News Ticker

Τι απετράπη τελικά στη Ναυτική Βάση; Οι ΣΜΑ και η ανάρτηση που αποκάλυψε την επίμαχη διάταξη

Ήταν αργά το βράδυ της προηγούμενης Παρασκευής όταν ο πρώην Γενικός Γραμματέας Ενέργειας και υποψήφιος στις τελευταίες δημοτικές εκλογές με την παράταξη του Δημάρχου Μιχάλης Βερροιόπουλος έκανε μια ανάρτηση στο Facebook που προκάλεσε αλυσιδωτές αντιδράσεις. Ο κ. Βερροιόπουλος λόγω της θέσης που κατείχε διάβασε το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος εντός του οποίου στο άρθρο 92 υπήρχε η διάταξη που αφορούσε τη δημιουργία Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στο πάρκο της πρώην Ναυτικής Βάσης. Η αντίδραση από τη Δράση του Γιάννη Τσούτσια και τη Νέα Πνοή του Γιάννη Πισιμίση ήταν άμεση. Μέχρι την Τρίτη όλες οι δημοτικές παρατάξεις της αντιπολίτευσης εξέφρασαν την αντίθεσή τους στη δημιουργία ΣΜΑ. Ακολούθησε η εσκεμμένη αναβολή του Δημοτικού Συμβουλίου και η επικοινωνία του επικεφαλής της «Νέας Πνοής» Γιάννη Πισιμίση με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη που στάθηκε καταλυτική για την αποτροπή δημιουργίας Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στο πάρκο. Ο Υπουργός Περιβάλλοντος έδειξε άμεσα αντανακλαστικά. Αντιλήφθηκε το ζήτημα και έδωσε τη λύση με την απόσυρση της επίμαχης διάταξης.

Τι απετράπη στο Πάρκο

Τα τελευταία χρόνια φιλοξενούνται παράνομα στον χώρο της Ναυτικής Βάσης τα απορριμματοφόρα του Δήμου. Οι κάτοικοι της περιοχής έχουν προσφύγει ήδη στην Ελληνική Δικαιοσύνη και η εκδίκαση της υπόθεσης αναμένεται το προσεχές διάστημα. Μέχρι σήμερα λοιπόν στο πάρκο υπάρχει το αμαξοστάσιο των απορριμματοφόρων. Όμως είναι άλλο το αμαξοστάσιο και άλλο ο Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων.

«Τα απορρίμματα σήμερα από τους κάδους μεταφέρονται καθημερινά με τα απορριμματοφόρα στους ΧΥΤΥ/ΧΥΤΑ. Με τους ΣΜΑ τα απορριμματοφόρα μεταφέρουν τα απορρίμματα σε ειδικά κοντέινερ προκειμένου να παραμείνουν εκεί για κάποιο συγκεκριμένο χρόνο (από ώρες έως ημέρες) και στη συνέχεια με άλλο μέσο – συνήθως ειδικές νταλίκες – να μεταφερθούν στους ΧΥΤΥ. Η διαδικασία απαιτεί την κατασκευή ειδικής υποδομής η οποία αδειοδοτείται κατάλληλα. Αυτό στην πράξη σημαίνει συλλογή και αποθήκευση απορριμμάτων στη Ναυτική Βάση. Αυτό σημαίνει επίσης ότι απαιτείται η αντιμετώπιση ειδικών θεμάτων όπως διαρροές υγρών αποβλήτων, προστασία από μικροβιακούς παράγοντες, τρωκτικά κλπ. Για αυτό ακριβώς τέτοιες εγκαταστάσεις γίνονται σε απομακρυσμένα από τον αστικό ιστό μέρη, σίγουρα μακριά από περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές και φυσικά σε συνδυασμό με εκτεταμένα προγράμματα διαλογής στην πηγή. Επίσης σε τέτοιες εγκαταστάσεις συνήθως τα απορριμματοφόρα σταθμεύουν και γενικά εξελίσσονται μια σειρά από δευτερεύουσες δραστηριότητες όπως συνεργεία, λιπάνσεις κλπ», αναφέρει ο κ. Βερροιόπουλος.

Συνεπώς δεν επρόκειτο απλώς για τη νομιμοποίηση ενός αμαξοστασίου απορριμματοφόρων αλλά για κάτι διαφορετικό! Τα Βριλήσσια είναι ένας μικρός δήμος. Λόγω της έκτασής τους παράγουν ίσως την μικρότερη ποσότητα απορριμμάτων από σχεδόν όλους του Δήμους της Αττικής. Η δημιουργία Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων μόνο για τον Δήμο Βριλησσίων προκαλεί εύλογα ερωτήματα στους γνωρίζοντες. Μάλιστα, οι «κακές γλώσσες» λένε πως σε περίπτωση που πράγματι περνούσε η διάταξη για τον Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στη Ναυτική Βάση ίσως εκεί να έφταναν και απορρίμματα από άλλους Δήμους γειτονικούς. Βέβαια αυτό το σενάριο ευτυχώς θα μείνει υποθετικό αφού η διάταξη αποσύρθηκε με παρέμβαση του ίδιου του Υπουργού Περιβάλλοντος Κωστή Χατζηδάκη.