Στο Προεδρικό Μέγαρο οι μαθητές του δημόσιου Λυκείου Φιλοθέης!
Η Προεδρία της Δημοκρατίας υποδέχθηκε στο προεδρικό μέγαρο αντιπροσωπεία μαθητών και καθηγητών του Γενικού Λυκείου Φιλοθέης, για να τους επαινέσει για την πρωτοβουλία τους να ονομάσουν μια αίθουσα του σχολείου τους «Στους ξεχασμένους Έλληνες», προς τιμήν των αγνώστων Ελλήνων που έδωσαν τη ζωή τους για την Πατρίδα εν καιρώ ειρήνης.
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δέχθηκε από τους μαθητές ως «δώρο» ένα κάδρο-αφίσα όμοιο με αυτό που κοσμεί την αίθουσα με όνομα «Ξεχασμένοι Έλληνες» και μια εικόνα της Αγίας Φιλοθέης.
Ο πρόεδρος του 15μελούς Ρούλιας Θεόδωρος και η μαθήτρια Ντούζου Αρτεμισία ήταν οι κομιστές των «δώρων».
Ο Πρόεδρος περιεργάστηκε το κάδρο-αφίσα διάβασε το αφιέρωμα που έφερε η αφίσα-κάδρο «στους Ξεχασμένους Έλληνες» και είπε στους κομιστές «Μπράβο παιδιά για την πρωτοβουλία σας». Ακόμα συνομίλησε εκτός από τους δύο προηγούμενους με τον Λεωνίδα Καραγεώργη, τον Λιανά Σωτήριο, τους καθηγητές Μαλέσκου Αγγελική, Καθαράκη Γεωργία, Κουβελιώτη Αγγελική, Δημοπούλου Αικατερίνη, Κονταξάκη Χρύσα, Σπυρόπουλο Αναστάσιο, Βασιλοπούλου Ελένη, Παπαναγιώτου Βιργινία, Βινέτα Μαρία και Ακριώτου Αναστασία.
Η συνομιλία έγινε παρουσία όλων και περιελάμβανε θερμά και επαινετικά λόγια του Προέδρου για την πρωτοβουλία των μαθητών και των καθηγητών.
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας επαίνεσε τους καθηγητές για το ενδιαφέρον προς τους μαθητές τους, συμβούλεψε τους μαθητές να επιδιώκουν την αριστεία, ενώ παράλληλα βεβαίωσε ότι η χώρα θα ξεπεράσει την κρίση στηριζόμενη στους νέους της.
Εξήρε την αξία της παιδείας και της γενικότερης καλλιέργειας τονίζοντας την ιδιαίτερη συμβολή των δασκάλων.
Εκμυστηρεύτηκε μάλιστα ότι η καλύτερη εμπειρία στη ζωή του είναι τα χρόνια της διδασκαλίας του στη Νομική Σχολή της Αθήνας και της Σορβόννης, ενώ οι φοιτητές του αποτελούσαν πηγή έμπνευσης για αυτόν.
Επιβράβευσε τους μαθητές για το ήθος και τον πατριωτισμό τους παρακινώντας τους να διακατέχονται από υψηλά ιδανικά.
Τέλος, με πολλή χαρά φωτογραφήθηκε με τους μαθητές και τους καθηγητές.
Το ιστορικό της ονοματοδοσίας των αιθουσών του σχολείου ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια. Στα πλαίσια των ερευνητικών εργασιών – project (δίωρο υποχρεωτικό μάθημα στην Α΄Λυκείου), ο σύλλογος των διδασκόντων πρότεινε μεταξύ άλλων θεμάτων την “ονοματοδοσία των αιθουσών του Λυκείου”.
Το έτος 2013-14 οι μαθητές της Α΄ Λυκείου υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας Αγγλικών Καθαράκη Γεωργίας ολοκλήρωσαν το παραπάνω έργο.
Όλοι οι καθηγητές αγκάλιασαν το όλο θέμα προσφέροντας υλικό (CD, ντοκιμαντέρ, ιστοσελίδες από το Διαδίκτυο, έντυπο υλικό) ώστε οι μαθητές να πάρουν ιδέες, να εμπνευστούν και να αποφασίσουν για το αν θα δώσουν στις αίθουσες του σχολείου, ονόματα Ελλήνων ή ξένων, ζωντανών ή αποβιωσάντων προσωπικοτήτων από το χώρο της επιστήμης, του πολιτισμού, της πολιτικής του αθλητισμού κτλ.
Τελικά επιλέχτηκαν οι:
• Γεώργιος Παπανικολάου (ο κυτταρολόγος που ανακάλυψε το παπ-test)
• Υπατία
• Γεώργιος Σεφέρης
• Νικόλαος Γκύζης (ο ζωγράφος)
• Δημήτρης Νανόπουλος (τίμησε το σχολείο με την παρουσία του εγκαινιάζοντας την αντίστοιχη αίθουσα τον Μάρτιο του 2014)
• Ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος (τίμησε το σχολείο με την παρουσία του εγκαινιάζοντας την αντίστοιχη αίθουσα τον Φεβρουάριο του 2014)
• Στον ξεχασμένο Έλληνα (Παύλο Μελά- Ευαγόρα Παλληκαρίδη – Κουκίδη και γενικά προς τιμήν των αφανών Ελλήνων που εν καιρώ ειρήνης έδωσαν τη ζωή τους για την πατρίδα ή τον συνάνθρωπο).
• Τιμ Μπέρνερς Λι ο πατέρας του Διαδικτύου, ο εφευρέτης του w(orld)w(ide)w(eb)
• Στέλιος Κυριακίδης (ο μαραθωνοδρόμος του 50ου Διεθνή Μαραθώνιου της Βοστώνης στις Η.Π.Α.. Μετά από αρκετές δυσκολίες κατάφερε να αγωνιστεί και να νικήσει, ευαισθητοποιώντας Αμερικανούς και Έλληνες ομογενείς, στέλνοντας έτσι οικονομική βοήθεια και είδη πρώτης ανάγκης στην Ελλάδα που μαστιζόταν από φτώχεια κι ανέχεια μετά τον πόλεμο 1940-49)
• Θεοδωράκη Μίκης
• Μελίνα Μερκούρη
• Καραθεοδωρή Κωνσταντίνος
• Αριστοτέλης
• Ελευθέριος Βενιζέλος