News Ticker

Βριλήσσια: Η Αλληλεγγύη… σε αναμονή γίνεται κίνημα!

Kρέας, φάρμακα, παιχνίδια, προγράμματα γυμναστικής, ιατρικές εξετάσεις, αλλά και θεατρικές παραστάσεις… Σε περιόδους οικονομικής δυσπραγίας, πολλά από τα παραπάνω αποτελούν πολυτέλεια για μία μεγάλη μερίδα συνανθρώπων μας. Ωστόσο, μία ομάδα σπουδαστών του 3ου έτους στη Δραματική σχολή «Δήλος» κατάφερε να τα καταστήσει προσιτά και σε άτομα που έχουν πληγεί δραματικά από την ύφεση των τελευταίων ετών.

Τους τελευταίους τέσσερις μήνες «τρέχει» η νέα πρωτοβουλία τους με τίτλο «Σε αναμονή», η οποία υλοποιήθηκε με αφορμή τη γνωστή πρωτοβουλία «Ενας καφές σε αναμονή», όπου ο πελάτης μπορεί μαζί με τον δικό του καφέ ή σνακ να αγοράσει και έναν ή παραπάνω για έναν άπορο συμπολίτη του, θέτοντάς το «σε αναμονή». Ακολούθησε το ψωμί, το γάλα και οι μερίδες φαγητού, και στη συνέχεια το κρέας, τα φρούτα και τα λαχανικά.

Σήμερα, ο αριθμός των επιχειρήσεων ανέρχεται σε 400, από τις οποίες 137 στην Αθήνα και 261 στην επαρχία. Αφορούν, δε, εκτός από γάλα, ψωμί και άλλα αρτοσκευάσματα, κρέας, παραδοσιακά προϊόντα, φρούτα, λαχανικά και πολλές υπηρεσίες». Πλέον, σε αναμονή μπορεί να βρει κανείς φάρμακα, παιχνίδια, βιβλία, ανταλλακτικά για μηχανάκια, καύσιμα, κομμώσεις, προγράμματα γυμναστικής, παιδικές παραστάσεις, ακόμα και ιατρικές εξετάσεις. Και ο κατάλογος αυξάνεται…

Τη συνεχώς αυξανόμενη αδυναμία του πληθυσμού για τα απολύτως απαραίτητα διαπιστώνουν οι επαγγελματίες τροφίμων, αρκετοί από τους οποίους έδιναν ήδη προϊόντα τους σε καλύτερες τιμές.

Η Μαρία Τσακίρη, ιδιοκτήτρια του παντοπωλείου «Το μικρό της γειτονιάς» στα Βριλήσσια και η Ματίνα Νικοπούλου, υπάλληλος στο κατάστημα «Ξαθέρι Γεύσεις» στους Αμπελοκήπους, συμφωνούν ότι έχουν δει νέους, αλλά και μητέρες με παιδιά να ζητούν κάποιο προϊόν σε αναμονή, ενώ οι αγοραστές δίνουν από το υστέρημά τους.

Η Μαρία Τσακίρη, ιδιοκτήτρια του παντοπωλείου «Το μικρό της γειτονιάς», έχει δει νέους αλλά και μητέρες με παιδιά να ζητούν κάποιο προϊόν σε αναμονή.
«Ο κόσμος είναι εξαθλιωμένος», τονίζει ο Θεόδωρος Πράσσας, κρεοπώλης από τις Αλυκές Βόλου και προσθέτει ότι «τίποτα δεν μένει πάνω από μία ημέρα». Οσο για τη Σοφία Βελεντάκη, ιδιοκτήτρια του οπωροπωλείου «Λαχανόκηπος» στο Ηράκλειο Κρήτης, χαρακτηρίζει την πρωτοβουλία… «μεταδοτική, αφού κάθε μέρα αγοράζονται 7-10 προϊόντα».

