Βριλήσσια: To 15μελές και οι καθηγητές του 2ου Λυκείου διαψεύδουν Σκουρλέτη και ΚΚΕ
Τις αλλεπάληλες ανακοινώσεις από ΚΚΕ, ΚΝΕ και τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Πάνο Σκουρλέτη στις οποίες αναφερόταν πως μαθητές του 2ου Λυκείου που έκαναν κατάληψη για τα Τέμπη αποβλήθηκαν διαψεύδει το 15μελες συμβούλιο των μαθητών αλλά και ο σύλλογος διδασκόντων του 2ου Λυκείου Βριλησσίων με ανακοινώσεις τους.
Η ανακοίνωση του 15μελούς συμβουλίου του 2ου Λυκείου Βριλησσίων
Ως μέλη του 15μελούς συμβουλίου και αντιπρόσωποι της μαθητικής κοινότητας του 2ου ΓΕΛ Βριλησσίων, θεωρούμε χρέος μας να διαψεύσουμε τις συκοφαντικές δημοσιεύσεις που παρουσιάζουν το σχολείο μας ως έναν αντιδημοκρατικό κι εκδικητικό θεσμό. Αρχικά, οι πρώτες απόπειρες κατάληψης έγιναν με αντιδημοκρατικές διαδικασίες και χωρίς τη γνώση και την έγκριση του 15μελούς μαθητικού συμβουλίου. Όσον αφορά την τελευταία κατάληψη, κύριο αίτημά της ήταν η πραγματοποίηση των πολυήμερων εκδρομών της Α’ και Β’ τάξης και όχι, όπως λανθασμένα αναπαράγεται, το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Μετά τη λήξη της κατάληψης και ύστερα από συνεχείς διαπραγματεύσεις μεταξύ του συλλόγου διδασκόντων και ομάδας αντιπροσώπων των μαθητών που συμμετείχαν σε αυτήν, αποφασίστηκε η κανονική διεξαγωγή των πολυήμερων εκδρομών. Παρά τη γνώση των καθηγητών, όσον αφορά τους μαθητές που συμμετείχαν στην κατάληψη, ωστόσο δε δόθηκε καμία ποινή. Κλείνοντας, θεωρούμε άδικο τον διασυρμό του σχολείου μας στα ΜΜΕ και ζητάμε την άμεση αποκατάσταση της φήμης του σχολείου μας, ενός σχολείου δημοκρατικού και υποστηρικτικού προς τους μαθητές του.
Η ανακοίνωση του Συλλόγου Διδασκόντων του 2ου Λυκείου
Με κατάπληξη διαπιστώσαμε τη διακίνηση κειμένου στο Διαδίκτυο που αφορά γεγονότα που έλαβαν χώρα στο σχολείο μας την περασμένη εβδομάδα. Στο κείμενο διαπιστώνεται παραποίηση των πραγματικών περιστατικών και επομένως συνιστά παραπληροφόρηση, γεγονός που μας ωθεί να αποκαταστήσουμε την αλήθεια.
Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς κληθήκαμε να διαχειριστούμε μια σειρά φαινομένων παραβίασης των κανόνων λειτουργίας της σχολικής μονάδας από μικρό μέρος μαθητών/τριών της Α’ κυρίως και Β’ Τάξης του Λυκείου μας, κάποιες από τις οποίες ήταν αρκετά σοβαρές. Μία από τις περιπτώσεις αυτές αφορούσε φθορές στον σχολικό χώρο και φαινόμενα βανδαλισμού, γεγονός που δημιούργησε σκεπτικισμό στον Σύλλογο διδασκόντων για την ασφαλή διεξαγωγή των πολυήμερων εκδρομών. Ωστόσο, οι διαδικασίες για την πραγμάτωση της προγραμματισμένης εκδρομής της Β΄ Λυκείου συνεχίστηκαν κανονικά και την Τρίτη 28/02 μοιράστηκαν στους μαθητές/τριες οι απαραίτητες υπεύθυνες δηλώσεις για τη συμμετοχή τους. Το πρωί της επόμενης ημέρας, Τετάρτης 1/03, μικρός αριθμός ατόμων, στην πλειονότητά τους με καλυμμένα τα πρόσωπα, επιχείρησαν να καταλάβουν το σχολείο. Ελάχιστοι μαθητές που συμμετείχαν σε αυτήν την κίνηση σύντομα διαπίστωσαν πως πραγματοποιήθηκε αυθαίρετα, χωρίς καμία συλλογική διαδικασία ανάμεσα στους μαθητές, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του 15μελούς, των άλλων οργάνων των μαθητών και χωρίς καμία διαβούλευση εντός της μαθητικής κοινότητας, και απέσυραν την υποστήριξή τους. Έτσι, το σχολείο άνοιξε χωρίς περαιτέρω εντάσεις, αλλά η εμπιστοσύνη του Συλλόγου Διδασκόντων προς μερίδα του μαθητικού δυναμικού είχε κλονιστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό. Ουδεμία ποινή επιβλήθηκε, απλά ζητήθηκε από τους μαθητές που διοργάνωσαν την αυθαίρετη αυτή ενέργεια να προσέλθουν, να εξηγήσουν τους λόγους και να αναλάβουν τις ευθύνες τους, αίτημα που δεν ικανοποιήθηκε, καθώς εμφανίστηκαν ελάχιστοι.
