Βριλήσσια: Mαγειρεύοντας… τα μαθηματικά στην Προ-παιδεία
Μπορεί το σχολείο να αποτελεί τον κύριο τόπο μάθησης αλλά οι μαθητές θα πρέπει να υποστηρίζονται και να συμπληρώνουν τις γνώσεις τους μέσα από ποικίλες εξωσχολικές δραστηριότητες. Οι δραστηριότητες αυτές προσφέρονται σε μαθητές του νηπιαγωγείου και του δημοτικό. Τα παιδιά στο νηπιαγωγείο μαθαίνουν να ταξινομούν, να συγκρίνουν τα μεγέθη (μεγαλύτερο-μικρότερο) και να απαριθμούν αντικείμενα. Αργότερα, οι μαθητές του δημοτικού διδάσκονται συστηματικότερα τους αριθμούς, τις αριθμητικές πράξεις, τα κλάσματα, όπως επίσης και την επίλυση προβλημάτων.
Η κουζίνα μπορεί να αποτελέσει το μαθηματικό εργαστήρι μας. Τα παιδιά μαθαίνουν :
- Να ταξινομούν και να βάζουν στην σειρά τα υλικά που θα χρειαστούν
- Να απαριθμούν τις μερίδες του φαγητού που θέλουμε να ετοιμάσουμε και τα υλικά που πρέπει να αγοράσουμε
- Να μετρούν τις ποσότητες των υλικών που χρειαζόμαστε, την θερμοκρασία του φούρνου και τη θρεπτική αξία των φαγητών μας
- Να προσθέτουν, να αφαιρούν,να πολλαπλασιάζουν και να διαιρούν τις ποσότητες των υλικών
- Να υπολογίζουν σε κλάσμα τις ποσότητες των υλικών, στερεών ή υγρών
- Να συνθέτουν αναλογίες,υποδιαιρώντας ή πολλαπλασιάζοντας τις μερίδες του φαγητού μιας συνταγής
Ελάτε λοιπόν να μαγειρέψουμε τα μαθηματικά, να γελάσουμε, να υπολογίσουμε και να διασκεδάσουμε.
Leave a comment