Συνήγορος του Καταναλωτή σε Υπουργεία: Ο έμπορος ΙΧ των Βορείων Προαστίων παραπλανά τους καταναλωτές!
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή ενημέρωσε όλους τους επίσημους φορείς του κράτους για τις παράνομες δραστηριότητες του εμπόρου ΙΧ των Βορείων Προαστίων οι οποίες πέραν της παραπλάνησης των καταναλωτών δημιουργούν στρεβλώσεις στους όρους λειτουργίας της αγοράς.
Ειδικότερα το επίσημο έγγραφο που απέστειλε ο Συνήγορος του Καταναλωτή προς το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού, τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, τη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή & Εποπτείας της Αγοράς αλλά και προς τη Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή και έχει το Enikonomia.gr στην διάθεσή του αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Φρονούμε ότι η συμπεριφορά της καταγγελλομένης εταιρείας παραπλανά τους καταναλωτές οι οποίοι αναλαμβάνουν δυσανάλογο, οικονομικά, βάρος τόσο των χαρακτηριστικών του οχήματος στα οποία αρχικώς απέβλεψαν και ελλείπουν όσο και ως προς τη συνακόλουθη αυξημένη δαπάνη επισκευής και συντήρησης του οχήματος, ενώ, ταυτόχρονα, αντίκειται στην αρχή της επαγγελματικής ευσυνειδησίας που πρέπει να επιδεικνύει ο προμηθευτής και στρεβλώνει τους όρους λειτουργίας της αγοράς και, ως εκ τούτου, δύναται να επισείει τις κυρώσεις της παρ. 2 του άρθρου 13Α του νόμου 2251/1994, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το νόμο 3587/2007. Κατόπιν των ανωτέρω, σας διαβιβάζουμε τον φάκελο της υπόθεσης για τυχόν ενέργειές σας στο πλαίσιο των θεσμοθετημένων αρμοδιοτήτων σας».
Ωστόσο μέχρι αυτή τη στιγμή κανένας φορέας ή ελεγκτικός μηχανισμός των υπουργείων ή της Περιφέρειας έχει κάνει κάτι με αποτέλεσμα ο έμπορος των Βορείων Προαστίων να δρα ανενόχλητος και μάλιστα να ανοίγει συνεχώς νέα καταστήματα με παρόμοιες επωνυμίες…
Παράλληλα ο έμπορος ΙΧ των Βορείων Προαστίων παρά το γεγονός πως βρίσκονταν σε εξέλιξη η διαμεσολαβητική διαδικασία υπέβαλε αίτηση λήψης ασφαλιστικών μέτρων!
Με αυτό τον τρόπο ο «πονηρός» έμπορος προσπαθεί να αποδείξει στο δικαστήριο ότι εκείνος είναι το «θύμα» και πως τον εκβιάζουν οι πελάτες του!
Ωστόσο τα απειλητικά μηνύματα στα κινητά τηλέφωνα των πελατών του αποτελούν αποδεικτικά στοιχεία που δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς…
Σύμφωνα λοιπόν με την αναφορά από τον Συνήγορο του Καταναλωτή η Αρχή διαβίβασε συστημένη επιστολή προς την εταιρεία που είχε γίνει η αναφορά στις 2 Μαρτίου 2016 αλλά μετά την ολοκλήρωση της έγγραφης διαδικασίας με τη διατύπωση των απόψεων αμφοτέρων των εμπλεκομένων αλλά και τη συνάντηση για κατάρτιση πρακτικού συμβιβαστικής επίλυσης της διαφοράς που έλαβε χώρα στα γραφεία της Αρχής στις 28 Ιουλίου, η προκείμενη διαφορά δεν κατέστη δυνατό να επιλυθεί.
Η Αρχή επισημαίνει ότι ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη η διαμεσολαβητική διαδικασία η καταγγελλόμενη εταιρεία υπέβαλε αίτηση λήψης ασφαλιστικών μέτρων σε βάρος του καταναλωτή, καθιστώντας από την καταγγελόμενη εταιρεία ήδη σε ημερομηνία προγενέστερη της συνάντησης στα γραφεία της Αρχής.
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή επισημαίνει ότι σύμφωνα με τα κατγγελόμενα και τα συνημμένα στην αναφορά στοιχεία κατά την ημερομηνία αγοράς του οχήματος (25/10/2015) το όχημα είχε διανύσει 62.936 χιλιόμετρα, όπως προκύπτει και από το συννημένο στην αναφορά Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου Οχήματος με ημερομηνία 25/10/2015. Η εξακολουθητική εμφάνιση λειτουργικών προβλημάτων που αφορούσαν και στην μπαταρία του αυτοκινήτου, ώθησαν τον καταναλωτή να επισκεφθεί εξουσιοδοτημένο συνεργείο της κατασκευάστριας εταιρείας από τη βάση δεδομένων της οποίας προέκυψε ότι την 5η Ιανουαρίου 2015 το αυτοκίνητο είχε επισκεφθεί εξουσιοδοτημένο συνεργείο στην Ολλανδία έχοντας καταγεγραμμένα 152.765 χιλιόμετρα. Εν συνεχεία ο καταναλωτής αναζήτησε και εξασφάλισε το Πιστοποιητικό Ταξινόμησης του αυτοκινήτου βάσει του οποίου την 3η Μαΐου 2015 η καταγγελόμενη εταιρεία παρέλαβε το εν λόγω όχημα από το Τελωνείο Αθηνών με καταγεγραμμένα 158.826 χιλιόμετρα το οποίο όχημα, εν τέλει, επωλήθη με αναγεγραμμένα 62.936 χιλιόμετρα!
Aναδημοσίευση από : enikonomia.gr/Συντάκτης: Γιώργος Ανδρής.