News Ticker

Έκτακτη σύγκληση οργάνων ζητεί η «Λαϊκή Συσπείρωση Βριλησσίων» για θέματα Παιδείας

Σε «αντιλαϊκή πολιτική» της κυβέρνησης, ακόμη και εν μέσω πανδημίας, «η ο οποία καθιστά και τη μόρφωση των παιδιών μας πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας και παγίωσης ή και διεύρυνσης των ανισοτήτων και της υποβάθμισης της διαδραστικής κυρίως μαθησιακής διαδικασίας», αναφέρεται η δημοτική παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση Βριλησσίων».

Η παράταξη αναφέρεται, μεταξύ άλλων στην τροπολογία για τη ζωντανή αναμετάδοση της διδασκαλίας στην τάξη και στο άρθρο 49 για τον ανώτατο αριθμό μαθητών ανά τμήμα.

Στο πλαίσιο αυτό η «Λαϊκή Συσπείρωση» ζητεί από τη δημοτική αρχή να συγκαλέσει άμεσα:

  • Τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας, ώστε να συζητήσει διεξοδικά και να γνωμοδοτήσει για τα ανωτέρω σοβαρά θέματα για την Παιδεία προς το Δημοτικό Συμβούλιο και να απαιτήσει την μη εφαρμογή της τροπολογίας και την απόσυρση του νομοσχεδίου.
  • Το Δημοτικό Συμβούλιο, ώστε να τοποθετηθούν όλες οι δημοτικές παρατάξεις και οι φορείς της σχολικής κοινότητας για τα ζητήματα που προκύπτουν στον Δήμο και να ληφθεί απόφαση για μη εφαρμογή της τροπολογίας και την απόσυρση του νομοσχεδίου, «για να μην επιβάλλει η κυβέρνηση τις προκλητικά αντιλαϊκές πολιτικές».

Aκολουθεί η ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης

Η Κυβέρνηση συνεχίζοντας την αντιλαϊκή της πολιτική και μάλιστα εν μέσω πανδημίας καθιστά και τη μόρφωση των παιδιών μας πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας και παγίωσης ή και διεύρυνσης των ανισοτήτων και της υποβάθμισης της διαδραστικής κυρίως μαθησιακής διαδικασίας.

Χαρακτηριστικά αναφέρουμε:

Α] την (ν)τροπολογία που προβλέπει την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και τη ζωντανή αναμετάδοση της από την τάξη και ψηφίστηκε «άρον – άρον» στις 08-05-2020, παρά την καθολική αντίθεση των εκπαιδευτικών και των σωματείων τους σε μια τέτοια επιλογή.

Αυτή η ρύθμιση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών, τα πνευματικά δικαιώματα της διδασκαλίας και προσβάλει κατάφορα το λειτούργημα του εκπαιδευτικού. Το μέτρο αυτό δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη).

Δεν υπάρχει καμία δικλείδα ασφαλείας ότι το μάθημα δεν καταγράφεται, δεν μαγνητοσκοπείται αφού δεν μπορεί να ελεγχθεί από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Την ίδια στιγμή αφήνει ανήλικα παιδιά ανυπεράσπιστα μπροστά σε οποιονδήποτε «καλοθελητή»(!).

Η σχέση εμπιστοσύνης που με τόσο κόπο χτίζουνε καθημερινά οι εκπαιδευτικοί μέσα στις σχολικές αίθουσες παύει να προστατεύεται, θρυμματίζεται. Η δυναμική που δημιουργείται μέσα σε μια τάξη, οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους αλλά και μεταξύ του εκπαιδευτικού και των μαθητών, η επικοινωνία αλλά και η παιδαγωγική πράξη είναι μοναδική. Αφαιρείται, λοιπόν, η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στα πλαίσια της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων που προκύπτουν εντός τάξης.

 Β] τις επιπτώσεις από την εφαρμογή, των όσων ορίζει το επίμαχο άρθρο 49 του πολυνομοσχεδίου (ανώτατο όριο των μαθητών ανά τμήμα σε 24, με τη δυνατότητα προσαύξησης 10%  και το κατώτατο όριο σε 20, στα διθέσια νηπιαγωγεία και άνω ο ελάχιστος αριθμός είναι 16), καταδεικνύουν την αδυσώπητη επίθεση της σε εκπαιδευτικούς, μαθητές αλλά και στη λειτουργία του δημόσιου σχολείου. Πιο συγκεκριμένα:

