Κρίσιμο το 2021 για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού
Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού αναμένεται να μηδενίσουν τις αποστάσεις στο λεκανοπέδιο και να μειώσουν τους αυξημένους κυκλοφοριακούς φόρτους στο οδικό δίκτυο.
Χρονιά εξελίξεων για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού αναμένεται να είναι το 2021, υπό την αίρεση πάντα της εξέλιξης της πανδημίας του κορονοϊού.
Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού αναμένεται να μηδενίσουν τις αποστάσεις στο λεκανοπέδιο και να μειώσουν τους αυξημένους κυκλοφοριακούς φόρτους στο οδικό δίκτυο.Όπως έχει κάνει γνωστό από καιρό το υπουργείο Υποδομών, παρουσιάζοντας τον κατάλογο με τα μεγάλα έργα που πρόκειται να βάλει μπροστά, δρομολογούνται τρεις συνολικά επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
Οι σχεδιασμοί αφορούν στη διενέργεια τριών ξεχωριστών διαγωνισμών, που θα αντιστοιχούν σε τρία δημόσια έργα, με το εξής χρονοδιάγραμμα:
-Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης και η σύνδεσή της με την Εθνική Οδό. Στόχος είναι να δημοπρατηθεί το 2021.
-Η επέκταση προς το λιμάνι της Ραφήνας. Στόχος είναι να δημοπρατηθεί το 2022.
– Η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού προς το Ελληνικό. Στόχος είναι ο διαγωνισμός να ξεκινήσει το 2022.
«Το 2021 θα έχουμε εξελίξεις: Η επέκταση της Λ. Κύμης σύντομα θα δημοπρατηθεί, ενώ θα προχωρήσει η ωρίμανση της σύνδεσης της Αττικής Οδού με το λιμάνι της Ραφήνας και της επέκτασης της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού προς την Ηλιούπολη, με ταυτόχρονη αναβάθμιση της Λ. Βουλιαγμένης σε αστική λεωφόρο ως το Ελληνικό. Για τέτοια έργα ουσίας, αυτονόητα προωθείται η χρηματοδότησή τους από το νεοσύστατο Ταμείο Ανάκαμψης ή από το ΕΣΠΑ», δήλωσε πριν από μερικά 24ωρα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Κατεχάκη – Ελληνικό μέσα σε λίγα λεπτά
Όταν λάβει «σάρκα και οστά» η μια από τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού που οραματίζεται η κυβέρνηση, οι οδηγοί θα μπορούν μέσα σε λίγα λεπτά να φτάνουν από την Περιφερειακή Υμηττού στο Ελληνικό.
Κατά τις πληροφορίες, στα σχέδια του υπουργείου Υποδομών περιλαμβάνεται η δημιουργία μιας σήραγγας μήκους τουλάχιστον 3 χιλιομέτρων, με τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, χωρίς εξόδους. Η σήραγγα θα αρχίσει να βυθίζεται στο σημερινό τέρμα της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού, με στόχο να συνδέεται με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στα σύνορα Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης.
Στους εν λόγω σχεδιασμούς προβλέπεται μια «ελεύθερη» Λεωφόρος Βουλιαγμένης, με την ανισοπεδοποίηση τουλάχιστον τεσσάρων ισόπεδων σήμερα κόμβων. Σε ένα τμήμα περίπου 3 χιλιομέτρων προβλέπεται να λειτουργούν τέσσερις λωρίδες ανά κατεύθυνση (σήμερα είναι τρεις).
Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται στα 400 εκατ. ευρώ.
Στο α’ εξάμηνο του 2021 ξεκινά ο διαγωνισμός για την Αττική Οδό
Στο μεταξύ, εντός του πρώτου εξαμήνου του 2021 αναμένεται να ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Αττικής Οδού, καθώς η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης λήγει τον Οκτώβριο 2024.
Αυτό προβλέπεται στο επικαιροποιημένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης (Asset Development Plan- ADP) του ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο περιγράφονται τα νέα χρονοδιαγράμματα για την αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι το Ταμείο έχει ήδη δημοσιοποιήσει τρεις προσκλήσεις υποβολής προσφορών για την πρόσληψη τριών, αντίστοιχα, συμβούλων ώστε να «τρέξουν» τις διαδικασίες. Το ΤΑΙΠΕΔ προτίθεται να προσλάβει χρηματοοικονομικό, τεχνικό και νομικό σύμβουλο.
Η Αττική Οδός
Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Έχει μήκος 70 χλμ. και αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τη σπονδυλική στήλη του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Πρόκειται για έναν αστικού τύπου αυτοκινητόδρομο, με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος.
Ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Ως κλειστός αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων (Ε.Λ.Ε-Σ-Σ), μήκους περίπου 52 χλμ και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού (Δ.Π.Λ.Υ), μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5χλμ.
Πηγή: insider.gr