News Ticker

Πότε θα πυκνώσουν τα δρομολόγια του προαστιακού

Έως τον Φεβρουάριο του 2018 αναμένεται, εκτός απροόπτου, να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες ηλεκτροκίνησης στον προαστιακό σιδηρόδρομο της Αθήνας, σύμφωνα με πληροφορίες. Η ολοκλήρωση του μεγαλύτερου μέρους των εργασιών ηλεκτροκίνησης -επιτρέπουν τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, αντί καυσίμου ντίζελ, στο σύνολο του δικτύου του προαστιακού- έχουν αναβαθμίσει, ήδη, το μέσο σταθερής τροχιάς που αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά assets του νέου ιδιοκτήτη του σιδηροδρόμου, της ιταλικής εταιρείας Ferrovie dello Stato Italiane.

Ο σταθμός Λαρίσης, δηλαδή, έχει μετατραπεί σε κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό, αποτελώντας αφετηρία απευθείας δρομολογίων προς το αεροδρόμιο (γραμμή Αθήνα-Αεροδρόμιο-Αθήνα), προς τη Χαλκίδα (Αθήνα-Χαλκίδα-Αθήνα) και προς το Κιάτο (Αθήνα-Κιάτο-Αθήνα).

Ωστόσο, τα δρομολόγια αυτά εκτελούνται, σήμερα, με μικρή συχνότητα (ένα ανά ώρα), ακόμη απευθείας δρομολόγια από τον Πειραιά έως το αεροδρόμιο δεν υπάρχουν, ενώ δεν είναι δυνατή η απευθείας διέλευση αμαξοστοιχιών μεταξύ των σταθμών ΣΚΑ και Άνω Λιοσίων. Αυτό επειδή τα έργα στις Αχαρνές συνεχίζονται.

Πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα;

Σύμφωνα με όσα ανέφερε κατά την πρόσφατη επίσκεψή του ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Θάνος Βούρδας στη νέα πεζογέφυρα στον σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών, ο διάδρομος Πειραιάς-Σταθμός Αθηνών θα παραδοθεί στο σύνολό του μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου.

Ωστόσο, πηγές των σιδηροδρόμων κρίνουν ως μη ρεαλιστικό τον συγκεκριμένο χρονικό στόχο.

Εξάλλου, σύμφωνα με έγγραφο (με ημερομηνία 22/8) προς τη Βουλή του διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππου Τσαλίδη, ο εκτιμώμενος χρόνος ολοκλήρωσης των έργων είναι το τέλος Ιανουαρίου 2018, σύμφωνα με τον ΟΣΕ, που ως διαχειριστής υποδομής εκτελεί τα έργα.

Ουσιαστικά, υπάρχει μια απόκλιση της τάξης των τριών μηνών στο χρονοδιάγραμμα, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι είναι πιο ρεαλιστική η ολοκλήρωση των σχετικών έργων μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2018.

Σε κάθε περίπτωση μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα:

– εκτελούνται δύο δρομολόγια προς ΣΚΑ/Αθήνα (από τρία ανά ώρα, προς Άνω Λιόσια/ Κιάτο)

– στη γραμμή του αεροδρομίου εκτελούνται δύο δρομολόγια την ώρα (προς Αθήνα και προς ΣΚΑ)

– καταργήθηκαν τα δρομολόγια από το αεροδρόμιο μέχρι το Κιάτο

– η λεωφορειακή γραμμή του ΟΑΣΑ που θα συνδέει τα Άνω Λιόσια με τη Νερατζιώτισσα δεν έχει ακόμη τεθεί σε λειτουργία, με τους δύο σταθμούς να ενώνονται με λεωφορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης και ηλεκτροκίνησης του Προαστιακού γίνεται με καθυστέρηση περίπου 13 ετών, καθώς η αρχική σύμβαση 994/2005, για σειρά λόγων (όπως η απουσία περιβαλλοντικών μελετών, δικαστικές διαμάχες κ.λπ.) δεν κατέστη δυνατό να υλοποιηθεί και διαλύθηκε το 2011.

Ο Προαστιακός Αττικής αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά assets για την ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane που αποτελεί τον νέο ιδιοκτήτη του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Τα νέα έργα

Σύμφωνα με τον κ. Βούρδα, τα νέα έργα που θα δημοπρατηθούν το προσεχές διάστημα αφορούν:

-Τη δημοπράτηση, έως το τέλος της χρονιάς, της Β’ Φάσης εκσυγχρονισμού του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών που θα επιτρέψει την υπόγεια σύνδευση του σταθμού με το Μετρό “Σταθμός Λαρίσης”.

-Τη δημοπράτηση, έως το τέλος της χρονιάς, του νέου υπογειοποιημένου τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου “Σταθμός Αθηνών-τρεις Γέφυρες”. Το έργο θα αναβαθμίσει τα Σεπόλια, προσφέροντας συγχρόνως την απαιτούμενη χωρητικότητα για όλο το πλέγμα καθημερινών σιδηροδρομικών κινήσεων (υπεραστικά και προαστιακά τρένα).

Πηγή: capital.gr