Αττική Οδός: Στη γραμμή εκκίνησης με τεχνικό σύμβουλο η επέκταση της Λεωφ. Κύμης
Με την πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου παίρνει σάρκα και οστά η πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού, 17 χρόνια μετά την ολοκλήρωση της και μετά από πολλές αποτυχημένες προσπάθειες να προγραμματιστούν επεκτάσεις του αυτοκινητόδρομου από τουλάχιστον 4 υπουργούς. Με απόφαση του υπουργού ΥΠΟΜΕ, ξεκινά ο διαγωνισμός για τον Τεχνικό Σύμβουλο, η δουλειά του οποίου είναι να συντάξει, επικαιροποίσει – συµπληρώσει τα κτηματολόγια αλλά και βοοηθήσει στην ολοκλήρωση των διαδικασιών ωρίµανσης για δηµοπράτηση του έργου: “Επέκταση λεωφόρου Κύµης από την Αττική Οδό µέχρι τον Α/Κ µε την Ε.Ο. Νο 1 (ΠΑΘΕ)”.
Για αυτό το σκοπό κλήθηκαν 4 σχήματα από τα οποία θα προκύψει ανάδοχος με τη μέθοδο της διαπραγμάτευσης και για ποσό 139.000 ευρώ:
α) HYDROMENT ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΑΝ?ΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (µε δ.τ. «HYDROMENT ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ
ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε.»)
β) ΤΟ.Π.Π.Ο.Σ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚ?Ν – ΠΟΛΕΟ?ΟΜΙΚ?Ν – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚ?Ν
Ο?ΟΠΟΙΙΑΣ – ΣΤΑΤΙΚ?Ν ΑΝ?ΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (µε δ.τ. «ΤΟ.Π.Π.Ο.Σ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
Α.Ε.»)
γ) ΚΑΤΙΚΑ ΚΑΛΛΙΟΠΗ του Ι?ΑΝΝΗ
δ) ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΗΣ ΑΝΤ?ΝΙΟΣ του ΝΙΚΟΛΑΟΥ
Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης
Πρόκειται για μία κρίσιμη επέκταση η οποία έχει στόχο να αποσυμφορήσει την σημερινή έξοδο της Λ.Κηφισού και η οποία σε κανονικές συνθήκες, δημιουργεί σοβαρές ανασχέσεις στην κυκλοφορία των οχημάτων.
Το μήκος της επέκτασης είναι συνολικά 3,8 χιλιόμετρα. Η διασύνδεση μέσω της Αττικής οδού, με την ΠΑΘΕ θα γίνεται στον κόμβο Καλυφτάκη που αναβαθμίσει τη βόρεια Αθήνα, και δεν θα έχει διόδια.
Το κόστος του έργου έχει αρχικά εκτιμηθεί σε περίπου 300 εκατ. ευρώ. Η δημοπράτηση θα είναι ως δημόσιο έργο και ως εκ τούτου δεν θα τοποθετηθούν διόδια. Ο σχεδιασμός του ΥΠΟΜΕ είναι το έργο να μπορέσει να προκηρυχθεί εντός του 2021.
Για το έργο θα γίνει προσπάθεια να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και εναλλακτικά από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Ο σχεδιασμός του έργου περιλαμβάνει:
1.Την επέκταση που θα ξεκινάει από τον κόμβο της Αττικής Οδού και θα καταλήγει στον κόμβο Καλυφτάκη στην Κάτω Κηφισιά.
2.Μια σήραγγα υπόγειας εξόρυξης μήκους 1.260 μέτρων και μια σήραγγα 1.160 μέτρων, με ανοικτή εκσκαφή τύπου Cut & Cover.
Να σημειώσουμε πως στον προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών υπάρχουν ακόμα δύο επεκτάσεις: προς Ραφήνα που θα καλύψει και την κίνηση στο λιμάνι και την αστική σήραγγα Κατεχάκη-Λ.Βουλιαγμένης.
Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com