Διδάξτε στο παιδί σας μαθηματικά στην… κουζίνα!
Αγγελική Κεφαλά / Λογοθεραπεύτρια-Ειδική Παιδαγωγός
Μπορεί το σχολείο να αποτελεί τον κύριο τόπο μάθησης για το παιδί αλλά το σπίτι και οι οικογενειακές δραστηριότητες ενισχύουν και θεμελιώνουν τις γνώσεις του. Έρευνες αποδεικνύον ότι όσο περισσότεροι τρόποι χρησιμοποιούνται για την εισαγωγή νέων πληροφοριών στον εγκέφαλο τόσο περισσότεροι δενδρίτες αναπτύσσονταιγια την καλλιέργεια της μνήμης.
Όταν οι ευκαιρίες για μάθηση, που προσφέρονται στο σχολείο, υποστηρίζονται και συμπληρώνονται από τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι κοινωνικές δραστηριότητες στις οποίες συμμετέχουν τα παιδιά, το αποτέλεσμα δεν μπορεί παρά να είναι θετικό.
Αξιοποιήστε τις πασχαλινές διακοπές για να διδάξετε στα παιδιά σας μαθηματικά στον πιο αγαπημένο χώρο του σπιτιού, την κουζίνα. Οι δραστηριότητες αυτές προσφέρονται στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό. Τα παιδιά στο νηπιαγωγείο μαθαίνουν να ταξινομούν, να συγκρίνουν τα μεγέθη (μεγαλύτερο-μικρότερο) και να απαριθμούν αντικείμενα. Αργότερα, οι μαθητές του δημοτικού διδάσκονται συστηματικότερα τους αριθμούς, τις αριθμητικές πράξεις, τα κλάσματα, όπως επίσης και την επίλυση προβλημάτων.
Η κουζίνα μπορεί να αποτελέσει το μαθηματικό εργαστήρι σας. Μαγειρέψτε μαζί τους οποιαδήποτε συνταγή και ζητήστε τους :
- Να ταξινομήσουν και να βάλουν στην σειρά τα υλικά που θα χρειαστείτε
- Να απαριθμήσουν τις μερίδες του φαγητού που θέλουμε να ετοιμάσουμε και τα υλικά που πρέπει να αγοράσουμε
- Να μετρήσουν τις ποσότητες των υλικών που χρειαζόμαστε, την θερμοκρασία του φούρνου και τη θρεπτική αξία των φαγητών μας
- Να προσθέσουν, να αφαιρέσουν,να πολλαπλασιάσουν και να διαιρέσουν τις ποσότητες των υλικών
- Να υπολογίσουν σε κλάσμα τις ποσότητες των υλικών, στερεών ή υγρών
- Να συνθέσουν αναλογίες,υποδιαιρώντας ή πολλαπλασιάζοντας τις μερίδες του φαγητού μιας συνταγής
Πως θα επιλέξετε,όμως την κατάλληλη συνταγή; Θυμηθείτε ότι οι συνταγές θα πρέπει να είναι απλές, να δίνουν στα παιδιά ευκαιρίες για να χρησιμοποιούν τα μαθηματικά που γνωρίζουν και να τους προσφέρουν την δυνατότητα για όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συμμετοχή στην εκτέλεση της συνταγής.
Σκεφτείτε λοιπόν:
Πόσες φέτες ψωμί χρειαζόμαστε για να φτιάξουμε τοστ για όλα τα μέλη της οικογένειας;
Πως μπορούμε να μοιράσουμε τα κομμάτια των φρούτων, ώστε όλα τα ζελεδάκια μας να έχουν τον ίδιο αριθμό;
Πόσο αλεύρι περισσότερο χρειάζεται, αν αντί για 20 κουλουράκια, αποφασίσουμε να φτιάξουμε τα διπλάσια;
Ζητήστε στα μεγαλύτερα παιδιά να βοηθήσουν τα μικρότερα και να επιλύσουν τα πιο σύνθετα προβλήματα.Αναρωτηθείτε όλοι μαζί και πειραματιστείτε. Ακόμα και αν η συνταγή δεν πετύχει, θα έχετε περάσει όμορφα με τα παιδιά σας.
Και μην ξεχνάτε :Οι γονείς θα πρέπει να λειτουργούν ως παρατηρητές στο μεγάλωμα του παιδιού τους και να βρίσκονται εκεί τόσο όσο χρειάζονται, σεβόμενοι και προωθώντας την αυτονομία τους.
Αγγελική Κεφαλά
Λογοθεραπεύτρια-Ειδική Παιδαγωγός
Διεύθυνση: Λεωφόρος Πεντέλης 80, Χαλάνδρι
Τηλ.Επικοινωνίας:6976489181
Leave a comment