Την Πέμπτη το πρωί 2/03, διαπιστώθηκαν εκ νέου βανδαλισμοί στον χώρο του σχολείου. Έτσι μετά από συνεδρίαση των καθηγητών/τριών αποφασίστηκε η ακύρωση των πολυήμερων μόνο εκδρομών της Α’ και Β’ Τάξης προκαλώντας αντιδράσεις μεταξύ των μαθητών/τριών των συγκεκριμένων τάξεων. Κατά τη διάρκεια της ημέρας αυτής υπήρξαν συζητήσεις και ψηφοφορίες μεταξύ του μαθητικού δυναμικού οι οποίες κατέληξαν στην επιλογή της κατάληψης.
Η κατάληψη ξεκίνησε την Παρασκευή 3/03, με κύριο αίτημα την πραγματοποίηση των εκδρομών της Α΄ και Β΄ Λυκείου και όχι την αντίδραση για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, όπως, άλλωστε αποδεικνύεται κι από το συνημμένο έγγραφο που περιλαμβάνει τα αιτήματά τους. Όταν διαπιστώθηκε την Παρασκευή η κατάληψη αμέσως ξεκίνησαν συζητήσεις μεταξύ της Διεύθυνσης, του Συλλόγου διδασκόντων και των μαθητών με στόχο την αποκλιμάκωση της έντασης με δημοκρατικές διαδικασίες. Οι συζητήσεις απέβησαν άκαρπες την Παρασκευή.
Τη Δευτέρα 6/03 συνεχίστηκε η προσπάθεια αποκλιμάκωσης και πραγματοποιήθηκε ευρεία συζήτηση μεταξύ της Διεύθυνσης, του Συλλόγου Διδασκόντων και των μαθητών που συμμετείχαν στην κατάληψη. Συμφωνήθηκε η ομαλή επαναλειτουργία του σχολείου την επομένη, Τρίτη 7/03, αφού δόθηκε η διαβεβαίωση από τη μεριά της Διεύθυνσης και του Συλλόγου ότι θα ξανασυζητηθεί το θέμα των εκδρομών και θα τους δοθεί η δυνατότητα να συνεδριάσουν για να προτείνουν συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις, προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι εκδρομές με ασφάλεια. Πράγματι, την επομένη το σχολείο λειτούργησε κανονικά, οι μαθητικές κοινότητες υπέβαλαν τις προτάσεις τους και ο Σύλλογος Διδασκόντων κατέληξε στην απόφαση για πραγματοποίηση των εκδρομών υπό συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις, οι οποίοι βρίσκονται ακόμη υπό διαμόρφωση, σύμφωνα και με τις προτάσεις των μαθητών.
Είναι σαφές ότι ουδεμία ποινή αποφασίστηκε για τους μαθητές/τριες που έλαβαν μέρος στις καταλήψεις. Σε καμία περίπτωση ο Σύλλογος Διδασκόντων και η Διεύθυνση δεν κινήθηκαν στις αποφάσεις τους από ταπεινά ελατήρια όπως η εκδικητικότητα, και γενικότερα μοναδικός τους σκοπός είναι η μόρφωση και κοινωνική καλλιέργεια των παιδιών των Βριλησσίων, σε συνθήκες ασφάλειας, αλληλεγγύης, αλληλοκατανόησης και ηρεμίας. Ας επισημανθεί πως ουδείς εκ των καθηγητών/τριών υποχρεούται βάσει του νόμου να συνοδεύσει σε πολυήμερες εκδρομές μαθητές/τριές του. Όσοι από εμάς το κάνουν έχουν ως μόνο μέλημα την ψυχική ικανοποίηση των παιδιών, την ανάγκη τους να συνδέσουν το σχολείο όχι μόνο με την κάλυψη της διδακτέας ύλης, αλλά και με αισθήματα αγαθών αναμνήσεων.
Αντιλαμβάνεσθε ότι ο σεβασμός των κανόνων της δημοσιογραφικής δεοντολογίας προϋποθέτει επισταμένη διασταύρωση των πληροφοριών και διερεύνηση της αξιοπιστίας των πηγών. Η διασπορά ψευδών ειδήσεων στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης πλήττει ανεπανόρθωτα τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου και τις παιδευτικές σχέσεις και ως εκ τούτου απαιτούμε την άμεση δημόσια αποκατάσταση της αλήθειας.