News Ticker

Πανελλαδικές: Δύσκολα τα θέματα σε Φυσική και Ιστορία

Σε δύο μαθήματα βαρύτητας εξετάστηκαν σήμερα  οι υποψήφιοι Γενικού Λυκείου που διεκδικούν μια θέση στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ  και δη στις σχολές ανθρωπιστικών και θετικών επιστημών ,σε θέματα που δεν είχαν μεν παγίδες, ήταν σαφή αλλά παράλληλα ήταν και δυσκολότερα από πέρυσι.

Με βάση το βαθμό δυσκολίας ένας υποψήφιος θα φτάσει εύκολα τη βαθμολογική κλίμακα μεταξύ 16 – 18 αλλά δύσκολα θα περάσει στην περιοχή του άριστα, δηλαδή από 18 και πάνω.

Συγκεκριμένα, στη Φυσική μετά τα περσινά πολύ εύκολα θέματα, φέτος ο πήχης δυσκολίας ανέβηκε και κυρίως στην τελευταία ερώτηση, η οποία παραδοσιακά είναι η πιο δύσκολη των θεμάτων και είναι καθοριστική για το 20.

Στην ιστορία, θεωρείται ότι ένας καλά προετοιμασμένος υποψήφιος που είχε κατανοήσει την ύλη, θα απέδιδε αφού τα θέματα ήταν μεγάλης έκτασης και από διαφορετικά σημεία του βιβλίου με αποτέλεσμα να μην ευνοείται η παπαγαλία. Όπως και στη φυσική, η τέταρτη ερώτηση ήταν δύσκολη και αναμένεται να ξεκαθαρίσει ποιοι θα αριστεύσουν.

Στο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον τα θέματα επίσης ήταν σαφή , διαβαθμισμένης δυσκολίας και δομημένα έτσι ώστε οι καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι να προσεγγίσουν με άνεση την περιοχή του άριστα.

Οι εκπαιδευτικοί του φροντιστηρίου Μεθοδικό, σχολίασαν για την Κ τα θέματα ως εξής:

«Συνεχίζονται σήμερα οι Πανελλαδικές Εξετάσεις με τα μαθήματα της Ιστορίας, της Φυσικής και της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Πληροφορική) για τους υποψηφίους των Ομάδων Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών, Θετικών και Οικονομικών Σπουδών αντίστοιχα.

Τα θέματα στο μάθημα της Φυσικής καλύπτουν με σωστό τρόπο όλο το εύρος της εξεταστέας ύλης. Η δυσκολία των θεμάτων είναι κλιμακούμενη, με τα τελευταία ερωτήματα των θεμάτων Γ και Δ να απαιτούν καλή κατανόηση των φυσικών εννοιών και προσοχή κατά την εκτέλεση της λύσης. Τα ζητήματα απαιτούσαν αρκετό χρόνο για την επίλυσή τους και είναι μεγαλύτερα σε έκταση και απαιτητικότερα σε σχέση με αυτά των Πανελλαδικών του 2016.

Στο μάθημα της Ιστορίας, τα θέματα καλύπτουν όλη την ύλη, με τις ερωτήσεις ανάπτυξης να έχουν μεγαλύτερη έκταση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Ως παρατήρηση στην πρώτη ομάδα των θεμάτων ο 3ος όρος που ζητήθηκε να αναπτυχθεί ήταν ακριβώς ο ίδιος με την περσινή χρονιά. Τα παραθέματα χαρακτηρίζονται απαιτητικά και οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν πολύ καλή γνώση της σχολικής ύλης παράλληλα με μεθοδολογική προσέγγιση και σύνδεση με τα κείμενα των πηγών, τα οποία παρουσιάζουν διαφοροποιήσεις που προκύπτουν από το είδος των συγκεκριμένων κειμένων και τη σημασιολογική σχέση που έχουν με τις ιστορικές γνώσεις του μαθητή. Στα σημερινά θέματα οι πηγές επιβεβαίωναν και τεκμηρίωναν με πρόσθετα στοιχεία τα θέματα του σχολικού βιβλίου και ο μαθητής έπρεπε να αντιληφθεί τη σχέση των πηγών με το σχολικό βιβλίο για να ενισχύσει την απάντησή του. Πηγές, όπως αυτή του κ. Σβολόπουλου για το Κρητικό Ζήτημα που καλούνται οι μαθητές να αναλύσουν χαρακτηρίζονται ως απαιτητικές, με αποτέλεσμα να μην αναμένεται μεγάλο ποσοστό αριστούχων.

Ως γενικό σχόλιο για τους υποψηφίους των Ανθρωπιστικών Σπουδών, η ομάδα Φιλολόγων του ΜΕΘΟΔΙΚΟΥ κρίνει ότι τα θέματα στην Ιστορία έχουν μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας από τα αντίστοιχα των Αρχαίων και τις Έκθεσης που έχουν προηγηθεί.

Στο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον τα θέματα απαιτούν καλή κατανόηση της προγραμματιστικής λογικής αλλά οι σωστά προετοιμασμένοι υποψήφιοι μπορούν να ανταποκριθούν με επάρκεια στις απαιτήσεις των θεμάτων. »

Πηγή: Καθημερινή