N. Σταματελόπουλος: Σε κακή κατάσταση το οδικό δίκτυο των Βριλησσίων
Γράφει ο Δημοτικός Σύμβουλος Βριλησσίων Νικήτας Σταματελόπουλος με την παράταξη «Νέα Πνοή για τα Βριλήσσια» και επικεφαλής τον Γ. Πισιμίση σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στο οδικό δίκτυο Βριλησσίων.
Η κατάσταση του οδικού δικτύου του Δήμου Βριλησσίων, που ανέρχεται σε 75 χλμ., είναι ιδιαιτέρως προβληματική στο μεγαλύτερο μέρος της πόλης (Κεντρικά, Δυτικά και Άνω Βριλήσσια). Η κατάσταση αυτή του οδοστρώματος γίνεται καθημερινά όλο και χειρότερη αντί να βελτιώνεται. Την κύρια ευθύνη και αρμοδιότητα για την επισκευή και συντήρηση του οδικού δικτύου έχει ο Δήμος.
Είναι γεγονός ότι στην πόλη μας το τελευταίο διάστημα έχουμε μεγάλο κύμα ανοικοδόμησης. Παράλληλα, καθημερινά εκτελούνται πλήθος εργασιών από τις τεχνικές δημοτικές υπηρεσίες και τους Οργανισμούς Κοινής Ωφελείας. Οι τομές (χαντάκια) που ανοίγονται κατά τη διάρκεια των παραπάνω εργασιών αρκετές φορές δεν αποκαθίστανται καταλλήλως. Σε αρκετές περιπτώσεις μάλιστα οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν προβαίνουν καν στην αποκατάσταση των τομών αυτών παρότι έχει περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα (πέραν του έτους) από την εκτέλεση και την ολοκλήρωση των σχετικών εργασιών. Τα σημεία αυτά είναι αρκετά στην πόλη μας (παρατίθενται ενδεικτικές φωτογραφίες). Τα χαντάκια αυτά μετά από τις βροχοπτώσεις βαθαίνουν και γίνονται επικίνδυνα για πεζούς και οδηγούς. Αντί λοιπόν να αποκαθίστανται οριστικά, μένουν ως έχουν ή στην καλύτερη περίπτωση καλύπτονται προσωρινά με αμμοχάλικο. Για τη συνεχή υποβάθμιση του οδοστρώματος την κύρια ευθύνη την έχει ο Δήμος, αφού αυτός χορηγεί την άδεια για την εκτέλεση αυτών των εργασιών και αυτός έχει και την υποχρέωση να παραλάβει το οδόστρωμα στην πρότερη κατάσταση.
Η τελευταία μεγάλη ασφαλτόστρωση στα Βριλήσσια, συνολικού μήκους 15 χλμ., έγινε την άνοιξη του 2019 (προεκλογικό έτος). Ο τρόπος με τον οποίο έγινε και σχεδιάστηκε από την πλευρά της Διοίκησης, είχε σαν αποτέλεσμα από τους πρώτους κιόλας μήνες να ξεκινήσουν τα γνωστά «μπαλώματα» και το συνεχές «ράβε-ξήλωνε» στους δρόμους που μόλις είχαν ασφαλτοστρωθεί.
Σε πολλούς από τους δρόμους που μόλις είχαν ασφαλτοστρωθεί το 2019 (Φλωρίνης, Θερμοπυλών κ.ά.) ξεκίνησαν εκτεταμένα να γίνονται συνδέσεις των κατοικιών με τους κεντρικούς αγωγούς του φυσικού αερίου. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της οδού Θερμοπυλών (από την αρχή μέχρι την διασταύρωση με την οδό Μπακογιάννη) όπου έγιναν εκείνο το χρονικό διάστημα 13 παρεμβάσεις για σύνδεση φυσικού αερίου. Το φαινόμενο θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί, αρκεί ο Δήμος να λάμβανε υπόψιν πριν από τις ασφαλτοστρώσεις τον ετήσιο και εξαμηνιαίο προγραμματισμό της Εταιρείας Διανομής Αερίου (ΕΔΑ) Αττικής. Επομένως, έπρεπε πρώτα να γίνουν οι συνδέσεις των κατοικιών με το φυσικό αέριο και μετά να ακολουθήσουν οι ασφαλτοστρώσεις. Η βιασύνη, λοιπόν, της Δημοτικής Αρχής να παραδώσει το έργο πριν τις εκλογές, είχε σαν αποτέλεσμα οι δρόμοι να ξαναγεμίσουν λακκούβες.
Για τη βελτίωση του οδικού δικτύου, το οποίο διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητα των πολιτών αλλά και στην βιώσιμη ανάπτυξη της πόλης απαιτείται:
– να γίνει μια εκτεταμένη ασφαλτόστρωση βάσει αντικειμενικών κριτηρίων (κυκλοφοριακός φόρτος, κατάσταση δρόμων, παλαιότητα ασφάλτου κ.ά.),
– παράλληλα με τις ασφαλτοστρώσεις να γίνει και ανύψωση των φρεατίων, ώστε να επιτυγχάνεται ασφαλής διέλευση οχημάτων και πεζών,
– να καταγραφούν τα επικίνδυνα σημεία και να αποκατασταθούν άμεσα,
– ο Δήμος να συντονίζει τις εργασίες όλων των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, ώστε να μπει ένα τέλος στο φαινόμενο «ράβε- ξήλωνε»,
– να γίνεται ορθή και άμεση αποκατάσταση των τομών