Επιστρέφουν τα αυτοκίνητα στην Αττική Οδό!
Κατά 4% αυξήθηκε η κυκλοφορία στην Αττική Οδό τους πρώτους έξι μήνες του 2016, έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2015, με την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο να σταθεροποιείται σταδιακά, έχοντας, βέβαια, τα προηγούμενα χρόνια βρεθεί σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα. Έτσι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, κατά μέσο όρο το 2009 η κυκλοφορία είχε αγγίξει τα 307.000 οχήματα, αριθμός που βρέθηκε το 2014, για πρώτη φορά, κάτω από το ψυχολογικό όριο των 200.000.
Για πρώτη φορά από το 2009, η κυκλοφορία αυξήθηκε, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2015, σε ποσοστό 2%, με τον μέσο αριθμό των οχημάτων να ξεπερνάει σταθερά τις 200.000. Η σταθεροποιητική αυτή τάση συνεχίστηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του 2015 και ενισχύθηκε κατά 4% κατά το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς.
Οι οικονομολόγοι συσχετίζουν την άνοδο της κυκλοφορίας οχημάτων με την αύξηση του ΑΕΠ, κάτι που δεν υπήρξε ούτε το 2015-οπότε η οικονομία “γύρισε” σε ύφεση- ούτε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2016. Ως εκ τούτου, βασική αιτία για την αυξημένη κίνηση στην Αττική Οδό φαίνεται να είναι η, σχετικά, χαμηλή τιμή της βενζίνης εάν συγκριθεί σε ετήσια βάση, με αντίστοιχες περιόδους, όπως και η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες σε συνδυασμό με την υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Ακόμη η αύξηση της κίνησης στον αυτοκινητόδρομο αποδίδεται, ως ένα βαθμό, στη σταθερή τιμολογιακή πολιτική της κοινοπραξίας διαχείρισης της Αττικής Οδού.
Παράλληλα, αυξήθηκε και ο αριθμός των καινούργιων ή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2016 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 92.252 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 81.642 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο το 2015 (+13%). Άνοδος 18,5% είχε καταγράφει και το οκτάμηνο του 2015 έναντι του αντιστοίχου του 2015.
Αυξημένα τα έσοδα από τις παραχωρήσεις του ομίλου Ελλάκτωρ
Σύμφωνα τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο όμιλος Ελλάκτωρ για το πρώτο εξάμηνο του 2016, τα έσοδα του τομέα παραχωρήσεων ήταν 112,4 εκατ. ευρώ ενισχυμένα (+10,6%) συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2015 λόγω της αύξησης του αριθμού των διελεύσεων οχημάτων. Στο πλαίσιο αυτό, αυξήθηκαν και τα αποτελέσματα εκμετάλλευσης σε 46,8 εκατ. από 29,3 εκατ. ευρώ το 2015.
Βέβαια, η αύξηση αυτή των μεγεθών, σύμφωνα με την εταιρεία, αποδίδεται και στην ύπαρξη έκτακτων κερδών από την αναδιάρθρωση του αυτοκινητοδρόμου Μορέας, με τις κατασκευαστικές εργασίες να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη στους οδικούς άξονες Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος
Εκκρεμεί ακόμη η οριστικοποίηση του μνημονίου συναντίληψης για τον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (τμήμα ΠΑΘΕ Μαλιακός-Κλειδί) όπου η Ελλάκτωρ συμμετέχει με 20%.
Τα Μεγέθη
Σχετικά με τα υπόλοιπα οικονομικά μεγέθη, η Ελλάκτωρ παρουσίασε αυξημένο κύκλο εργασιών σε 847,4 εκατ. ευρώ από 742,8 εκατ., σημαντική αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας σε 42,2 εκατ. ευρώ (από 24,7 εκατ.) και μείωση της καθαρής ζημιάς που διαμορφώθηκε σε 18,1 εκατ. από περίπου 28 εκατ. ευρώ.
Ακόμη τη βελτίωση των μεγεθών του ομίλου καταδεικνύει το “γύρισμα” δύο μεγεθών. Οι ροές, δηλαδή, από λειτουργική δραστηριότητα είναι θετικές σε 33,8 εκατ. ευρώ από περίπου -39 εκατ., όπως και οι ροές από επενδυτικές δραστηριότητες που απέκτησαν, κατά το πρώτο εξάμηνο, θετικό πρόσημο, διαμορφούμενες σε 10,8 εκατ. ευρώ από -112,6 εκατ.
Πηγή: Capital.gr/ Συντάκτης: Δημήτρης Δελεβέγκος.