Διακριτικότητα

«Το τελευταίο διάστημα στο νησί πλήθος επιχειρήσεων συμμετέχουν, μεταξύ των οποίων καφέ, κρεοπωλεία, κομμωτήρια, φούρνοι, φαρμακεία, ακόμα και τα ΚΤΕΛ του νησιού», αναφέρει η Πετρίνα Κολάρου, ιδιοκτήτρια του καταστήματος παιχνιδιών «Δωρούπολη» στην Τήνο. «Το δυσάρεστο είναι ότι ζούμε σε μία κλειστή κοινωνία και, επομένως, ο κόσμος ντρέπεται να παραδεχθεί την ανάγκη του. Γι’ αυτό προσπαθώ να βρίσκω διακριτικούς τρόπους να τους παρέχω οτιδήποτε». «Στην… αναμονή» συμμετέχουν, επίσης, έξι βιβλιοπωλεία και είδη δώρων στην Αθήνα, ο παιδότοπος «Αστεράκια» στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης αλλά και οι φαρμακοποιοί… Η πρωτοβουλία ξεκίνησε από την Κορινθία, ακολούθησε η Τήνος και μετά φαρμακεία σε όλη τη χώρα. Η Εύη Πόγκα, ιδιοκτήτρια του Athens City Pharmacy στο κέντρο της Αθήνας, περιγράφει: «Οι ωφελούμενοι αντιμετωπίζουν την κατάσταση με αξιοπρέπεια. Δεν φέρονται σαν επαίτες και δεν απολογούνται για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν». Σε δύο μήνες πάνω από 25 άτομα έχουν ζητήσει φάρμακο σε αναμονή. Επίσης, 9 στους 10 πελάτες αφήνουν κάποιο χρηματικό ποσό σε αναμονή. Εν τούτοις, επισημαίνει ότι, λόγω της φύσης του προϊόντος και για την ασφάλεια του ίδιου του ατόμου, απαιτείται πολλή προσοχή στη λήψη τους.

Την προφανή «δυσκολία» της δράσης στο ιατρικό επάγγελμα διαπιστώνει η μικροβιολόγος από την Κομοτηνή, Ανθή Ρωμανά. «Συμμετέχω εδώ και τρεις μήνες στην πρωτοβουλία με στόχο την ευαισθητοποίηση του κόσμου και του κλάδου», επισημαίνει.

Πέντε κομμωτήρια σε όλη τη χώρα, ανάμεσά τους και το «Unique» της Ζωής Καραπιπέρη, διαθέτουν κουρέματα στους δικαιούχους της πρωτοβουλίας.
Ωστόσο, υπογραμμίζει ότι η θέση των γιατρών είναι πολύ λεπτή στο συγκεκριμένο ζήτημα. «Η ιατρική είναι λειτούργημα και όχι επάγγελμα, γι’ αυτό επικοινωνώ τη δράση μόνο μέσω συναδέλφων μου. Αλλωστε, ως γιατροί, θα πρέπει να καλύπτουμε τις επείγουσες ανάγκες των ασθενών μας -έστω με ένα απλό τσεκ απ- και να είμαστε διατεθειμένοι να βοηθήσουμε και δωρεάν αυτά τα περιστατικά». Μόλις έναν μήνα εφαρμόζεται η πρωτοβουλία στο γυμναστήριο Sports Center Μιχαηλίδης στη Θεσσαλονίκη και η ανταπόκριση υπήρξε άμεση τόσο από τους εργαζομένους όσο και από πελάτες. «Κάνεις δεν θα πρέπει να στερείται αυτό που δικαιούται», δηλώνει η Ρένα Μιχαηλίδη (σ.σ. εκ των ιδιοκτητών του γυμναστηρίου).

«Επενδύουμε στην αγάπη για τον κόσμο και διαθέτουμε, προς το παρόν, δύο θέσεις για άτομα που έχουν ανάγκη τη γυμναστική, κυρίως για λόγους υγείας, αλλά δεν διαθέτουν τους απαιτούμενους πόρους».

Λειτουργούν, δε, καλή τη πίστει με προτεραιότητα στις ανάγκες του αθλούμενου.

Τέχνη και ουμανισμός

«Συμμετέχουμε στη δράση από θέση», υπογραμμίζει η Κέλλυ Σταμουλάκη, σκηνοθέτις της παιδικής παράστασης «Ο πρίγκιπας και ο φτωχός» στο Αβάκιο-Παιδικό Στέκι. «Διαθέτουμε κάθε Κυριακή δέκα διπλές προσκλήσεις. Στόχος είναι η κινητοποίηση των πολιτών, αλλά και του χώρου μας», αναφέρει και υπογραμμίζει ότι «η τέχνη χωρίς τον ουμανισμό δεν εκπληρώνει τον σκοπό της». Γι’ αυτόν τον λόγο, άλλωστε, επιλέγουν να βασίζονται στην ειλικρίνεια του ανθρώπου και να πιστεύουν στην «αθωότητα» εκείνων που ζητούν τις προσκλήσεις».

