Μέχρι τα μεσάνυχτα της Τρίτης οι αιτήσεις για κοινωνικό μέρισμα
Έως τα μεσάνυχτα της Τρίτης, 12 Δεκεμβρίου 2017, θα παραμείνει ανοιχτός ο διαδικτυακός τόπος www.koinonikomerisma.gr, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το κοινωνικό μέρισμα.
Όπως προκύπτει από τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης ΑΕ (ΗΔΙΚΑ ΑΕ), συνολικά 1.157.347 είναι οι εγκεκριμένες αιτήσεις για το κοινωνικό μέρισμα, μέχρι τις 9 Δεκεμβρίου 2017, στις 14:00. Οι ακυρωμένες αιτήσεις ανέρχονται σε 323.616, οι μη εγκεκριμένες αιτήσεις αριθμούν 622.891, οι μη ολοκληρωμένες αιτήσεις (πιθανές μη εγκρίσεις, αναμονή συναίνεσης) ανέρχονται σε 579.275 και οι μη ολοκληρωμένες με πιθανότητα έγκρισης είναι 55.807.
Αυτή η δυνατότητα έρχεται να δώσει λύση σε προβλήματα που έχουν εμφανιστεί, λόγω λάθους δήλωσης ΑΜΚΑ στο Ε1. Από την αρχή του προγράμματος, έχουν προστεθεί 30.399 παιδιά. Ενώ έχουν εντοπιστεί 24 περιπτώσεις το τελευταίο 24ώρο που προσπάθησαν να προσθέσουν δεύτερη φορά πρόσωπο που υπάρχει ήδη στην αίτηση».
Ακυρώσεις αιτήσεων, λόγω λανθασμένων στοιχείων
Όπως επισημαίνει η ΗΔΙΚΑ, «εντοπίστηκε πολύ περιορισμένος αριθμός εγκεκριμένων αιτήσεων (4.479) που δημιουργήθηκαν την Κυριακή 26 και τη Δευτέρα 27 Νοεμβρίου 2017 και υποβλήθηκαν από τις συζύγους φιλοξενούμενων, με αποτέλεσμα να μην εντοπιστεί ότι στην πραγματικότητα είναι φιλοξενούμενα νοικοκυριά.
Από αυτές τις αιτήσεις, οι αιτήσεις που εντοπίστηκε ο οικοδεσπότης και ήταν θανών, παραμένουν εγκεκριμένες. Οι υπόλοιπες 3.755 ακυρώθηκαν, καθώς και 1.864 που ήταν σε εκκρεμότητα. Όπου υπήρχαν στοιχεία επικοινωνίας, στάλθηκαν σχετικές ειδοποιήσεις με e-mail ή/και sms ανάλογα με το τι είχε συμπληρωθεί από τον πολίτη.
Επίσης, ακυρώθηκαν 4.479 εγκεκριμένες αιτήσεις και που περιέχουν άτομα που δεν εντοπίστηκαν στον ΑΜΚΑ, άρα, δεν λήφθηκαν υπόψη κατά τον υπολογισμό των εισοδημάτων του νοικοκυριού και στην κλίμακα ισοδυναμίας. Οι περισσότερες από αυτές, αν υποβληθούν εκ νέου, θα πάρουν μεγαλύτερο ποσό κοινωνικού μερίσματος. Σε αυτές τις αιτήσεις υπάρχει ανάγκη επικαιροποίησης Όλοι, πάντως, πρέπει να επικαιροποιήσουν στοιχεία στον ΑΜΚΑ για ένα τουλάχιστον άτομο του νοικοκυριού τους.
Στάλθηκαν 7.466 ειδοποιήσεις, μέσω e-mail και 7.518 ειδοποιήσεις, μέσω SMS. Από τα SMS έχουν παραδοθεί τα 7.084 , έχουν αποτύχει 250 και δεν έχουμε πάρει ακόμα ενημέρωση παράδοσης για 184. Για τις περιπτώσεις που δεν έχουν δοθεί στοιχεία επικοινωνίας, θα γίνει ό,τι είναι δυνατόν να ενημερωθούν από στοιχεία επικοινωνίας που μπορούν να βρεθούν από άλλες πηγές».
