Ξεκινούν οι αιτήσεις για τους παιδικούς σταθμούς του δήμου Βριλησσίων
Την 1η Ιουνίου αναμένεται να ξεκινήσουν οι αιτήσεις εγγραφής για τους παιδικούς σταθμούς του δήμου Βριλησσίων.
Όσοι γονείς επιθυμούν να εγγράψουν ή να επανεγγράψουν τα παιδιά τους στις παιδαγωγικές δομές του Οργανισμού Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης. του ∆ήμου Βριλησσίων, μπορούν να υποβάλλουν τη σχετική αίτηση μέχρι και την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2015, στη γραμματεία του οργανισμού (Δευτ- Παρ από 9.00 πμ έως 15.00 μμ, τηλ: 210-6135611 & 210- 8100224, Λεωφ. Πεντέλης 62, 1ος Όροφος).
Για τις αιτήσεις εγγραφής των παιδικών σταθμών, δείτε ΕΔΩ.
Οι παιδικοί σταθμοί
1ος Παιδικός Σταθμός
® Τηλ: 2108103485 , Fax: 2108103455
(Εθνικής αντιστάσεως 113)
Υπεύθυνη: κ. Γκόσιου
2ος Παιδικός Σταθμός
® Τηλ: 2106135560 , Fax: 2106135560
(Αθανασίου Διάκου 14)
Υπεύθυνη: κ. Μπλέτσα
3ος Παιδικός Σταθμός
® Τηλ: 2106014745 , Fax: 210601745
(Προποντίδος 4)
Υπεύθυνη: κ. Γιαννακουδάκη
Ωράριο λειτουργίας των παιδικών σταθμών
Η λειτουργία των Παιδικών Σταθμών αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 31η Ιουλίου του επόμενου έτους σε πενθήμερη βάση. Οι Σταθμοί διακόπτουν την εργασία τους κατά τις επίσημες αργίες των Δημόσιων Υπηρεσιών και κατά την περίοδο από 24/12 έως 6/1 (διακοπές Χριστουγέννων) καθώς και από Μ. Πέμπτη έως Κυριακή του Θωμά(διακοπές Πάσχα).
· Το ωράριο των Παιδικών Σταθμών είναι από 7:00π.μ. έως 16:00μ.μ. Η προσέλευση των παιδιών ορίζεται από τις 7:00π.μ. – 8:30π.μ. αυστηρά. Η αποχώρηση των παιδιών ορίζεται από τις 12:45 – 13:30, ενώ για τα παιδιά που παραμένουν για ανάπαυση η αποχώρηση ορίζεται από τις 15:00 μέχρι τις 15:45.
Οι Παιδικοί Σταθμοί του Δήμου μας διαθέτουν συνολικά 90 κρεβάτια (47 στον Α’ ΠΣ , 10 στον Β’ ΠΣ και 33 στον Γ’ ΠΣ) για μεσημεριανή ανάπαυση των παιδιών που παραμένουν μετά τις 13:30.
Οι εγγραφές
Η εγγραφή και η επανεγγραφή των παιδιών γίνεται τον Ιούνιο
· Η προσαρμογή των νέο-εγγεγραμμένων παιδιών στους Παιδικούς Σταθμούς για να είναι ομαλή γίνεται σταδιακά, ακολουθώντας τον προγραμματισμό της προϊσταμένης του Παιδικού Σταθμού και του παιδαγωγικού προσωπικού.
Ξεκινά από 2 Σεπτεμβρίου έως το αργότερο 31 Οκτωβρίου.
· Ιδανικότερες ώρες επισκεψιμότητας για τη γνωριμία με τους χώρους των Παιδικών Σταθμών ορίζονται: από 8:00 έως 9:00 το πρωί και από 14:00 έως 14:30 το μεσημέρι.
Τα τμήματα
Λειτουργούν 11 Προνηπιακά τμήματα που φιλοξενούν παιδιά ηλικίας 2,5 έως 5 ετών. Ο χωρισμός σε τάξεις γίνεται με γνώμονα την ηλικία.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την εγγραφή προνηπίων είναι η αυτοεξυπηρέτησή τους (απαλλαγή από την πάνα)
® 6 Προνηπιακά Τμήματα στον Α’ Παιδικό Σταθμό
® 2 Προνηπιακά Τμήματα στον Β’ Παιδικό Σταθμό
® 3 Προνηπιακά Τμήματα στον Γ’ Παιδικό Σταθμό
Σε όλους τους Παιδικούς Σταθμούς:
· Σε εβδομαδιαία βάση η καλλιέργεια και η αγωγή των παιδιών όλων των τμημάτων συμπληρώνεται από την επιλεγμένη δραστηριότητα Θεατρικής Έκφρασης το Θεατρικό Παιχνίδι (Θεατρολόγος κ. Τσαμαδιά Κατερίνα)
· Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς:
Τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν επιλεγμένες θεατρικές παραστάσεις, κουκλοθέατρο, βιωματικά εκπαιδευτικά προγράμματα εντός ή εκτός χώρου
Διοργανώνονται εκδηλώσεις Χριστούγεννα, Αποκριές, Λήξη του έτους κλπ)
Οι γονείς
· Μόνιμη συνεργασία Παιδικών Σταθμών και Γονιών
· Συνεχή συνεργασία παιδαγωγών και γονέων για την ομαλή μετάβαση των παιδιών από το οικογενειακό περιβάλλον στην πρώτη σχολική κοινότητα
· Υπεύθυνη ενημέρωση των γονιών σε θέματα ανάπτυξης και συμπεριφοράς των παιδιών .