Πέντε κομμωτήρια σε Αθήνα και περιφέρεια διαθέτουν κουρέματα και άλλες υπηρεσίες στους δικαιούχους της πρωτοβουλίας. «Οφείλουμε να ενισχύσουμε τον ψυχολογικό παράγοντα στον κόσμο. Οταν κάποιος βλέπει στον καθρέφτη του μια ”άσχημη” εικόνα, η οποία λόγω των προβλημάτων μπορεί να γίνει πλασματικά χειρότερη, τότε η ψυχολογία του χειροτερεύει», δηλώνει η Ζωή Καραπιπέρη, ιδιοκτήτρια του κομμωτηρίου Unique στην Κάτω Πεύκη.

«Εχουμε τέσσερα κουρέματα σε αναμονή και, εκτός από κούρεμα, μπορούμε να παρέχουμε όποια άλλη υπηρεσία θα κάνει τον ωφελούμενο να αισθανθεί καλύτερα».

Ο μακρύς κατάλογος των επιχειρήσεων που συμμετέχουν στη δράση συνεχίζεται και περιλαμβάνει μία ακόμα… «έκπληξη»: ένα συνεργείο μοτοσικλετών και ανταλλακτικών στην Ηλιούπολη. Ο ιδιοκτήτης, ο οποίος προτίμησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, ανέφερε ότι τους τελευταίους δύο μήνες έδωσε σε πελάτες του ανταλλακτικά, λαμπάκια, αλλά και λάδι μηχανής.

«Ξέρουμε τους πελάτες μας και ξέρουμε ποιοι από αυτούς είναι πολύτεκνοι, έχουν χάσει τη δουλειά τους ή υποαμείβονται. Γι’ αυτούς τα 5 ή 10 ευρώ που θα εξοικονομήσουν είναι υπόθεση και, ενώ αρχικά είναι αμήχανοι, δείχνουν ευχαριστημένοι με την κίνηση αυτή».
Στη Μάρπησσα της Πάρου διατηρεί κατάστημα με είδη καθαρισμού ο κ. Τάσσος Βαρβέλης, ο οποίος συμμετέχει στη δράση από τον περασμένο Φεβρουάριο. Εκτοτε, βλέπει τη συμμετοχή των κατοίκων, αλλά και των επισκεπτών να αυξάνεται.

«Είναι συγκινητικό. Εκτός από τις αγορές, εντυπωσιάζει η διακριτικότητα απέναντι στους δικαιούχους. Σημαντική είναι και η συνδρομή της Εκκλησίας, η οποία αναλαμβάνει τη διανομή, σε όσους διστάζουν ή ντρέπονται, προϊόντων, όπως αφρόλουτρα, καθαριστικά, χαρτικά και ό,τι άλλο βρίσκεται σε αναμονή».

Αλλά και εκείνος προσπαθεί να κρατά χαμηλό προφίλ, καθώς «δεν χρειάζεται να φαίνεσαι τόσο όσο να πράττεις».

ΑΠΟ ΣΤΟΜΑ ΣΕ ΣΤΟΜΑ

Το δίκτυο έγινε γνωστό σχεδόν «από στόμα σε στόμα, αλλά και με διαδοχικές κοινοποιήσεις στα social media», δηλώνει στο «Εθνος της Κυριακής» ο 27χρονος Δημήτρης Πανέλης, εμπνευστής και αποκλειστικός πλέον διαχειριστής της σελίδας της πρωτοβουλίας στο Facebook. «Δέχομαι καθημερινά πάνω από 15 μηνύματα από επιχειρήσεις», λέει.

Ρεπορτάζ: Κατερίνα Κυρίτση
Φωτογραφίες: Χάρης Γκίκας, Παναγιώτης Σαρρής, Θάλεια Γαλανοπούλου

Πηγή: Έθνος

Leave a comment

Your email address will not be published.




Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.