Χαλάνδρι: Υπάλληλοι των ΚΕΠ έμαθαν νοηματική και εξυπηρετούν πολίτες με προβλήματα ακοής
Πριν από μερικές εβδομάδες, τέσσερις εργαζόμενοι στα ΚΕΠ Χαλανδρίου, παρέλαβαν τα διπλώματά τους στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα από την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος και πλέον θα έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούν συνανθρώπους μας με προβλήματα ακοής.
Πρόκειται για τα πρώτα ΚΕΠ στη χώρα μας (στο σταθμό του μετρό στο Χαλάνδρι και στην πλατεία Χαλανδρίου) τα οποία πιστοποιήθηκαν ώστε να εξυπηρετούν δια ζώσης πολίτες με προβλήματα ακοής, στη νοηματική.
Γι αυτήν την πολύ σημαντική πρωτοβουλία, μίλησε στον Αθήνα 9.84 και στην Αφροδίτη Παπακαλού, ο Αντιδήμαρχος Αθλητισμού και Εξυπηρέτησης Πολιτών του Δήμου Χαλανδρίου, κ. Χάρης Μαυρουδής, ο οποίος έκανε λόγο για μια συμβολική κίνηση που προβάλει το ανθρώπινο πρόσωπο της Δημόσιας Διοίκησης και την οποία «θα πρέπει να την αγκαλιάσουν και άλλοι Δήμοι και υπηρεσίες του Δημοσίου, στην εξυπηρέτηση κοινού».
Όπως εξήγησε, πρόκειται για την υλοποίηση μιας ιδέας, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης πολιτικής του Δήμου ως προς την ενσωμάτωση και συμπερίληψη των ανθρώπων με αναπηρία και η οποία – μεταξύ άλλων-περιλαμβάνει ράμπες και ασανσέρ στα σχολεία του Δήμου και Φεστιβάλ Θεάτρου το οποίο είναι απόλυτα προσβάσιμο, με παραστάσεις που γίνονται στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα.
«Σε αυτήν τη λογική της συμπερίληψης σκεφτήκαμε να εκπαιδεύσουμε εργαζόμενους στα ΚΕΠ. Η Διεύθυνση του ΚΕΠ δημιούργησε μια λίστα με λέξεις-κλειδιά που την παρέλαβε η Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος (ΟΜ.ΚΕ) , η οποία προσπάθησε να δώσει ζωή σε αυτές τις λέξεις. Η Ελληνική Νοηματική είναι μια πολύ δύσκολη γλώσσα. Δεν υπήρχαν εξειδικευμένες λέξεις που αφορούσαν εξυπηρέτηση στα ΚΕΠ. Δημιουργήθηκε ένα καινούριο λεξιλόγιο με περισσότερες από 300 λέξεις και οι εργαζόμενοι εκπαιδεύτηκαν ώστε να μπορούν να εξυπηρετήσουν αυτή την κατηγορία των συνανθρώπων μας».
Ο κ. Μαυρουδής, εξήρε την εθελοντική προσφορά των εν λόγω εργαζομένων, οι οποίοι αποδέχτηκαν την πρόκληση και μπήκαν στη διαδικασία της διετούς εκπαίδευσης, με μοναδικό στόχο να προσφέρουν σε όλους τους πολίτες τις υπηρεσίες που δικαιούνται.
«Μια ωραία σκέψη δεν αρκεί από μόνη της. Παραμένει στα χαρτιά και στο μυαλό μας αν δεν υπάρχουν εκείνοι που θα την υλοποιήσουν. Οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι το έκαναν με πολύ χαρά και αυταπάρνηση και έδωσαν πνοή σε αυτήν την ιδέα. Ήταν μια πολύ απαιτητική διαδικασία που λόγω της πανδημίας ήταν ακόμη δυσκολότερη γιατί έπρεπε να γίνεται εξ αποστάσεως».
Μάλιστα, ανέφερε πως οι ίδιοι οι εργαζόμενοι περιγράφουν την εμπειρία που αποκόμισαν από την εκμάθηση της νοηματικής γλώσσας ως έναν καινούριο κόσμο που άνοιξε διάπλατα μπροστά τους.
«Παρά το γεγονός ότι στην αρχή δυσκολεύτηκαν πολύ, μέρα με τη μέρα το κίνητρο γι αυτούς ήταν ακόμη μεγαλύτερο γιατί ήρθαν σε επαφή με κάτι εντελώς καινούριο που τους συνεπήρε. Η συγκίνησή τους την πρώτη φορά που εξυπηρέτησαν κωφούς συνανθρώπους μας ήταν πολύ μεγάλη. Όταν είδαν πως αγκάλιασε όλος ο κόσμος αυτή την προσπάθεια, συνειδητοποίησαν ότι αποτελούν μέρος μιας πραγματικότητας της οποίας εκείνοι άνοιξαν το δρόμο».