Οι παροχές
Καθημερινά με αγάπη και αίσθημα ευθύνης προσφέρεται στα παιδιά φρέσκο φαγητό από αγνά υλικά, το οποίο μαγειρεύεται με ιδιαίτερη φροντίδα.
Το μενού αναρτάται στον πίνακα ανακοινώσεων στην αρχή κάθε εβδομάδας.
Από τον Οκτώβριο 2014, ο Οργανισμός Κοινωνικής Προστασίας & Αλληλεγγύης του Δήμου Βριλησσίων συνεργάζεται με το Χαροκώπειο Πανεπιστήμιο Αθήνας, Τμήμα Διατροφολογίας .
Όταν το παιδί αρρωστήσει κατά την διάρκεια λειτουργίας των Παιδικών Σταθμών(πυρετός, διάρροια, εμετοί, επιπεφυκίτιδα) , ειδοποιούνται έγκαιρα οι γονείς του και το παραλαμβάνουν. Το παιδί πρέπει να παραμένει εκτός Παιδικού Σταθμού ως την πλήρη ανάρρωσή του.
Σε περίπτωση λοιμώδους νοσήματος οι γονείς πρέπει να ειδοποιήσουν αμέσως την προϊσταμένη του Παιδικού Σταθμού. Σε περίπτωση εμφάνισης ψειρών τα παιδιά πρέπει να ακολουθήσουν θεραπεία και να επανέλθουν στον Παιδικό Σταθμό μετά απ’ αυτή.
Δεν χορηγούνται από το προσωπικό των Παιδικών Σταθμών θεραπευτικές αγωγές.
Σε εβδομαδιαία βάση παρέχεται έλεγχος της υγείας των παιδιών από τον παιδίατρο του Οργανισμού.
Επιπλέον παροχές
Κοινωνική Υπηρεσία: Ψυχολόγος (1 φορά την εβδομάδα παρουσία Ψυχολόγου , Πρόληψη , Συμβουλευτική και Παρέμβαση όπου χρειάζεται)
Αθλητικός και Πολιτιστικός Οργανισμός: Γυμναστής
(Για την φυσική υγεία των παιδιών)
Πρόγραμμα & Δραστηριότητες
Μέσα σε ένα ασφαλές και φιλικό για τα παιδιά περιβάλλον το άρτια εξειδικευμένο με γνώσεις και εμπειρία εκπαιδευτικό προσωπικό ακολουθεί πλήρες ετήσιο πρόγραμμα ανάπτυξης οργανωμένων δραστηριοτήτων Εκπαίδευσης – Κοινωνικοποίησης (εξελικτικά δομημένες όσον αφορά το βαθμό δυσκολίας και προσαρμοσμένες στις δυνατότητες των προνηπίων) και σχέδια εργασίας(μικρά project) με βάση τις αρχές και τις οδηγίες της σύγχρονης Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Δραστηριότητες
· Ψυχοκινητικής και Κοινωνικής ανάπτυξης
(Σώμα, Κίνηση, Υγεία, Εποχές, Γιορτές, Συναισθήματα κλπ)
· Καλλιέργειας Γραπτού και Προφορικού λόγου
(Παιδική λογοτεχνία, Γλωσσικά παιχνίδια, Ποιήματα, Τραγούδια, Παροιμίες, Αινίγματα, Οπτική – Φωνολογική αναγνώριση γραμμάτων και λέξεων κλπ)
· Προσέγγισης και κατανόησης των πρώτων μαθηματικών εννοιών
(Χωροχρονικές έννοιες, Συγκρίσεις, Ταξινομήσεις, Αντιστοιχίσεις, Σχήματα, Αριθμοί κλπ)
· Καλλιτεχνικές δραστηριότητες
(Εικαστικά, Δραματοποίηση , Μουσική)
· Γνωριμία με το περιβάλλον (Φυσικό – Ανθρωπογενές –Τεχνολογία)
Στόχοι του προγράμματος
Με βάση το παιχνίδι που αποτελεί τον σημαντικότερο τρόπο μάθησης στην προσχολική ηλικία και την πρωτοτυπία των ενασχολήσεων βασικοί στόχοι του προγράμματος είναι:
· Να συμβάλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιών(Γνωστική – Κοινωνική – Συναισθηματική – Φυσική)
· Να κινητοποιήσει τις νοητικές ικανότητες των προνηπίων και να τα εισαγάγει βαθμιαία με ευχάριστο και αυθόρμητο τρόπο ώστε να εμπλουτίσουν, να αναπτύξουν και να θεμελιώσουν εκείνες τις δεξιότητες οι οποίες είναι απαραίτητες για την αρμονική μελλοντική τους εξέλιξη(ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας, λεπτών χειρισμών, λόγος, δημιουργικότητα, φαντασία, κοινωνικοποίηση – συνεργασία, αυτογνωσία, αυτοεξυπηρέτηση και αυτονόμηση)
Leave a comment