2ο ΓΕΛ Βριλησσίων: Μαθητικό ταξίδι στον κόσμο των τεχνών (video+photo)
Μέσα από την παρουσίαση των πολιτιστικών τους προγραμμάτων, οι μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου του 2ου ΓΕΛ Βριλησσίων μας ταξίδεψαν στην τέχνη του θεάτρου, της μουσικής και της λαογραφικής μας παράδοσης. Οι καθηγήτριες τους, όλη τη χρονιά σε ώρες εκτός σχολικού προγράμματος καλλιέργησαν στα παιδιά τις αξίες της τέχνης και του πολιτισμού.
Τα πολιτιστικά προγράμματα χωρίστηκαν σε πέντε ενότητες.
Την ενότητα του θεάτρου, όπου η καθηγήτρια και υποδιευθύντρια Ευαγγελία Σύρμα τους δίδαξε την βιογραφία του συγγραφέα C.Goldoni. Τα παιδιά παρουσίασαν το έργο του καλλιτέχνη “Ο Ιμπρεσάριος της Σμύρνης”, ενώ σημαντική ήταν η βοήθεια της ηθοποιού και δημοτικής συμβούλου, Αθανασίας Γκανά στην υλοποίηση της παράστασης.
Η καθηγήτρια Βίκυ Καραθανάση ανέλαβε την ενότητα “Ο ηθοποιός και ο ρόλος του”. Τα παιδιά διδάχτηκαν σε θεωρητικό επίπεδο για το ρόλο του καλλιτέχνη, ενώ έγραψαν ένα σενάριο που βασίστηκε στην αλληγορία του Σπηλαίου του Πλάτωνα. Συνδυάζοντας τη θεατρική παράσταση και την κινηματογραφική ταινία έδωσαν μια σύγχρονη εκδοχή του “Σπηλαίου”, περνώντας μηνύματα που αφορούσαν τη σχολική ζωή με ένα τρόπο μοντέρνο με τα εφηβικά τους μάτια.
Από κοινού παρουσιάστηκαν οι ενότητες “Από τα ελληνόφωνα χωριά της Ιταλίας.. ως τις γειτονιές της Πόλης” και η ενότητα “Λαογραφική και μουσική παράδοση της Μεσογείου”. Η καθηγήτρια Κωνσταντίνα Κανελλοπούλου, επισκέφτηκε με τους μαθητές της την Κάτω Ιταλία και Σικελία, όπου είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τα ελληνόφωνα χωριά της Καλαβρίας Μια ανεπανάληπτη εμπειρία που προσπάθησαν να μας τη μεταφέρουν, παρουσιάζοντας φωτογραφικό υλικό από το ταξίδι τους αλλά και χορεύοντας τον παραδοσιακό χορό ταραντέλα. Την χορογραφία ανέλαβε η παλιά μαθήτρια του 2ου Λυκείου και νυν καθηγήτρια χορού, Δημακουλέα Ελένη που βρέθηκε στο παλιό της σχολείο για να βοηθήσει τους μαθητές.
info: Η ταραντέλα είναι θεραπευτικός διονυσιακός χορός που συνδέεται με την αρχαία ελληνική αποικία του Τάραντα και με τον ταραντισμό, μια μορφή κρίσης μανίας που οφειλόταν σε τσίμπημα αράχνης. Οταν η ταραντούλα τσιμπούσε κάποιον χωρικό για τη θεραπεία του γινόταν μουσικός εξορκισμός. Οι μουσικοί πήγαιναν στο σπίτι του αρρώστου και έπαιζαν 12 διαφορετικά μοτίβα. Στη μελωδία που αντιστοιχούσε στο χρώμα και στο μέγεθος της αράχνης άρχιζε έναν ξέφρενο μιμητικό χορό μιμούμενος τις κινήσεις της αράχνης. Μπορούσε να κρατήσει 3 ολόκληρες μέρες και το άτομο θεραπευμένο πλέον έπεφτε στο πάτωμα. Πολλές κινήσεις του χορού είναι συμβολισμοί που βρίσκονται στα αρχαία αγγεία, όπου οι γυναίκες χορεύουν και παίζουν ταμπουρέλο, είδος ντεφιού, που στην αρχαία Ελλάδα το έπαιζαν οι βακχίδες, οι ακόλουθες του Θεού Διονύσου.
Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε με παρουσίαση παραδοσιακών χορών από όλη την Ελλάδα. Η καθηγήτρια Ματίνα Μαρκοπούλου με πολύ μεράκι και υπομονή δίδαξε στους μαθητές χορούς από τον Πόντο, Μικρά Ασία, Κρήτη, Δωδεκάνησα, Επτάνησα.
Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί το Σεπτέμβρη με την παρουσίαση της ενότητας για το περιβάλλον. Η υπεύθυνη καθηγήτρια Κα Χαρίση μαζί με τους μαθητές συμμετείχαν σε πολλές ενδιαφέρουσες περιβαλλοντικές δράσεις που αναμένουμε να τις παρακολουθήσουμε με την έναρξη της νέας χρονιάς.
Η Καθηγήτρια Κωνσταντίνα Κανελλοπούλου για τα πολιτιστικά προγράμματα του 2ου Λυκείου Βριλησσίων
Leave a comment