  • Οι περικοπές τάξεων και τμημάτων θα οδηγήσουν σε έντονη κινητικότητα και ταλαιπωρία των μαθητών (όμορες σχολικές μονάδες) καθώς και σε δραστική μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών για τη στελέχωση των σχολικών μονάδων με αποτέλεσμα και τις απολύσεις εκπαιδευτικών. Ακολουθώντας έτσι πιστά τη ρότα που έχουν χαράξει Ο.Ο.Σ.Α και Ε.Ε, για παραπέρα μείωση του κόστους στη δημόσια εκπαίδευση, προχωρά.
  • Τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών καταπατώνται και υποθηκεύετε το μέλλον τους, αφού, μέσω της εφαρμογής των μέγιστων και ελάχιστων ορίων των τμημάτων,  επιδεινώνεται περισσότερο  η υποβαθμισμένη ήδη παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση.
  • Η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, ιδιαίτερα στις μικρότερες τάξεις, εκ των πραγμάτων ισοδυναμεί με «στοίβαγμα» παιδιών, που υπονομεύει τη διαδικασία της μάθησης και το έργο του εκπαιδευτικού, δεδομένου ότι πρέπει να ανταποκριθεί στις ανάγκες παιδιών με διαφορετικά μαθησιακά επίπεδα και πολύ συχνά με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Οι ανερυθρίαστες προφάσεις του Υπουργείου για «πλασματικά κενά» στα σχολεία τη στιγμή που το γονεϊκό κίνημα, σε σύμπλευση με τα σωματεία εκπαιδευτικών, χρόνια τώρα, διεκδικούν μέγιστο όριο 15 μαθητών για το νηπιαγωγείο και τις Α’ &  Β’ τάξεις του δημοτικού και 20 μαθητών για τις υπόλοιπες τάξεις. Συνιστά έναν ακόμα κυβερνητικό εμπαιγμό γονιών και εκπαιδευτικών.

Τα ανωτέρω δεν είναι “κεραυνός εν αιθρία”. Οι προηγούμενες κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ προχώρησαν στο κλείσιμο δεκάδων οργανικών κενών, προωθώντας κάθε είδους διαχειριστικά “συμμαζέματα”, όπως αυτό της κατάργησης της μόνιμης θέσης υπεύθυνου εκπαιδευτικού για τα ολοήμερα τμήματα.

Ο Δήμος μας σύμφωνα με τα προαναφερόμενα βρίσκεται μπροστά σε δυσοίωνες για την σχολική κοινότητα εξελίξεις. Η συνολική μείωση των τμημάτων του Δημοτικού Σχολείου με τα στοιχεία του Υπουργείου ανέρχεται ήδη στα 15 τμήματα ( 84 σήμερα και γίνονται 69 )!. Την ίδια στιγμή, οι μαθητές του Λυκείου και του Γυμνασίου στοιβάζονται σε «αίθουσες» στους διαδρόμους και στα κοντενεϊρς των προαυλίων, ενώ καθυστερεί επικίνδυνα η ανέγερση και η λειτουργία 3ου Γενικού Λυκείου!

Όσο αναφορά τους εκπαιδευτικούς με μια πρώτη εκτίμηση η μείωση μπορεί να φτάσει ακόμα και μέχρι 50% μεσοσταθμικά στις σχολικές μονάδες του Δήμου ή και να χαθούν σχολικές μονάδες. Αποτέλεσμα αυτού είναι η ελαχιστοποίηση νέων προσλήψεων, η υποχρεωτική μετακίνηση πλεοναζόντων εκπαιδευτικών και μαθητών, η μείωση των τμημάτων του ολοήμερου σχολείου και τελικά η πλήρης υποβάθμιση της μαθησιακής διαδικασίας.

Όμως η παιδεία είναι το πρώτιστο κοινωνικό αγαθό ανήκει στον λαό μας και με τον κατάλληλο σχεδιασμό, χωρίς την εμπλοκή ιδιωτών και επιχειρηματιών,  μπορεί να εξυπηρετεί τις ανάγκες του για μια καλύτερη ζωή με ίσες ευκαιρίες και ίση μεταχείριση όλων, εκπαιδευτικών και μαθητών.

Σας ζητάμε, λοιπόν, να συγκαλέσετε άμεσα:

  • τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας να συζητήσει διεξοδικά και να γνωμοδοτήσει για τα ανωτέρω σοβαρά θέματα για την παιδεία προς το Δημοτικό Συμβούλιο και να απαιτήσει την μη εφαρμογή της τροπολογίας και την απόσυρση του νομοσχεδίου,

  • το Δημοτικό Συμβούλιο ώστε να τοποθετηθούν όλες οι δημοτικές παρατάξεις και οι φορείς της σχολικής κοινότητας για τα ζητήματα που προκύπτουν στο Δήμο μας και να ληφθεί απόφαση για μη εφαρμογή της τροπολογίας και την απόσυρση του νομοσχεδίου, για να μην επιβάλλει η Κυβέρνηση τις προκλητικά αντιλαϊκές πολιτικές της επιλογές.

Ο δημοτικός σύμβουλος,

Βασίλειος Βήττος