Υπενθυμίζεται ότι, στις 15 Δεκεμβρίου, θα πιστωθεί στους λογαριασμούς των δικαιούχων το ποσό του κοινωνικού μερίσματος.
Προς διευκόλυνση των πολιτών, αναρτήθηκαν στο διαδικτυακό τόπο
www.koinonikomerisma.gr κάποιες επιπλέον χρήσιμες οδηγίες:
«Σχετικά με το κριτήριο του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ)
Αν έχετε υπάρξει ασφαλισμένος κάποια στιγμή και το σύστημα σας δείχνει να μην έχετε ασφαλιστεί:
Πηγαίνετε στον ΕΦΚΑ -στο υποκατάστημα του παλιού σας ταμείου- και ζητήστε να δουν τα στοιχεία σας: ΑΜΚΑ, ΑΦΜ και ασφαλισμένο χρόνο.
Αν έχει πρόβλημα το ΑΜΚΑ ή το ΑΦΜ, θα το διορθώσουν και θα μπορείτε την ίδια στιγμή να κάνετε αίτηση.
Αν δεν έχουν πιστοποιήσει χρόνο ασφάλισης (είναι παλιά μεροκάματα, κτλ), ζητήστε τους να στείλουν στην ΗΔΙΚΑ το ΑΜΚΑ και το ΑΦΜ σας, λέγοντας ότι πιστοποιούν αυτοί τον ένα μήνα τουλάχιστον ασφάλισης. Μέχρι το βράδυ, η ΗΔΙΚΑ θα σας έχει καταγράψει σε ειδικό αρχείο που ξεπερνάει το πρόβλημα. Μην στέλνετε απευθείας μήνυμα στην ΗΔΙΚΑ. Τα αγνοούν, γιατί δεν μπορούν να κρίνουν αυτοί, αν έχετε χρόνο ασφάλισης ή όχι. Αν δεν πάει μήνυμα από τον ΕΦΚΑ, η ΗΔΙΚΑ δεν κάνει τίποτα.
Αν δεν έχετε ασφαλιστεί ποτέ, δεν πληροίτε τα κριτήρια. Οπότε δεν έχει νόημα να πάτε στον ΕΦΚΑ να ανοίξετε καρτέλα. Το σύστημα λαμβάνει υπόψη του στοιχεία μόνο, πριν από την 31/10/2017.
Σχετικά με προβλήματα ή λάθη στα Ε1
Δεν μπορείτε να κάνετε κάτι, μέσω των ΔΟΥ. Ακόμα και τροποποιητική να κάνετε, δεν θα ληφθεί υπόψη, γιατί τα στοιχεία έχουν παγώσει στις 31/10/2017. Μην πηγαίνετε στις ΔΟΥ, χωρίς λόγο.
Αν έχετε κάνει λάθος με το ΑΜΚΑ των παιδιών, στο Ε1 μπορείτε να προσθέσετε παιδιά, μετά τις τελευταίες αλλαγές στην πλατφόρμα, αρκεί να έχουν δηλωθεί στο Α21 των οικογενειακών επιδομάτων. Σημείωση: Έχει γίνει διόρθωση και δεν εμφανίζεται πλέον η επισήμανση που δεν επέτρεπε να προχωρήσει η αίτηση, μετά την προσθήκη τέκνου.
Αν δεν γνωρίζετε τον φιλοξενούμενο: Διαγράψτε τον και θα γίνει καταγγελία στην ΔΟΥ αυτόματα.
Αν κάποιος ήταν φιλοξενούμενος σε παραπάνω από έναν οικοδεσπότη: Ο φιλοξενούμενος ορίζει με ποιο νοικοκυριό θα μείνει, μέσω της συναίνεσης που δίνει. Οι υπόλοιποι μπορούν να τον διαγράψουν, καταγγέλοντας τον, αλλά επειδή η ΔΟΥ θα δει ότι ήταν όντως φιλοξενούμενος αυτού που τον καταγγέλλει, αλλά όχι για όλο το χρόνο, δεν θα υπάρξει κάποια επίπτωση. Μην το φοβάστε.
