυπνη κάρτα.

Κατά τη διαδικασία έκδοσης της κάρτας το σύστημα παράγει και αποθηκεύει στη βάση δεδομένων το hashed value που προκύπτει από το συνδυασμό ΑΜΚΑ και κωδικού, καθώς και τον μήνα και έτος γέννησης.

Αντικατάσταση απολεσθείσας προσωποποιημένης κάρτας

Σε περίπτωση απώλειας προσωποποιημένης έξυπνης κάρτας, ο κάτοχος οφείλει να προσκομίσει στο εκδοτήριο ένα επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον ΑΜΚΑ του, καθώς και προσωπικό του κωδικό μαζί με την αστυνομική του ταυτότητα ή το διαβατήριο.

Ο εκδότης εισάγει στην εφαρμογή του ΤΕΚ τον ΑΜΚΑ και ζητά από τον επιβάτη να εισάγει τον κωδικό. Η εφαρμογή συνδυάζει τα δύο αυτά στοιχεία και παράγει ένα hashed value.

Στην περίπτωση ταύτισης με αποθηκευμένο στη βάση δεδομένων hashed value που συσχετίζεται με ενεργή έξυπνη κάρτα, ο εκδότης έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει σε έκδοση νέας κάρτας, με ταυτόχρονη μεταφορά του υπολοίπου και ακύρωση (blacklisting) της παλαιάς.

Κανένα επιπλέον στοιχείο του επιβάτη δεν απαιτείται και δεν αποθηκεύεται κατά τη διαδικασία αυτή.