Αναβολή για τη Γραμμή 4 του Μετρό που θα έφτανε μέχρι το Μαρούσι
Στις ελληνικές καλένδες φαίνεται ότι οδηγείται η κατασκευή της Γραμμής 4 (γραμμή U) του Μετρό της Αθήνας (Πανεπιστήμιο – Γαλάτσι – Κατεχάκη – Μαρούσι), η οποία και θα ένωνε μεταξύ άλλων τα Βόρεια Προάστια με το κέντρο της πόλης, όπως εξηγεί ο βουλευτής της Ν.Δ., Κωστής Χατζηδάκης, κρίνοντας από την απάντηση του αρμόδιου αναπληρωτή υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη σε σχετική ερώτηση που κατατέθηκε στη Βουλή.
«Είναι αλήθεια ότι δεν είχα υψηλές προσδοκίες για την πρόοδο του θέματος το τελευταίο εξάμηνο. Ομως από την αμήχανη απάντηση του κ. Σπίρτζη συνάγεται το συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει η προοπτική να προωθηθεί το έργο ούτε και στο μέλλον», επισημαίνει ο κ. Χατζηδάκης, ο οποίος σημειώνει ότι η «Αττικό Μετρό» δεν μπορεί να υποβάλει αίτημα για χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων) όσο δεν εξασφαλίζει πρόσθετους κοινοτικούς πόρους καθώς και σημαντικό τμήμα των εθνικών πόρων για το συγκεκριμένο έργο.
Ο κ. Χατζηδάκης σημειώνει ότι η ΕΤΕπ είχε εκφράσει στην προηγούμενη κυβέρνηση θετική διάθεση για να χρηματοδοτήσει το έργο. Το συγκεκριμένο έργο έχει ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ «με προϋπολογισμό που υπολείπεται σημαντικά του συνολικού έργου», σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη. Ταυτόχρονα παραδέχεται ο κ. Σπίρτζης στην απάντησή του ότι δεν υπάρχουν οι απαραίτητοι εθνικοί πόροι, δηλαδή η δημόσια συμμετοχή του έργου, και η κυβέρνηση δεν δεσμεύεται για το αν και πότε θα μπορούσε να την εξασφαλίσει. Στο μεταξύ ούτε τα τεύχη δημοπράτησης του Α’ σταδίου του διαγωνισμού δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα, ενώ ο προγραμματισμός της προηγούμενης κυβέρνησης ήθελε τη δημοπράτηση του έργου έως το τέλος του 2015.
Η 33 χιλιομέτρων αυτόνομη Γραμμή 4 ήταν προγραμματισμένη να συνδέει τα ακτινικά τμήματα (Πανεπιστήμιο – Γαλάτσι και Κατεχάκη – Μαρούσι) μέσω των περιοχών Παγκρατίου/Καισαριανής, Ανω Ιλισίων, Ζωγράφου και Γουδή. Η Γραμμή 4 είναι σχεδιασμένη ώστε να έχει ανταπόκριση με τις υφιστάμενες γραμμές στους σταθμούς Μαρούσι, Περισσός (Γραμμές 1), στον σταθμό Πανεπιστήμιο (Γραμμή 2) και στους σταθμούς Ευαγγελισμός και Κατεχάκη (Γραμμή 3).
Leave a comment