Αν έχετε κάνει λάθος με το ΑΜΚΑ του παιδιού και έχετε βάλει άλλου παιδιού το ΑΜΚΑ, διαγράψτε το. Αλλιώς θα απορριφθεί η αίτησή σας.
Γι’ αυτούς που έχουν δηλώσει λάθος ότι έχουν πολυτελή διαβίωση, για το τεκμαρτό κτλ: Δεν μπορούμε στο πλαίσιο του κοινωνικού μερίσματος να επαναπροσδιορίσουμε τον τρόπο φορολόγησης ή τον κώδικα φορολογίας. Αυτή είναι μία κουβέντα που πρέπει να γίνει στο πλαίσιο της φορολογίας και όχι με το κοινωνικό μέρισμα.
Αν λείπει όλη η οικογένεια σας από την αίτηση: Δείτε τις επισημάνσεις στην αίτηση. Αν ο αιτών ή η σύζυγος ξεπερνάνε το μέγιστο εισόδημα (9.000 ευρώ * 3= 27.000 ευρώ) ή την περιουσία (180.000 ευρώ) ή τους τόκους ή υπάρχει ένδειξη πολυτελούς διαβίωσης ή δεν έχετε περάσει από το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης ή δεν έχετε υποβάλλει Ε1 ή αποτυγχάνει η αίτησή σας σε οποιοδήποτε άλλο κριτήριο, το σύστημα δεν συνθέτει το νοικοκυριό, γιατί δεν υπάρχει νόημα. Απορρίπτει άμεσα την αίτηση.
Αν εμφανίζεστε με περιουσία 180.001 ευρώ, δεν απορρίπτεστε για ένα ευρώ, απλά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), προστατεύοντάς σας δεν στέλνει την πραγματική αξία της περιουσίας σας.
Άλλες επισημάνσεις
Να διαβάζετε όλες τις επισημάνσεις στο τέλος της αίτησης. Είναι πολύ κατατοπιστικές.
Αν έχετε πρόβλημα με τη συσχέτιση ΑΜΚΑ-ΑΦΜ: Πηγαίνετε στα ΚΕΠ. Εκεί θα αποκατασταθεί το πρόβλημά σας.
Αν ο οικοδεσπότης έχει πεθάνει και το σύστημα -αν δοκιμάσετε σήμερα (όχι αν έχετε δοκιμάσει πριν από μέρες)- δεν σας επιτρέπει να κάνετε αίτηση, λέγοντας ότι είστε φιλοξενούμενοι, υπάρχει πρόβλημα με τον ΑΜΚΑ του θανόντος. Πηγαίνετε στα ΚΕΠ και ζητήστε τους να ενημερώσουν το ΑΜΚΑ του θανόντος με το ΑΦΜ του (αυτοί θα το στείλουν στην ΗΔΙΚΑ να το κάνει, γιατί το ΑΜΚΑ είναι κλειδωμένο, λόγω θανάτου). Το ΑΦΜ του θανόντος είναι κλειδί για το σύστημα, για να βρει το ΑΜΚΑ και να καταλάβει ότι είναι θανών ο οικοδεσπότης σας. Αίτηση θα κάνετε με τους δικούς σας κωδικούς taxis net όχι με του θανόντος.
Αν η αίτησή σας ακυρώθηκε εκ των υστέρων από το σύστημα είτε τα στοιχεία της αίτησης ήταν λανθασμένα είτε την αίτηση την έχει κάνει η σύζυγος φιλοξενούμενου νοικοκυριού. Αν έχετε δώσει στοιχεία επικοινωνίας, θα έχετε λάβει και σχετική ειδοποίηση.
Για να κάνετε επαναξιολόγηση, πρέπει να μην έχετε καμία αίτηση σε κατάσταση “νέα” ή “εγκεκριμένη”. Επίσης, πρέπει να είστε το άτομο που υπέβαλε την αίτηση».
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