Και ο Θεόδωρος Φορτσάκης υπέρ των διδάκτρων στα δημόσια σχολεία!

Την πεποίθησή του ότι η πρόταση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη για δίδακτρα στα δημόσια σχολεία, πρέπει να ληφθεί υπόψη και να συζητηθεί, εξέφρασε ο υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας της ΝΔ, Θόδωρος Φορτσάκης, μιλώντας στο “Πρακτορείο 104,9 FM”.
“Είναι μια πρόταση που θα πρέπει να συζητηθεί διότι υπάρχουν πάρα πολλές οικογένειες ελληνικές οι οποίες πληρώνουν τεράστια ποσά σε φορείς οι οποίοι βρίσκονται έξω από τη δημόσια παιδεία”, είπε ο κ. Φορτσάκης. Όπως υπογράμμισε, από τη στιγμή που η παραπαιδεία είναι ένα φαινόμενο δεδομένο θα πρέπει να βρεθεί τρόπος να ενταχθεί στην κανονική δημόσια παιδεία, με βασικό στόχοι τη δημιουργία ολοήμερων σχολείων. “Να μπορούσε να υπάρχει μια συνεργασία ανάμεσα στα δημόσια σχολεία και ιδιωτικούς φορείς […] με προσφορά συγκεκριμένων επιλογών τις οποίες δεν μπορεί να προσφέρει το δημόσιο σχολείο” είπε ο κ. Φορτσάκης, προσθέτοντας ότι θα είναι λογικό ότι πρέπει να υπάρχει ένα αντίτιμο για να επιτρέψει τη λειτουργία αυτών των προσφορών.
“Διάβασα την πρόταση από τις εφημερίδες και νομίζω ότι πρέπει να συζητηθεί” επανέλαβε και υπογράμμισε ότι ένα από τα βασικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα δημόσια σχολεία είναι η υποχρηματοδότηση, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι πόροι που διατίθενται για τη λειτουργία τους σπαταλώνται χωρίς προγραμματισμό και στόχευση.
Για τα δημόσια πανεπιστήμια επισήμανε ότι εκτός από την αύξηση των κρατικών πόρων θα πρέπει οι διοικήσεις να αναζητήσουν και άλλες χρηματοδοτήσεις και “να μην περιμένουν όπως τα μικρά πουλάκια τη μαμά να φέρει το φαγητό μασημένο στο στόμα”, όπως είπε χαρακτηριστικά. Καταλήγοντας τόνισε ότι οι πόροι αυτοί θα πρέπει να αναζητηθούν από ερευνητικά έργα, σε συνεργασία με διάφορους τομείς της οικονομίας, με ενίσχυση και προσφορές και γενικά με οποιοδήποτε άλλο αποτελεσματικό τρόπο.
Α. Τριανταφυλλίδης: Παραποιήθηκαν οι απόψεις μου
Για πλήρη παραποίηση και διαστροφή των απόψεων του,τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Α. Τριανταφυλλίδης απαντώντας σε δημοσιεύματα που τον φέρουν να προτείνει επιβολή διδάκτρων στη Δημόσια Παιδεία και προσθέτει ότι «διεκδικώ και μάχομαι, με πρακτικές και εφαρμόσιμες προτάσεις, για μια ελκυστική Δημόσια Δωρεάν Παιδεία».
Ολόκληρη η ανακοίνωση του Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη:
Με αφορμή τα σημερινά δημοσιεύματα σχετικά με τις απόψεις-προτάσεις μου για το χώρο της Δημόσιας Παιδείας σημειώνω τα εξής:
«Ο τίτλος «προτείνει δίδακτρα….» αποτελεί πλήρη παραποίηση και διαστροφή των απόψεων μου. Όσοι μπουν στον κόπο να διαβάσουν το σύνολο των δύο άρθρων, που δημοσιεύτηκαν στην «ΑΥΓΗ» και στο tvxs.gr, θα αντιληφθούν ότι υπερασπίζομαι τη Δημόσια Παιδεία και την Ελληνική Οικογένεια, που αιμορραγεί για να σπουδάσει τα παιδιά της.
Η σημερινή κατ’ επίφαση δωρεάν Παιδεία, κατ’ ουσίαν παρακολούθημα της ιδιωτικής, η οποία τζιράρει ένα δις ευρώ (φροντιστήρια, ξένες γλώσσες, ιδιαίτερα κτλ), είναι αυτό που ταλαιπωρεί και κοστίζει σε παιδιά και γονείς , τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα.
Πουθενά στο κείμενο των δύο άρθρων μου δεν υπάρχει ο όρος δίδακτρα. Χρησιμοποιώ τη φράση «συνδρομή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, με αναφορά σε συγκεκριμένο παράδειγμα». Αν το παράδειγμα που χρησιμοποιώ, για να υποδηλώσω με σαφήνεια την ενισχυτική διδασκαλία, δεν είναι το ενδεδειγμένο, στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, εντός του οποίου αρθρογράφησα, αναμένω τον αντίλογο.
Σε κάθε περίπτωση, θα συνεχίσω να υπερασπίζομαι τον Σκοπό, ο οποίος, ενώ καταγράφεται στο άρθρο, αποσιωπήθηκε. Ποιος είναι αυτός ο σκοπός; Το ολοήμερο δημόσιο σχολείο (5 μέρες επί 8 ώρες) να απορροφήσει και να υπερβεί τις ανάγκες για εξωσχολική φροντιστηριακή υποστήριξη του μαθητή, με εξοικονόμηση πόρων για τη χειμαζόμενη ελληνική οικογένεια, η οποία πλέον δεν θα αιμορραγεί οικονομικά πληρώνοντας φροντιστήρια, γλώσσες και ιδιαίτερα.
Με ένα κείμενο 2400 λέξεων και μια δέσμη συγκεκριμένων προτάσεων, που εκφράζουν την αγωνία μου να ξεφύγουμε από το σημερινό τέλμα μιας γενικευμένης και επιβαλλόμενης μετριοκρατίας στο χώρο της Παιδείας, ζητώ, διεκδικώ και μάχομαι, με πρακτικές και εφαρμόσιμες προτάσεις, για μια ελκτική Δημόσια Δωρεάν Παιδεία.
Επιτέλους ας σταματήσει η υποκρισία και ο φαρισαϊσμός. Στην παραπειστική εκδοχή του θεατρικού έργου του Λουίτζι Πιραντέλλο «Έτσι είναι, αν έτσι νομίζετε» δεν θα λάβω μέρος. Συγχωρέστε με.»
Επισυνάπτω τα δύο λινκ των άρθρων μου στην ΑΥΓΗ:
– http://www.avgi.gr/article/6164581/-sunomilontas-me-ton-noutsio-orntine
– http://www.avgi.gr/article/6166852/apo-ti-theoria-stin-praxi
Leave a comment